iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Kan iPhone niet synchroniseren, onbekende fout (-54) (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/32492-iphone-niet-synchroniseren-onbekende-fout-54-a.html)

marco_sire 04-04-09 12:13

Kan iPhone niet synchroniseren, onbekende fout (-54)
 
Ik heb gister een aantal filmpjes middels ifunbox weggegooid en na afloop wilde ik synchroniseren en kreeg ik de foutmelding die gelijk is aan de topictitel.

iTunes raadt aan om te herstellen maar dan wordt de laatste firmware ook geinstlaleerd en dat wil ik uiteraard niet.

Mijn vragen:
- iemand een idee hoe ik zonder herstelactie de foutmelding kan oplossen?
- in het uiterste geval iemand een idee hoe ik kan herstellen zonder 2.2.1 op mijn iPhone te zetten?

ButcherJF 04-04-09 12:24

Probeer eens een backup terug te zetten.
Anders herstellen met de custom firmware, kun je gewoon blijven bellen.

bako 04-04-09 22:29

wat heb je gedwonload in cydia of installer?
als je wild herstellen via een custom firmware moet je de firmware die jij wild downloaden, in itunes shift + herstel doen en dan jouw firmware selecteren
download hier 2.2
download hier 2.2.1

marco_sire 06-04-09 09:15

Sorry voor mijn late reply

@ButcherJF:
backup terugzetten kan niet. Ik krijg die melding gelijk zodra ik mijn iPhone aan me pc hang. Lijkt alsof er een 'bitje is omgevallen'.
Nog andere ideeen?

@bako:
ik heb alleen filmpjes weggegooid via ifunbox (soort diskaid, iphonebrowser). Ik kan dus ook geen firmware terugzetten want mijn iPhone wordt niet herkend: ik krijg gelijk een foutmelding om te herstellen (incl. een update naar 2.2.1).
Heb je een andere tip misschien?

ButcherJF 06-04-09 15:29

Doe eens een harde reset, waarbij de iPhone echt uit gaat: sleep/homebutton tegelijk indrukken totdat je iPhone uit is. Probeer daarna nog eens te syncen?
Anders ben ik bang dat je toch aan een restore vastzit, zie de eerdere tips voor de (custom) FW's.

marco_sire 06-04-09 15:48

@ButchJF
bedankt voor het meedenken. Dit ga ik vanmiddag even proberen. Alleen kan je mij dan uitleggen hoe ik die restore kan doen zonder een update van mijn baseband?

(ik ben NIET te lui om te zoeken en heb ook wel enige kennis ;).....custom firmware ben ik mee bekend, restore lukt ook wel alleen is het probleem nu dat ik bij het koppelen van mijn iPhone aan de pc gelijk een melding krijg om te herstellen en shift plus rechtermuisknop dus niet mogelijk is.......)

ButcherJF 06-04-09 15:56

Het móet d.m.v. het tegelijk indrukken van je home- en sleepbutton lukken je iPhone dusdanig uit te krijgen dat je in DFU/recovery kunt komen. Soms gaat dat niet in een keer, weet ik uit ervaring. Ik heb het wel eens een keer of vijftien, twintig moeten proberen. Geduld.....volhouden.....
Mijn advies luidt dan ook te blíjven proberen, uiteindelijk lukt het -tenzij er sprake is van een hardwarematig probleem.

marco_sire 06-04-09 15:59

@ButcherJF
tot zo ver bedankt voor je SNELLE advies. Waarschijnlijk wil ik je kennis morgen nog wel even gebruiken (tenzij het vanavond in 1 keer lukt....).

info@lucasv.be 04-08-09 19:28

fotos synchroniseren
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 274743)
wat heb je gedwonload in cydia of installer?
als je wild herstellen via een custom firmware moet je de firmware die jij wild downloaden, in itunes shift + herstel doen en dan jouw firmware selecteren
download hier 2.2
download hier 2.2.1

heb deze bewerkingen uitgevoerd en nu kan ik mijn fotos terug sync. met de iphone.
beste dank


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:45.