//

iTunes map laten detecteren

iTunes map laten detecteren discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) hay, Ik heb hier een Windows XP machine, en ik heb van de map 'Mijn muziek + iTunes' een backup gemaakt en via mn netwerkje ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-03-09, 19:39
RoW^'s schermafbeelding
RoW^ RoW^ is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 57
Standaard iTunes map laten detecteren

hay,

Ik heb hier een Windows XP machine, en ik heb van de map 'Mijn muziek + iTunes' een backup gemaakt en via mn netwerkje geplakt naar mijn Vista laptop.

Maar hoe kan ik nu met iTunes die map laten detecteren zodat ik mijn hele library weer helemaal goed te zien krijg?

Ik heb op dit moment een lege lijst.

bvd
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-03-09, 08:42
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

iTunes/Bewerken/Voorkeuren/Geavanceerd; Locatie map iTunes Music wijzigen en naar de juiste map met muziek gaan ('iTunes Music')
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 07-03-09, 20:46
RoW^'s schermafbeelding
RoW^ RoW^ is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
iTunes/Bewerken/Voorkeuren/Geavanceerd; Locatie map iTunes Music wijzigen en naar de juiste map met muziek gaan ('iTunes Music')
Ja, dan krijg ik mijn lijst wel, maar dan zegt die dan al mijn muziek niet gevonden kan worden.

Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb de normale lege iTunes map die bij Deze computer stond verwisseld met de iTunes map van de backup.

Bij geavanceerd instellingen en dergelijke gebeurt er helemaal niks.
  #4  
Oud 10-03-09, 19:21
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Je zegt dat je een backup hebt gemaakt. Is dit een één-op-één kopie? Als je die in de juiste map zet, zou het domweg moeten werken, heb dit in het verleden meerdere keren gedaan.
  #5  
Oud 10-03-09, 20:32
RoW^'s schermafbeelding
RoW^ RoW^ is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Je zegt dat je een backup hebt gemaakt. Is dit een één-op-één kopie? Als je die in de juiste map zet, zou het domweg moeten werken, heb dit in het verleden meerdere keren gedaan.
Het is van XP naar vista hé. Dus al die locatie namen zijn veranderd enzo.
maar iemand uit mijn vorige klas kon dat echter wel, en die had het binnen een seconde gefixt, met wat je al eerder zei met die mappen (waar ik daarna ongeveer 20 minuten moest wachten voor iets bij iTunes) en toen deed alles het weer

Maar hoe... ik herinner me dit echt niet meer. het is de zelfde laptop en alles.
  #6  
Oud 14-03-09, 19:53
RoW^'s schermafbeelding
RoW^ RoW^ is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 57
Standaard

kick..........
  #7  
Oud 14-03-09, 20:23
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoW^ Bekijk bericht
Het is van XP naar vista hé. Dus al die locatie namen zijn veranderd enzo.
maar iemand uit mijn vorige klas kon dat echter wel, en die had het binnen een seconde gefixt, met wat je al eerder zei met die mappen (waar ik daarna ongeveer 20 minuten moest wachten voor iets bij iTunes) en toen deed alles het weer

Maar hoe... ik herinner me dit echt niet meer. het is de zelfde laptop en alles.
Wat ik bedoel is dat je een één-op-één-kopie maakt van je map 'iTunes Music'. Die map zet je dan in Vista op de plek van de map met dezelfde naam daar; evt. kopieer je de inhoud van de 'XP-map' naar de 'Vista-map'. Dat zou toch echt moeten werken weet ik uit eigen ervaring.

EDIT
Ik zit net te bedenken dat je mogelijk, door het vervangen van meer zaken/mappen, iTunes inmiddels op de Vista-machine dusdanig hebt ver&*^t dat het niet meer werkt. Misschien moet je, als bovenstaande niet werkt, iTunes eens deïnstalleren in Vista en er weer opnieuw opzetten. Daarna nog eens alleen die ene map (c.q. de inhoud ervan) kopiëren.


Laatst gewijzigd door ButcherJF; 14-03-09 om 20:26. Reden: ingeving
  #8  
Oud 27-03-09, 15:41
RoW^'s schermafbeelding
RoW^ RoW^ is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Wat ik bedoel is dat je een één-op-één-kopie maakt van je map 'iTunes Music'. Die map zet je dan in Vista op de plek van de map met dezelfde naam daar; evt. kopieer je de inhoud van de 'XP-map' naar de 'Vista-map'. Dat zou toch echt moeten werken weet ik uit eigen ervaring.

EDIT
Ik zit net te bedenken dat je mogelijk, door het vervangen van meer zaken/mappen, iTunes inmiddels op de Vista-machine dusdanig hebt ver&*^t dat het niet meer werkt. Misschien moet je, als bovenstaande niet werkt, iTunes eens deïnstalleren in Vista en er weer opnieuw opzetten. Daarna nog eens alleen die ene map (c.q. de inhoud ervan) kopiëren.

Dan krijg ik wel mijn hele lijst en alles is dan wel gewoon goed, maar dan zegt die dat die geen enkel liedje kan vinden.

Anders zeg je even hoe ik het stap voor stap moet doen, na het opnieuw installeren van iTunes. (ook register schoonmaken etc.)

Laatst gewijzigd door RoW^; 27-03-09 om 15:53.
  #9  
Oud 28-03-09, 15:23
Sander_K Sander_K is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 39
Standaard

Dit probleem had ik dus ook toen ik een nieuwe laptop kreeg. Ik heb wel de hele muziekmap gekopiëerd en de structuur behouden, alleen is het pad naar de map nu iets anders. Is er niet een mogelijkheid om iTunes alle nummers tegelijk te laten zoeken in een map die je dan zelf aangeeft i.p.v. elk nummer apart aan te moeten geven?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Connectie soort detecteren Dreissen Ontwikkelen voor iOS 2 23-02-11 12:52
iTunes sync, probleem met iCal en Contactgegevens na overschrijvene iTunes-map hoeboe iTunes 0 20-07-10 14:23
Windows: itunes map veranderd dutchcore iTunes 5 26-04-10 17:35
Windows: Itunes map op c-schijf z750-rider iTunes 12 14-11-09 21:33
Programma om beschikbare wi fi in de buurt te detecteren? orli Wi-Fi 4 24-04-08 14:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:30.