iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Todo's synchroniseren, met iCal en MobileMe (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/28741-todo-s-synchroniseren-ical-mobileme.html)

Celf 18-01-09 16:55

Todo's synchroniseren, met iCal en MobileMe
 
Connecting Todo with Appigo Sync | Remarkable iPhone? Applications

Appigo heeft een programma gemaakt om thuis je todo's uit het programma ToDo te synchroniseren met iCal. Dit gaat via Wi-Fi en werkt (bij mij in ieder geval) prima. Leuke bijkomstigheid is dat zodra met iCal gesynchroniseerd is dit ook overgezet wordt naar MobileMe.

Retour werkt ook. Maak een correctie in MobileMe, iCal wordt aangepast en zodra je thuis via Wi-Fi ToDo weer synchroniseerd wordt het op je iPhone ook aangepast.

Toegegeven, het is nog met omwegen maar in ieder geval een hele stap vooruit.

Timmeh_ 21-01-09 23:59

Dat is wel ideaal!! Ik heb alleen geen 8 euries over voor een To Do lijstje.. Ik gebruik nu To Do's (gratis).. Typ t nu steeds over in iCal, niet echt een geweldige manier..

Trinity 22-01-09 13:23

To Do met Appigo Sync
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celf (Bericht 245573)
Connecting Todo with Appigo Sync | Remarkable iPhone? Applications

Appigo heeft een programma gemaakt om thuis je todo's uit het programma ToDo te synchroniseren met iCal. Dit gaat via Wi-Fi en werkt (bij mij in ieder geval) prima. Leuke bijkomstigheid is dat zodra met iCal gesynchroniseerd is dit ook overgezet wordt naar MobileMe.

Retour werkt ook. Maak een correctie in MobileMe, iCal wordt aangepast en zodra je thuis via Wi-Fi ToDo weer synchroniseerd wordt het op je iPhone ook aangepast.

Toegegeven, het is nog met omwegen maar in ieder geval een hele stap vooruit.

Ik heb het ook en ben echt helemaal gelukkig! :D
Het is me de 8 euro dubbel en dwars waard om mijn todo's gewoon in iCal te hebben en ze daar ook in te kunnen voeren en on the road gewoon in mijn iPhone!

ceha 27-05-09 18:42

Gegevens kwijt...
 
Die synchronisatie kan ook goed mis gaan....
Ik had bijna 50 akties in verschillende agenda's staan in ToDo, de betaalde versie. Werk met 2 iMac's en iPhone en mobile-me zodat alles synchroon loopt. Op 1 iMac de sync applicatie van Appigo gezet en het ging goed. Bij de andere iMac op kantoor geweest, niets gedaan met Appigo, thuis weer sync..... en nog maar 3 akties over.... overal
Alles kwijt dus!!! Ook de iCal zelf van slag, nooit eerder gehad. Wie heeft dit eerder gehad?? En wat te doen, behalve alles handmatig of alleen in iPhone....

Trinity 27-05-09 22:13

Mac OS X: Todo's syncen met iCal en MobileMe
 
Mijn iCal is ook al een hele tijd van slag. Ik heb hem nu op handmatig syncen gezet maar zelfs dat werkt niet. Het syncen gaat nu alleen van mijn iPhone naar iCal maar niet andersom! Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat het door Appigo Sync zou kunnen komen.

Het liefst zou ik iCal helemaal opnieuw installeren maar ik weet niet of je bij een reset van je iPhone de eerste keer alleen van je iPhone naar je Mac kan syncen. Ik ben echt als de dood dat ik alles kwijtraak.

Ik ben nog zoekende naar een Google calender sync maar de reviews over diverse mogelijkheden word ik ook niet echt blij van.

Als iemand ideeen heeft hou ik me van harte aanbevolen. Ik ben overigens wel dol op ToDo en het syncen met iCal vond ik ook geweldig.

joostje 12-07-09 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trinity (Bericht 289755)
Het liefst zou ik iCal helemaal opnieuw installeren maar ik weet niet of je bij een reset van je iPhone de eerste keer alleen van je iPhone naar je Mac kan syncen. Ik ben echt als de dood dat ik alles kwijtraak.

als je eerst een backup maakt is er niets aan de hand (behalve dat het je tijd kost).

LanWolf 20-07-09 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trinity (Bericht 289755)
Mijn iCal is ook al een hele tijd van slag. Ik heb hem nu op handmatig syncen gezet maar zelfs dat werkt niet. Het syncen gaat nu alleen van mijn iPhone naar iCal maar niet andersom! Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat het door Appigo Sync zou kunnen komen.

Het liefst zou ik iCal helemaal opnieuw installeren maar ik weet niet of je bij een reset van je iPhone de eerste keer alleen van je iPhone naar je Mac kan syncen. Ik ben echt als de dood dat ik alles kwijtraak.

Ik ben nog zoekende naar een Google calender sync maar de reviews over diverse mogelijkheden word ik ook niet echt blij van.

Als iemand ideeen heeft hou ik me van harte aanbevolen. Ik ben overigens wel dol op ToDo en het syncen met iCal vond ik ook geweldig.

Van iCal kan je gewoon een full backup maken, deze terugzetten overschrijft dan je volledige data, dat werkt prima, heb dat zelf ook gebruikt om mijn nieuwe mac te voorzien van mijn calendars.

en je ical volledig naar je iphone syncen kan, moet je ff onderin je venster van iTunes naar benee scrollen waar het sync deel van iCal zit, daar kan je aanvinken dat alles in je iPhone moet worden overschreven.

Verder kan je goed je google calendar syncen met je iphone, door middel van het caldav protocol, werkt prima vind ik na nu bijna een maand.

beakerflo 20-07-09 11:37

Totaal off-topic, maar ik raad je aan eens naar Things te kijken. Dat is voor mij werkelijk ideaal.

joostje 20-07-09 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door beakerflo (Bericht 326848)
Totaal off-topic, maar ik raad je aan eens naar Things te kijken. Dat is voor mij werkelijk ideaal.

... Things? Heb je meer info?

beakerflo 20-07-09 13:31

Ik moet eerlijk zeggen, het kost wel wat hoor.
Maar ik heb een desktop app op mijn Mac, een iPhone app (op mijn eh iPod Touch) en kan zo projectplanningen aanmaken etc. etc.

Meer info: Things for iPhone and iPod touch | Cultured Code
Ze hebben ook een aantal prijzen in de wacht gesleept zoals:
http://www.culturedcode.com/styles_2...bestofshow.png

Betaal liever wat geld en heb daarna jarenlang een probleemloos en handige app, dan dat ik steeds water bij de wijn moet doen, scheelt irritaties.

jayjay00 06-12-09 00:12

Probleem syncen todo met appigo sync
 
Ik heb nu Todo voor 8 euro gekocht alleen ik krijg het syncen via appigo sync naar mijn outlook niet voor elkaar. als ik in todo de synchronisatie probeer aan te zetten, wordt mn computer niet weergegeven!!! Heeft iemand hier ideeën over hoe dit op te lossen?? Thanks...

djb70 14-12-09 18:02

mobileme
 
het werkt prima alleen heb ik in de agenda en contacten dubbele namen staan.
namelijk die van de iphone en van de pc.
hoe dat komt weet ik, alleen hoe krijg ik dat er weer uit(hoef nml niet alles dubbel).??????
wie kan mij helpen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:42.