iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   syncen duurt lang (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/28540-syncen-duurt-lang.html)

bunqueejump 14-01-09 21:46

syncen duurt lang
 
sinds vandaag duurt bij mij het synchroniseren van mijn iphone 3g met itunes heel lang, sterker nog, hij blijft synchroniseren.

gebruik een macbook, maar moet niet het probleem zijn denk ik.

wat kan ik doen?

bunqueejump 15-01-09 15:58

reactie van mijzelf:
ben eruit,schijnt doordat ik een contactpersoon het telefoonnummer anders heb genoemd dan in mijn macbook. nl bij de ene work en de andere work mobile, ik had dit toegevoegd rechtstreeks in m'n iphone 3g. Ik kwam er achter nadat itunes bij het syncen opeens vastliep. Door alt+cmd + esc kwam dit nl naar voren als een aparte melding.

kwam zover pas nadat ik iphone had ge-backuped opnieuw en restore gedaan.

nu is alles weer normaal

Destiny 15-01-09 16:03

Dan laten we deze ook even open. Andere mensen kunnen hetzelfde probleem hebben

ceasaro 26-01-09 00:22

sinds een aantal dagen heb ik ook dit probleem, syncen gaat in het begin goed, cont personen, agenda enz enz is geen probleem maar dan blijft hij +/- 10 min staan op 'iphone synchroniseren'... iemand een idee hoe dit komt? heb afgelopen week wel aantal dingen geïnstalleerd, zoals openssh en pdanet, verder niet veel bijzonders dacht ik..

pieterdaniels 08-04-09 18:03

mijn nieuwe iphone 3g blijft in de sync mode. na 25 minuten stop ik er maar mee.
Wat is er aan de hand?
Help!

martijn77 15-04-09 08:44

Ik heb mobile me getest en besloten het niet te doen, hierna alles weer op handmatig syncen gezet, alleen de agenda levert problemen op. Hij is hierdoor zelfs uren in de sync stand blijven hangen......HELP waarom is dit het werkte voor mobile me prima.

cootjuh80 06-05-09 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martijn77 (Bericht 277883)
Ik heb mobile me getest en besloten het niet te doen, hierna alles weer op handmatig syncen gezet, alleen de agenda levert problemen op. Hij is hierdoor zelfs uren in de sync stand blijven hangen......HELP waarom is dit het werkte voor mobile me prima.

Ik heb hier ook last van, mobile me geprobeerd, maar mee gestopt. Vervolgens wil alles synchroniseren behalve agenda, staat al 2,5 uur te syncen en nog niets verder.

Overige gegevens zijn allemaal wel overgezet. Inmiddels ook aleen restore gedaan, maar had geen effect...

iemand nog een suggestie?

martijn77 07-05-09 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cootjuh80 (Bericht 284005)
Ik heb hier ook last van, mobile me geprobeerd, maar mee gestopt. Vervolgens wil alles synchroniseren behalve agenda, staat al 2,5 uur te syncen en nog niets verder.

Overige gegevens zijn allemaal wel overgezet. Inmiddels ook aleen restore gedaan, maar had geen effect...

iemand nog een suggestie?

Nou ik was het helemaal spuug en spuug zat want dit is gewoon overduidelijk een grove programmeerfout van Apple dat ik een rigoreuse oplossing heb gedaan. Volledige format harde schijf windows erop en iTunes opnieuw. Resultaat is geweldig alles doet het weer. Voor mij nooit meer mobile me. Alleen doen als je zeker voor altijd blijft gebruiken. Zeker niet gewoon even proberen want dan heb je echt shit. Maar hoop dat iemand anders nog goeie oplossing weet voor anderen. Ik kon niet langer meer wachten.

cootjuh80 10-05-09 00:27

Nou een hele verse install van mijn systeem zie ik totaal niet zitten, ga wel eens kijken of alleen iTunes opnieuw installeren genoeg is....

ben anders weer een week kwijt.. backups maken, installeren, fine tunen alles...

Maar bedankt voor je reactie, weet ik dat die in ieder geval werkt ;)

cootjuh80 13-05-09 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cootjuh80 (Bericht 285055)
Nou een hele verse install van mijn systeem zie ik totaal niet zitten, ga wel eens kijken of alleen iTunes opnieuw installeren genoeg is....

ben anders weer een week kwijt.. backups maken, installeren, fine tunen alles...

Maar bedankt voor je reactie, weet ik dat die in ieder geval werkt ;)


Ik heb nog even wat zitten surfen en onderstaand werkte bij mij:

Reset Sync History

If you find that some of your data syncs to MobileMe but you see an unexpected number of changes, you may need to reset your sync history. This causes MobileMe to prompt to Merge or Replace information the next time you sync your information. To reset your Sync History:
  • Open iTunes
  • Choose Preferences from the Edit menu.
  • Click the Devices tab.
  • Click the Reset Sync History button.
(link: Troubleshooting Windows syncing)

martijn77 20-05-09 16:46

Top ga het ook proberen.

barneyb 03-07-09 13:04

sync duurt veel te lang
 
Heb onlangs een iPhone 3G. Deze sync ik met Outlook ( calander en contacts). De eerste keer duurde dit bijna 10 min. Ik dacht: het is de eeste keer ( behoorlijke volle agenda met bijlage en ruim 200 contacten). Maar het blijkt dat het altijd zo lang duurt. Het gaat overigens wel goed.
Hiervoor had ik een Palm Treo 650. Deze keek alleen naar het verschil en synchroniseerde binnen een minuut.
Is dit normaal of doe ik iets verkeerd?

lema 08-07-09 22:28

Voor de MacBook gebruikers: open je programmamap en open iSync.
iSync scherm opent en gegevens worden geladen en bijgewerkt.
Ga naar je menubalk en klik op iSync > voorkeuren
Klik op <Stel synchronisatiegeschiedenis opnieuw in...> doe dit ook in het tweede scherm wat volgt.
Ga terug naar iTunes en sync de iPhone opnieuw, kijk eerst even of alle instellingen nog goed staan.

Deze actie heeft bij mij goed geholpen

Nemisis2003 20-07-09 16:43

Bedankt voor de tip lema!
Nu gaat het bij mij gewoon super snel, terwijl ik net echt anderhalf uur moest wachten voordat de reserve kopie gemaakt was.

nick VP 21-08-09 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lema (Bericht 320915)
Voor de MacBook gebruikers: open je programmamap en open iSync.
iSync scherm opent en gegevens worden geladen en bijgewerkt.
Ga naar je menubalk en klik op iSync > voorkeuren
Klik op <Stel synchronisatiegeschiedenis opnieuw in...> doe dit ook in het tweede scherm wat volgt.
Ga terug naar iTunes en sync de iPhone opnieuw, kijk eerst even of alle instellingen nog goed staan.

Helpt inderdaad goed!

Voor windowsgebruikers:
Bij "Voorkeuren" in iTunes, ga naar het tabblad "Apparaten" om te klikken op "Synchronisatiegeschiedenis opnieuw instellen".


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:47.