iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Mobileme Contacten en Agenda's syncen niet? (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/30542-mobileme-contacten-agenda-s-syncen-niet.html)

chonazz 22-02-09 15:28

Mobileme Contacten en Agenda's syncen niet?
 
Beste mensen,

Ik ben nu al 4 jaar tevreden mobile me gebruiker, laatste 2 jaar gebruik ik het heel intensief samen met m'n iphone.
Maar nu heb ik gisteren m'n iPhone gerestored, en nu kan enkel m'n mail van mobile me gesynct worden, m'n agenda's en contacten doen niets meer?

Ik moet wel binnen de 15 dagen m'n account verlengen, dus ik vroeg me af of het daar iets mee te maken kon hebben? Maar dan zouden m'n mails toch ook niet meer syncen?
Als ik naar me.com ga is er daar wel een probleem met de agenda's, idisk en online foto's, maar m'n contacten en mail werken daar wel gewoon?

Heeft iemand er op dit moment ook problemen mee?

Alvast bedankt,
Jonas

truckdiver 22-02-09 15:35

al eens bij isync gekeken?
open isync op je mac (bij programma's)
open de voorkeuren
stel je synchronisatiegeschiedenis opnieuw in (onderaan je venster).
dit help bij meerdere die problemen hebben met syncen

chonazz 22-02-09 15:41

Nee dat maakt geen verschil.
Als ik bv calendar voor de eerste keer open op m'n iphone dan zou hij moeten syncen en zie je een draaiend rondje bovenaan naast je Wi-Fi of g3, maar bij mij gebeurt er niets.
Heel gek. Toen ik gisteren de restore deed heb ik wel voor het eerst 2.2.1 op m'n iphone gezet, zou het daar mee te maken kunnen hebben?

Groeten
Jonas

truckdiver 22-02-09 15:49

al een bij je instellingen bij 'nieuwe gegevens' gaan kijken of push goed staat ingesteld?

chonazz 22-02-09 15:52

Jeps,
Heb ik ook al gedaan, en heb ze op alle mogelijke manieren gezet. Las op Apple hulp fora dat het kon helpen om in plaats van push eerst even handmatig te nemen, maar dat maakt geen verschil.
Ik heb m'n contacten enz voorlopig maar via de kabel gesynchroniseerd. Hoop dat het probleem bij apple ligt en dat het snel opgelost is.

Anders morgen even terug naar 2.2 en kijken of het zich daar ook nog voor doet.

Heb een eerste gen iPhone, maar heb nog nergens iets gelezen over problemen met mobile me en 2.2.1, dus ik denk dat het bij de mobile me servers van apple ligt.

Jonas

chris_kooij 05-03-09 10:36

Zelfde ervaring: iCal en Adressen synchroniseren niet (goed).
 
Klop-klop... kom even aankloppen met zelfde probleem. Jarenlang tevreden .Mac/MobileMe gebruiker en sinds oktober 2008 op ge-jailbreakte iPhone 2G die ik zelf ge-update heb naar 2.1 met instructie op deze site (nog bedankt truckdiver).

Sinds enige weken problemen: iCal en adresboekgegevens waren ineens verdwenen. iCal lijkt bij bewerken soms vast te lopen; synchroniseert niet of pas na vele uren. Heel onbetrouwbaar dus! In het proces was er ook een tweede lege agenda op mijn iPhone aangemaakt, genaamd iPhone agenda.

Samen met chat-helpdesk van MobileMe van alles geprobeerd en uiteindelijk firmware 2.1 opnieuw ge-restored. Ging daarna even een paar dagen goed, de extra agenda was weer weg, maar is nu wederom huilen met sunchroniseren!

Opvallend is dat de problemen zijn ontstaan op het moment dat de MobileMe website werd vernieuwd en met nieuwe functies is uitgebreid.

Tot slot: 2.2.1 (nog) niet geïnstalleerd, omdat daar in eerste instantie nogal wat probleeberichten over circuleerden.

Hoop dit snel op te lossen, anders voel ik mij gedwongen aan andere smartfone of pda aan te schaffen.

DeBar0n 23-01-10 00:42

Ik geef dit topic even een schopje.
Na een herinstalatie van mijn iphone stel ik MobileMe in,
Zou hij contactgegevens, Favorieten, Agenda moeten syncen maar niks synct meer.

Contacten zijn helemaal leeg en op mn mac staat alles, ook al ik een contact toegevoegd word deze wel gesyncd naar de mac maar andersom niets.

Heel vervelend iemand tips ? (Heb al een 2x tel herinstaleerd)

Shanti 05-02-10 20:56

Hallo Bar0n,

Ik had ook problemen om mijn iphone te synchen via MobileMe. Ical en de MobileMe kalender liepen goed synchroon, maar het lukte voor geen meter om deze gegevens ook op m'n iPhone te krijgen.
Ik heb ergens een tip gekregen en hopelijk werkt deze ook voor jou.
Zorg dat je een goede back-up hebt of dat iCal op je Mac helemaal uptodate is.

Mac -> systeemvoorkeuren -> MobileMe ->Synchronisatie -> geavanceerd (rechtsonder).
Stel synchronisatiegegevens opnieuw in -> de pijl moet van de mac naar het wolkje lopen.
That's all!

Hopelijk werkt dat ook voor jou! Let me know!

Gr, Chantal

rnsmfd 06-02-10 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shanti (Bericht 413152)
Hallo Bar0n,

Ik had ook problemen om mijn iphone te synchen via MobileMe. Ical en de MobileMe kalender liepen goed synchroon, maar het lukte voor geen meter om deze gegevens ook op m'n iPhone te krijgen.
Ik heb ergens een tip gekregen en hopelijk werkt deze ook voor jou.
Zorg dat je een goede back-up hebt of dat iCal op je Mac helemaal uptodate is.

Mac -> systeemvoorkeuren -> MobileMe ->Synchronisatie -> geavanceerd (rechtsonder).
Stel synchronisatiegegevens opnieuw in -> de pijl moet van de mac naar het wolkje lopen.
That's all!

Hopelijk werkt dat ook voor jou! Let me know!

Gr, Chantal

Toevallig gistermiddag exact hetzelfde probleem gehad, had mijn iPhone hersteld en in iTunes als nieuwe iPhone aangemeld (iPhone dus helemaal leeg).
Daarna mijn MobileMe gegevens ingevuld op de iPhone en wachten tot alles via push gesynchroniseerd zou worden met de iPhone maar helaas mail werd probleemloos gesynchroniseerd maar contactpersonen en agenda bleven leeg, wat ik ook probeerde.

Na lange tijd van alles geprobeerd te hebben uiteindelijk ten einde raad hulp via chat met een apple medewerker gezocht (via Apple website) en deze wist de oplossing.
Deze liet mij stap voor stap hetzelfde doen als hier boven beschreven en zie daar uiteindelijk waren al mijn contactpersonen en afspraken in de agenda weer op de iPhone aanwezig en het synchroniseren werkt weer 100% !.

Wobbel 08-08-10 08:52

Heel bijzonder.. ik heb net 'n iPad erbij aangemeld en niets dan sync problemen...
vanalles ge-reset, ook alle bovenstaande dingen. Nu werkt m'n Macbook, Mac en iPhone weer... jippie... maar de iPad krijg ik niet aan de gang.. Hij synct alles behalve de agenda. Iemand tips? Ik zal ook eens op ipadplanet zoeken.. maar tips zijn welkom!

truckdiver 08-08-10 08:54

Agende paar minuten laten open staat op de iPad. Ik had deze problemen gisterenavond ook en vanmorgen iPhone 5 open gelaten op de agende en toen was het allemaal terug

Wobbel 08-08-10 09:08

Hey Truckdriver,

bedankt voor de snelle tip, ik zal het meteen eens gaan proberen!
Ik werd er helemaal kriegel van... dus ik hoop dat het lukt, ik had vanalles al geprobeerd, resetten, opnieuw aanmelden... vervolgens begon iTunes raar te doen.. dus ik hoop het. Ik laat wel wat weten.

Wobbel 08-08-10 10:54

Helaas, helaas... geen prijs!
als ik alles opnieuw instel, de ipad opnieuw aanmeld bij mobileme, synct hij alles keurig, je ziet het 'wieltje' ook draaien naast 3G of Wi-Fi. Behalve bij agenda...
Ik weet het niet meer!

Wobbel 08-08-10 11:41

'tis gelukt!!!!
Ik denk dat het te maken had met het feit dat ik de MobileMe Beta-versie gebruikte voor iCal...

zie onder... voor hen die het probleem misschien ook hebben..

Set up MobileMe Calendar beta on your iPad
Follow the steps below to manually set up MobileMe Calendar beta on your iPad.

Hide steps
To set up MobileMe Calendar beta on your iPad with iOS 3.2:
On your iPad Home screen, tap Settings.



Tap Mail, Contacts, Calendars.



Tap Add Account.



Tap Other.



Tap Add CalDAV Account.



Provide the following information:

Server: cal.me.com

User Name: Your full MobileMe email address with me.com (for example, yourmembername@me.com)

Password: Your MobileMe password

Description: MobileMe



Tap Next.

Press the Home button, and then tap Calendar.

Your MobileMe calendar is set up, and will be displayed in the Calendar application. It may take a few minutes to appear.

Dragon 08-08-10 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 521347)
Ik had deze problemen gisterenavond ook en vanmorgen iPhone 5 open gelaten op de agende en toen was het allemaal terug

iPhone 5? Cool, knap dat je hem al hebt. ;) (Lol)

Franz 23-08-10 18:24

sync problemen mobileme
 
mijn agenda en contacten worden niet gesynced op mijn iPhone, ik heb alle tips en trucs al geprobeerd, maar helaas.

Ook heb ik al een paar keer mijn account opnieuw ingesteld en het valt me op dat als ik kijk bij accountinfo de het adres grijs is afgedrukt. Weet iemand wat dat betekent en hoe ik het probleem kan verhelpen.

nota bene, ik heb een proefabonnement en een iPad die wel goed synct.

j.lievens 10-01-11 19:03

Heren,

dank voor het uitspit werk. Ik had hetzelfde probleem op de 2G van mijn vriendin terwijl mijn iPad en iPhone3G wel gewoon synchroniseerden met MobileMe. Caldav aangemaakt en voila werkend.

Thanx

aj willems 13-01-11 11:29

heren

mijn iphone 4 synchroniseert wel van pc naar tel maar niet andersom.
is dit een instelling??
thanks
andre

Wobbel 10-07-11 19:11

heeft er wellicht iemand ervaring met het volgende probleem..
Ik gebruik al lange tijd mobileme.. geheel naar tevredenheod!
Maar ineens, sinds ik een macbook air erbij heb aangemeld, syncen mijn contacten niet goed meer... de rest wel!
Ik verander een contact op m'n iphone, het synct met mobileme, staat goed op de ipad.. maar de computers werken niet mee... die geven aan dat er iets niet klopt of ik alles op mobileme wil vervangen.. doe je dat een keer... begint de macbook air te piepen..
Ik snapper nix meer van!
opnieuw alles ingesteld, afgemeld, aangemeld.. het lukt gewoon niet!

iemand een idee?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:51.