//

Laptop kapot, iPhone gebruiken op nieuwe laptop

Laptop kapot, iPhone gebruiken op nieuwe laptop discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hello, Afgelopen weekend heeft mijn laptop het begeven, en moest ik noodgedwongen een nieuwe laptop kopen. Nu wou ik daarnet mijn iPhone voor het eerst ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-01-09, 15:57
FenixStyle FenixStyle is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 206
Standaard Laptop kapot, iPhone gebruiken op nieuwe laptop

Hello,

Afgelopen weekend heeft mijn laptop het begeven, en moest ik noodgedwongen een nieuwe laptop kopen.

Nu wou ik daarnet mijn iPhone voor het eerst op deze nieuwe laptop aansluiten, maar zoals ik al vreesde, lukt dit dus niet zoals ik wil...

iTunes herkent de iPhone wel, maar er muziek opzetten gaat niet. Mijn internetfavorieten synct hij wel, maar wanneer ik er (handmatig) muziek op wil zetten, krijg ik melding dat de iPhone al gekoppeld is aan een andere pc, en dat ik dus eerst de bestanden op de iPhone moet wissen.
En dat laatste is uiteraard niet mijn bedoeling, aangezien ik de muziek op mijn oude laptop (voorlopig) niet kan recupereren.

Ik had al eens rondgekeken op internet, waar wel een paar oplossingen waren voor meerdere libraries te gebruiken, maar ofwel moet ge daar een jailbreak voor hebben (met de app SwapTunes), ofwel moet ge nog de bestanden op de andere pc kunnen gebruiken.

Bestaat er nu een oplossing waarbij ik alsnog mijn iPhone gewoon kan koppelen aan mijn nieuwe pc, zonder de bestanden te moeten wissen? Is het bijvoorbeeld mogelijk om de iPhone 'los te koppelen' van iTunes op de oude laptop (indien ik iTunes daar nog aan de praat zou krijgen..), of een andere manier?

Ik zou het namelijk bijzonder spijtig vinden moest ik de muziek op mijn iPhone kwijt zijn...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-01-09, 20:39
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Dit is idd vervelend. En echte oplossingen noem je zelf al. veel is hier niet aan te doen. kun je niet de oude HD-schijf in je nieuwe laptop zetten.
mits er 2 schijven in kunnen dan. Kun je de muziek overnemen en de Bibliotheek lijst exporteren. Doe je intunes opnieuw installeren neem je de lijst weer over. Moet je alleen opletten dat je de muziek op de zelfde schijf (letter) en mappen plaatst dan op de oude laptop
  #3  
Oud 21-01-09, 21:13
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Er zijn toch verschillende programma's die je muziek van je iPhone af kunnen halen naar je harde schijf? Senuti (=iTunes achterstevoren, zegt genoeg) bijv. voor de Mac, maar voor Windows is er ook het een en ander. Haal je muziek naar de nieuwe laptop's schijf op die manier en stel dan opnieuw iTunes in voor die nieuwe laptop, zodat je wel weer gewoon kunt syncen en toevoegen, etc.
Even zoeken via de zoekfunctie hier of anders google. Weet zeker dat het je wat oplevert. Succes!
  #4  
Oud 25-01-09, 04:22
mkw0679 mkw0679 is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 3
Standaard

Ik ben nieuwsgierig of dit is gelukt?
  #5  
Oud 26-01-10, 15:46
jstokman jstokman is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Wassenaar
Berichten: 19
Standaard

Ik heb eenzelfde probleem, nadat mijn iphone in een emmer water gevallen was, is ie naar t-mobile gegaan voor reparatie en toen hij terugkwam was hij blanco. Geen muziek, geen telefoonnummers enz enz.
In diezelfde week, gaf mijn laptop de geest. Harde schijf is gelukkig nog wel in tact.
Nieuwe laptop is besteld en komt week 2 van februari binnen.Nu vraag ik me af of als ik de schijf van mijn oude laptop in een bay zet en de info van itunes naar nieuwe laptop kopieer of daar ook mijn backup bij zit van de iphone voordat ie kapot ging, of staat dit op een andere locatie ?!

ALs iemand me hiermee kan helpen of een antwoord heeft graag.
  #6  
Oud 29-11-10, 19:35
J090's schermafbeelding
J090 J090 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 11
Standaard

Ik reageer even in dit topic. Want mijn laptop is ook stuk gegaan. Ik heb nog wel al mijn muziek enzo. Alleen als ik een nieuwe laptop bestel, ben ik bang dat ik dus me iPhone moet reinstallen voordat ik hem fatsoenlijk kan gebruiken met iTunes, en dat zal zonde zijn van al me apps!

Dus hoe kan ik gewoon gebruik maken van iTunes zonder me iPhone te reinstallen. Het is toch mogelijk om je iPhone op meerdere computers aan te sluiten en mee te syncen?
Reageren

Labels
itunes, nieuwe laptop, synchroniseren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Laptop gebruiken om te bellen via iPhone vincentvanneer Desktop-applicaties 3 14-10-10 19:16
Laptop gebruiken als modem I4Phone Wi-Fi 0 22-09-10 18:24
Kan je de Iphone 3 G ook gebruiken als modem voor je laptop/PC? Frido Wi-Fi 13 15-06-10 20:55
Internet laptop gebruiken voor Iphone laura-s- iPhone algemeen 4 28-01-10 17:39
Internet ook gebruiken op je laptop? Boy van Baal Archief 3 02-08-08 14:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:28.