iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Apps worden iedere keer opnieuw overgezet (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/31573-apps-worden-iedere-keer-opnieuw-overgezet.html)

iphoneyou 17-03-09 09:50

Apps worden iedere keer opnieuw overgezet
 
Ik zet regelmatig een nieuwe video over op mijn iTunes. Daarna vink ik die aan het synchronisatie venster (ik heb aangevinkt dat ik alleen geselecteerde films wil synchroniseren)

Dat duurt iedere keer eindeloos, als ik synchroniseer gaat iTunes ieder keer opnieuw 'aankopen overzetten van iPhone, ook als ik geen nieuwe aankopen heb gedaan. :mad: Ik heb aangevinkt dat ik alleen geselecteerde programma's wil synchroniseren. Als ik het uitzet zegt hij dat alle apps worden gewist.:confused:

Hoe kan ik voorkomen dat de apps iedere keer opnieuw, ook als er niks is veranderd, worden gesynchroniseerd?:rolleyes:

Alvast bedankt als iemand een oplossing weet!:D

iMario 17-03-09 14:26

Gewoon op handmatig zetten? Zo doe ik het altijd, werkt perfect.

iphoneyou 18-03-09 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMario (Bericht 267240)
Gewoon op handmatig zetten? Zo doe ik het altijd, werkt perfect.

Ik doe het toch al handmatig als ik heb aangevinkt welke ik wil? Of bedoel je het anders?

iphoneyou 21-04-09 16:08

Ik heb hetzelfde probleem,iedere keer weer opnieuw, ook als ik niks nieuws heb aangeschaft(en wanneer dat wel het geval is zijn het maar 1 of 2 apps). Synchroniseer programma's heb ik uitstaan, maar ik moet het blijkbaar ook bij samenvatting Synchroniseer automatisch ook uitzetten, maar dan waarschuwt hij en zegt dat er 6 programma's gewist gaan worden. Heel irritant, synchroniseren hoeft alleen maar wanneer er iets veranderd is toch? Ik snap de logica in dit geval niet.:confused:

RobinHarleman 04-06-09 23:41

Iemand hier al antwoord op? Oud topic, maar helaas nog wel voor mij rede om te lang rond te lopen met oude muziek en video's... Momenteel (al 20min) een aantal mp3tjes (30stuks) aan het toevoegen, maar blijft erg lang hangen bij de applicaties overzetten (nu pas bij de 8e van de ca. 38).
Inmiddels al wel gelezen dat toepassingen met veel grafische inhoud lang doen over synchroniseren en dat het middels stukje programma-taal wel te wijzigen is in een of ander log-bestandje, waarbij de backups helemaal niet meer gedaan worden... Lijkt mij alleen niet geheel de bedoeling.

I-Girl 13-04-10 20:04

Hallo allemaal :D

Ik haal dit topic maar even naar boven, omdat ik met hetzelfde probleem zit. Wanneer ik een nieuwe app via de pc heb gedownload, kan ik hem er niet "even op zetten", omdat iTunes het noodzakelijk vindt alle apps opnieuw te synchronisieren. Fijn, vooral bij zware apps :rolleyes:

Dit lijkt me niet normaal, of wel? Wie weet een oplossing voor dit probleem :confused:

Groetjes, I-Girl

rkltnk 12-04-11 21:10

bump bump bump

Kevindewapper 29-11-13 09:24

na 2.5 toch nog een bump...

Ik krijg het niet voor elkaar om "aankopen overzetten" uit te zetten. Ik wil niet dat hij deze op mijn pc zet, wel wil ik snel een nummer of boek op me ipad/iphone willen zetten vanaf itunes.

Hoe?

niekbaars 21-10-14 18:34

Blijkbaar is dit een hardnekkig probleem, want ik het het sinds enige maanden ook op mijn iPad.
Bij iedere synchronisatie worden steeds weer de aankopen overgezet van de iPad naar iTunes. Ik begrijp, dat je dat wil en moet doen voor daadwerkelijk nieuw aangeschafte apps via de iPad. Maar telkens weer worden ook apps die er al jaren opstaan als nieuw gezien en als aankopen overgezet. En dit dit inderdaad behoorlijk lang.
Is er iets aan te doen?
Groet,
Niek

wollie1979 22-10-14 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door niekbaars (Bericht 980952)
Blijkbaar is dit een hardnekkig probleem, want ik het het sinds enige maanden ook op mijn iPad.
Bij iedere synchronisatie worden steeds weer de aankopen overgezet van de iPad naar iTunes. Ik begrijp, dat je dat wil en moet doen voor daadwerkelijk nieuw aangeschafte apps via de iPad. Maar telkens weer worden ook apps die er al jaren opstaan als nieuw gezien en als aankopen overgezet. En dit dit inderdaad behoorlijk lang.
Is er iets aan te doen?
Groet,
Niek

die apps worden niet als nieuw gezien, maar betreffen updates. Als je een aantal updates hebt gedaan van apps, na je laatste synchronisatie met iTunes, en je synchroniseert na een tijdje weer, dan zullen die updates ook moeten synchroniseren. Daarom duurt dit soms wat lang.

niekbaars 22-10-14 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 (Bericht 981165)
die apps worden niet als nieuw gezien, maar betreffen updates. Als je een aantal updates hebt gedaan van apps, na je laatste synchronisatie met iTunes, en je synchroniseert na een tijdje weer, dan zullen die updates ook moeten synchroniseren. Daarom duurt dit soms wat lang.

Dat lijkt inderdaad te kloppen.
Als je namelijk direct na de synchronisatie weer synchroniseert, dan worden er geen aankopen meer overgezet.
Maar kan je dan niet beter altijd je aankopen via iTunes doen ipv je iPhone of iPad?

wollie1979 24-10-14 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door niekbaars (Bericht 981202)
Dat lijkt inderdaad te kloppen.
Als je namelijk direct na de synchronisatie weer synchroniseert, dan worden er geen aankopen meer overgezet.
Maar kan je dan niet beter altijd je aankopen via iTunes doen ipv je iPhone of iPad?

aankopen via je iphone of ipad is toch veel makkelijker?

Beech43 25-10-14 18:40

Je kunt in iTunes ook op Apps klikken, dan zie je alle apps die je aangeschaft hebt. Bij een aantal staat een schuine mededeling "Werk bij". Klik er met de rechter muisknop op en kies voor werk bij. Zo werk je ze allemaal bij. Dan heb je niet het probleem dat al die bijgewerkte aankopen op je iDevice weer worden over gezet. Maar ja, linksom of rechtsom die geupdate apps zullen toch op je computer moeten komen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:51.