//

Voor- en achternamen omdraaien contacten

Voor- en achternamen omdraaien contacten discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb toen ik mijn iPhone kreeg mijn contacten uit mijn oude telefoon gesynchroniseerd met mijn outlook zodat ik de gegevens gemakkelijk over kon zetten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-02-09, 18:22
WmL1982's schermafbeelding
WmL1982 WmL1982 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10
Standaard Voor- en achternamen omdraaien contacten

Ik heb toen ik mijn iPhone kreeg mijn contacten uit mijn oude telefoon gesynchroniseerd met mijn outlook zodat ik de gegevens gemakkelijk over kon zetten naar mijn iPhone. De gegevens van mijn oude telefoon werden echter verkeerd ingelezen; de achternaam kwam bij de voornaam te staan en andersom. Ik heb de boel toen toch maar gesynchroniseerd, maar ik wil mijn gegevens nu toch wel graag op orde hebben zodat ik die gegevens weer kan koppelen aan emailadressen van mijn Gmail (dat is dan weer een tweede stap, maargoed).

Is er een handig trucje om in outlook (of op mij iPhone) bij mijn contacten de voornamen en achternamen te wisselen? En is het mogelijk om automatisch de emailadressen van mijn gmail aan de outlook contacten te koppelen? Of moet ik echt alle adressen en voor en achternamen handmatig kopieren en plakken?
__________________
Ja toch?!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-02-09, 18:24
Gilliam's schermafbeelding
Gilliam Gilliam is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 658
Standaard

Instellingen>Mail, Contacten, Agenda>Contacten>Sorteren.
  #3  
Oud 16-02-09, 19:50
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Is het misschien een optie om de contacten te exporteren naar bijvoorbeeld csv en dan de kolomen in excel omdraaien en dan weer in te lezen?
Ik heb dit nog nooit geprobeerd maar in theorie zou dit moeten werken.
Ik kan me ook vaag iets herinneren dat het ook mogelijk is om de kolomen van een import bestand toe te wijzen aan outlook velden.
Ik hoop dat je er iets mee kan
  #4  
Oud 17-02-09, 15:03
WmL1982's schermafbeelding
WmL1982 WmL1982 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10
Standaard

Thanks!

Gilliam, dat heb ik inderdaad al zo gedaan, en het maakt het absoluut werkbaar. Helaas blijft zo toch in het veld voornaam de achternaam van iemand staan, en in het veld achternaam de voornaam. Ik wil de boel gewoon netjes ordenen, zodat ik niet meer bij voornaam de achternaam moet invullen en andersom.

ControlSje, ik denk dat het zo wel moet lukken. Ik zal me er van de week eens even aan wagen.
  #5  
Oud 19-02-09, 15:45
WmL1982's schermafbeelding
WmL1982 WmL1982 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10
Standaard

Zo, gelukt
Reageren

Labels
sync outlook namen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mail contacten samen met telefoon contacten na sync. MisterWJ iTunes 4 03-05-16 14:28
app voor automatisch op stil, behalve voor sommige contacten tobe66 Jailbreak apps en thema's 7 26-03-11 22:25
Mail contacten afzonderlijk van telefoon contacten - iphone 4 SPiET iPhone algemeen 0 30-07-10 17:04
Correct sorteren op Nederlandse achternamen niet mogelijk? Giskard iPhone algemeen 2 04-02-10 09:30
Contacten verwijderen van iPhone / dubbele contacten/kalenders Robbert1965 iTunes 15 26-06-09 18:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:32.