iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Help- iphone herstellen d.m.v. itunes. (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/31632-help-iphone-herstellen-d-m-v-itunes.html)

MactrY 18-03-09 14:49

Help- iphone herstellen d.m.v. itunes.
 
Sinds gister heb ik een probleem met mijn Iphone 3G, mijn batterij was leeg dus ik had hem aan het netstroom gehangen zodat hij weer zou opladen.
Daarna verscheen het volgende beeld:

http://img296.imageshack.us/img296/9076/stap11cu8.gif

Waarschijnlijk voor velen wel bekend, want het schijnt dus vaker voor te komen.
Inmiddels vele uren & forum topics verder, is het nog steeds niet gelukt om dit beeld weg te krijgen.

Heb hem aan ITunes gehangen en op de herstel knop gedrukt. dan verschijnt de apple logo + een balkje daaronder die dan begint met herstellen.
Uiteindelijk raakt dit balkje volledig gevuld, en blijft ITunes maar door ratelen krijg gewoon geen melding dat het klaar is of wat dan ook.
Process maar gestopt en dit nogmaals geprobeerd door SHIFT + HERSTELLEN te drukken, zo'n bestand geselecteerd (ergens gedownload via dit forum).
Maar ook hier weer hetzelfde probleem.
Nog een keer geprobeerd door het verwijderen van Itunes en het opnieuw installeren en ook dit helpt NIET!

Net bij T-mobile geweest, waar zit dit dus ook weer deden heb daar gewacht tot dat het balkje op de Iphone,weer vol was en itunes door bleef gaan.
Toen maar me iphone daar aan het systeem laten hangen, en 3 uur later terug gekomen zonder resultaat, ITunes was nog steeds bezig...

Wie o wie heeft hier de oplossing voor? Is het nou gewoon afgelopen met de iphone en moet ik hem terugsturen? :mad:

Alvast bedankt voor de moeite!

evmw 18-03-09 15:05

Er van uitgaande dat het via DFU ook niet lukt, zou het een gevalletje van defecte hardware kunnen zijn (dat kan simpelweg al vuil in de connector zijn). Het ligt er ook wel een beetje aan welke error je precies in iTunes kreeg en of je aan het downgraden was bijvoorbeeld.

MactrY 18-03-09 15:13

Zelfs DFU had ik idd nog geprobeerd, kreeg toen een zwart scherm (bleef ook zwart) en kon hetzelfde weer proberen via iTunes.
Wat bedoel je met downgraden ? dat gedeelte dat ik via SHIFT + HERSTELLEN een bestand geselecteerd had?
Want verder heb ik nooit wat gedaan m.b.t. downgrades of jailbrake.
Had alleen de laatste update van apple, vorige week op mijn iphone gezet.

Hoelang hoort het proces te duren op het moment je op 'herstellen' klikt? Neem aan geen 3 uur... Argh, dit is echt erg als je gehecht bent geraakt aan je ipone :(

evmw 18-03-09 15:57

Als je eerst 2.2.1 had en nu 2.2.0 gaat flashen bijvoorbeeld, dan kan het soms wat problemen in iTunes geven. Maar als je dat niet doet is dat het probleem niet.

Normaal duurt het enkele minuten, dat 'preparing' gedoe wat enkele minuten duurt duidt meestal toch wel op hardware probleem. Maar de precieze iTunes error weet je dus niet (meer)?

MactrY 18-03-09 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 267758)
Als je eerst 2.2.1 had en nu 2.2.0 gaat flashen bijvoorbeeld, dan kan het soms wat problemen in iTunes geven. Maar als je dat niet doet is dat het probleem niet.

Normaal duurt het enkele minuten, dat 'preparing' gedoe wat enkele minuten duurt duidt meestal toch wel op hardware probleem. Maar de precieze iTunes error weet je dus niet (meer)?

Ok op die manier, nee ik had de laaste versie gebruikt.
Hij geeft geen error-melding in iTunes - hij blijft gewoon bij dat laatste stukje hangen in iTunes, Dan zie je een venster met een progress-balk waar een smal blauw vlakje heen en weer beweegt.
Dit blijft, verder geen meldingen niets ook niet na 3 uur :rolleyes:

Kan ik dit trouwens niet gewoon oplossen d.m.v. het uitvoeren van een jailbreak?

Even een screenshotje gemaakt, nadat op de iphone de balk volledig gevuld is.
Blijft onderstaande gewoon doorlopen in iTunes:
http://www.endless-network.net/firmwareherstel.jpg

bako 18-03-09 18:10

probeer niet shift + herstel maar gewoon herstel
dus zonder custom firmware

dit lijkt mij echter geen geval van hardware want dit komt vaker voor
bij dfu moet je goed op je timing letten dus pak een stopwatch of iets anders

MactrY 18-03-09 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 267825)
probeer niet shift + herstel maar gewoon herstel
dus zonder custom firmware

dit lijkt mij echter geen geval van hardware want dit komt vaker voor
bij dfu moet je goed op je timing letten dus pak een stopwatch of iets anders

Zal het nu even nog een keer proberen, in DFU modus maar dan gewoon normaal 'herstellen' dus zonder shift.
Maar je herkent DFU modus toch, doordat je dat geluid hoort van windows dat er een apparaat connected is?
En het scherm zwart blijft?
Of heb ik het nou helemaal mis...
Ik ga het nog eens proberen argh...

En ook ditmaal helpt het niet, hij is nu nog bezig dus ik zal hem er nog even aan laten hangen.
Maargoed ik heb er een hard hoofd in.... :confused:

Verder nog mensen met inbreng of nog beter een 'oplossing' ??

Zou het zinvol zijn om hem te 'jailbreaken' of heeft dit geen invloed?

Dit geloof je toch niet! gebruik je software van apple om je iphone terug te krijgen in de originele staat - werkt dat gewoon totaal niet.
Oplossing voor iedereen die bovenstaand probleem heeft, gewoon een jailbreak uitvoeren :p niet te geloven.
QuickPwn - heeft ervoor gezorgd dat hij weer werkt (misschien had ik eebn probleem met de bootloader o.i.d.)

Maar hij werkt weer, ben weer helemaal happy!

Thanks voor jullie hulp iig.

Modbreak:
Wil je aub de Edit-knop gebruiken? Dank!


wolveone 27-08-09 14:46

help please!
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MactrY (Bericht 267845)
Zal het nu even nog een keer proberen, in DFU modus maar dan gewoon normaal 'herstellen' dus zonder shift.
Maar je herkent DFU modus toch, doordat je dat geluid hoort van windows dat er een apparaat connected is?
En het scherm zwart blijft?
Of heb ik het nou helemaal mis...
Ik ga het nog eens proberen argh...

En ook ditmaal helpt het niet, hij is nu nog bezig dus ik zal hem er nog even aan laten hangen.
Maargoed ik heb er een hard hoofd in.... :confused:

Verder nog mensen met inbreng of nog beter een 'oplossing' ??

Zou het zinvol zijn om hem te 'jailbreaken' of heeft dit geen invloed?

Dit geloof je toch niet! gebruik je software van apple om je iphone terug te krijgen in de originele staat - werkt dat gewoon totaal niet.
Oplossing voor iedereen die bovenstaand probleem heeft, gewoon een jailbreak uitvoeren :p niet te geloven.
QuickPwn - heeft ervoor gezorgd dat hij weer werkt (misschien had ik eebn probleem met de bootloader o.i.d.)

Maar hij werkt weer, ben weer helemaal happy!

Thanks voor jullie hulp iig.

Modbreak:
Wil je aub de Edit-knop gebruiken? Dank!


kan iemand mij vertellen hoe hij dit heeft opgelost???? want ik zit met hetzelfde probleem!?!? :(

truckdiver 27-08-09 14:55

eerst jailbreaken en unlocken met Redsnow

wolveone 27-08-09 15:15

help please!
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 343807)
eerst jailbreaken met Redsnow en nadien unlocken met ultrasnow

ik heb de 1st gen Iphone 16 gig. kan het dan ook? Ga het iig proberen..

truckdiver 27-08-09 15:24

heb de link aangepast naar een eerste gen. iphone

MactrY 27-08-09 17:45

Zie dat het topic weer in leven is.

Wat ik er nog aan wil toevoegen is, dat het dus totaal niet meer mogelijk was om de originele firmware erop te krijgen.
Uiteindelijk dus met een jailbreak +/- 1 week verder gegaan, wat trouwens gewoon goed ging.
Tot ik na die week uiteindelijk weer terug bij af was, kreeg weer de melding met het itunes logo + stekkertje.

Ook ditmaal weer geprobeerd om d.m.v. de DFU & herstel modus aan de slag te gaan, maar helaas dit hielp niet meer.

Ik was het zat en omdat ik toch nog garantie op het toestel had, ben ik daarmee naar T-Mobile gegaan daar hebben ze zelf nog eens geprobeerd om het toestel te herstellen, maar ook daar ging dat niet goed.
Uiteindelijk hebben ze mijn toestel opgestuurd naar Apple, en een week later had ik een splinter nieuwe iphone terug gekregen.
Oorzaak is verder nooit bekend gemaakt, ik vermoed zelf dat er een hardware matig probleem onstaan is denk zelf iets met het geheugen c.q. harddrive o.i.d.

wolveone 27-08-09 18:01

help please
 
Hmm ik ga die redsnow proberen maar zoals mactry het verteld zijn er geen andere mogelijkheden?

sandertjuh89 02-02-10 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MactrY (Bericht 343882)
Zie dat het topic weer in leven is.

Wat ik er nog aan wil toevoegen is, dat het dus totaal niet meer mogelijk was om de originele firmware erop te krijgen.
Uiteindelijk dus met een jailbreak +/- 1 week verder gegaan, wat trouwens gewoon goed ging.
Tot ik na die week uiteindelijk weer terug bij af was, kreeg weer de melding met het itunes logo + stekkertje.

Ook ditmaal weer geprobeerd om d.m.v. de DFU & herstel modus aan de slag te gaan, maar helaas dit hielp niet meer.

Ik was het zat en omdat ik toch nog garantie op het toestel had, ben ik daarmee naar T-Mobile gegaan daar hebben ze zelf nog eens geprobeerd om het toestel te herstellen, maar ook daar ging dat niet goed.
Uiteindelijk hebben ze mijn toestel opgestuurd naar Apple, en een week later had ik een splinter nieuwe iphone terug gekregen.
Oorzaak is verder nooit bekend gemaakt, ik vermoed zelf dat er een hardware matig probleem onstaan is denk zelf iets met het geheugen c.q. harddrive o.i.d.

was je iphone gejailbreakt toen je hem naar apple had gestuurd mijne ligt daar nu gejailbreakd namelijk

glaantje 02-02-10 01:23

Dan heb je heel kort gezegd pech en is je garantie vervallen.

ButcherJF 02-02-10 07:08

Dat is een beetje kort door de bocht. Er zijn genoeg voorbeelden hier op het forum van jailbroken iPhones die wél vervangen zijn.
Het is maar net of ze (kunnen) ontdekken dat je iPhone jailbroken is, en of ze dat überhaupt proberen. Gewoon even afwachten dus, hou ons op de hoogte.

sandertjuh89 02-02-10 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 411615)
Dat is een beetje kort door de bocht. Er zijn genoeg voorbeelden hier op het forum van jailbroken iPhones die wél vervangen zijn.
Het is maar net of ze (kunnen) ontdekken dat je iPhone jailbroken is, en of ze dat überhaupt proberen. Gewoon even afwachten dus, hou ons op de hoogte.

Ik hoop het ook dat ik hem terug krijg;) Als de verzekering hem al niet aan de praat krijgt ik hem niet aan de praat krijg... Dan denk ik hun ook niet athans hoop ik dan maar:P

p.s. als iemand nog een verzekering wilt nemen op zijn telefoon dan zou ik Safe en Sure zeker afraden. Wat een drama is dat... Eerst bel je een 0900 nummer a 0.55 cent per minuut om een afspraak te maken dan komen ze hem OPHALEN... nou eerst 2 weken thuis geprobeerd de ene keer was het een storing de andere keer was het niet goed doorgevoerd....

Daarna hem naar de Belcompany gebracht. Nou dat adres kennen ze ook niet:confused:

Vervolgens maar na 2 weken daar stil liggen zelf opgestuurd. Was die bij de verzekering hebben hun hem verstuurd naar apple.

Dus het is een sterke afrader wie daar zijn verzekering in de toekomst wilt afsluiten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:28.