iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   sync met nieuwe itunes/computer (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/32875-sync-nieuwe-itunes-computer.html)

Iphoner88 14-04-09 11:42

sync met nieuwe itunes/computer
 
Dag allen,

ik heb al gezocht op het forum en op internet maar helaas nog geen oplossing gevonden. Ik had een oude computer die helaas gecrasht is maar met welke mijn iphone wel gesynct was. Nu heb ik mij een nieuwe pc aangeschaft maar daar kan ik mijn iphone niet meer mee syncen. De muziek die er op staat komt er wel op maar valt niet te bewerken (noch afhalen noch bij opzetten is mogelijk) en is helemaal grijs.

Ik krijg ook de optie niet op gewoon heel mijn muziekcollectie van mijn iphone te verwijderen alsook de foto's om zo met een schone lei te beginnen op deze computer.

Kan iemand mij hierbij helpen? (Liefst zonder te veel backupje hier en programmatje daar, het is niet erg als de muziek of foto's van mijn iphone zijn)

Alvast bedankt!

bako 16-04-09 09:39

1 backup maken is toch niet erg.
Het enige wat je moet doen is je iphone in je computer doen, Met je rechtermuisknop op je iphone klikken, zet terug vanaf reservekopie selecteren.

als je dat hebt gedaan en je gaat synchroniseren (op je iphone klikken en rechtsonder in het scherm op synchroniseren klikken) krijg je dan geen melding van; deze iphone is al eens gesynchroniseert met een andere computer, wild u de huidige bestande verwijderen?

Iphoner88 16-04-09 13:52

Bedankt voor het antwoord maar het lukte niet helemaal. Op mijn nieuwe computer kan ik namelijk niet selecteren om terug te zetten naar een reservekopie aangezien die daar niet aanwezig is.

Maar ik heb ondertussen zelf het antwoord gevonden en deel het hier even met iedereen die het wil weten.

Je sluit de iphone gewoon aan en gaat naar itunes. Daar klik je op manueel muziek beheren en dan op toepassen. Dan zal itunes zeggen dat je reeds met een andere bibliotheek bent gesync en vraagt hij of je alles wil wissen en met deze nieuwe bib syncen. Als je dat doet is je muziek wel weg maar je kan nu wel met je iphone op die nieuwe computer werken.

iMario 16-04-09 13:59

Zet je muziek eens op ''handmatig beheren''. Dit doe je door je iPhone aan te sluiten en vervolgens het onderste hokje aan te vinken, in het main iPhone menu.

Iphoner88 16-04-09 14:02

'k had dat net zelf ook gevonden en dat werkt inderdaad. Toch bedankt voor de reactie!

dunga 06-06-09 18:38

Ik heb een probleem wat volgens mij aansluit op dit probleem! Wie kan me helpen???

Mijn Macbookpro is gestolen, inmiddels een nieuwe aangeschaft... Aangezien er dingen op mijn iPhone staan (bijv foto's (niet alleen foto's gemaakt met mijn iPhone, maar ook overgezette foto's vanaf mijn mac) dingen in de agenda en ik denk ook wat muziek) die ik niet op de backup van mijn mac had staan, wil ik niet direct mijn iphone syncen met mijn nieuwe mac. Hij synct dan nl volgens mij maar een richting op... Alles van mijn mac richting de iphone en ben ik dus sommige dingen kwijt.

Als ik nu een backup maak van mijn iPhone in iTunes, wordt er dan een backup gemaakt van alles op mijn iphone? Maw kan ik hem daarna syncen (en dus data kwijt raken) en dan vervolgens de backup er weer opgooien, zodat ik alles weer terug heb?

Thanx alvast voor jullie hulp!
Dunga

MGerits 09-06-09 14:54

Zelfde probleem

Heb een nieuwe laptop. Al mijn muziek staat op mijn Iphone en moet terug naar mijn (nieuwe) laptop.

Hoe moet ik dit aanpakken ?

Rawish 17-06-09 13:57

Ben hier ook benieuwt naar. Mijn geval is dan iets anders, kan niet wachten voor 3.0 zometeen maar ben niet thuis voorlopig dus zou mn iphone moeten updaten met een andere pc. Is het mogelijk mn muziek te backuppen op mn laptop en dan te updaten naar 3.0, mn muziek terug te zetten en uiteindelijk verdere synchronisatie weer met mn oude pc op te pakken?

Charlotte*** 08-06-10 12:35

Ik heb een iets ander probleem, maar hopelijk kunnen jullie me wel helpen.

Ik had eerst een MacBook en nu een MacBook Pro. Alle bestanden van mijn MacBook heb ik via de migratie assistent op de Pro gezet. Alles lijkt te werken, behalve de herkenning van m'n iPhone.

Als ik 'm heb aangesloten aan m'n Pro zie ik de iPhone namelijk niet verschijnen in iTunes. Ook niet na herhaaldelijk afkoppelen en weer aankoppelen..

Iemand enig idee?

eentje 08-06-10 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MGerits (Bericht 293384)
Zelfde probleem

Heb een nieuwe laptop. Al mijn muziek staat op mijn Iphone en moet terug naar mijn (nieuwe) laptop.

Hoe moet ik dit aanpakken ?

er zijn tools waarmee je muziek van je iphone naar je pc kan kopieren
SharePod is daar 1 van. andere tools heb je zo gevonden via google.

Charlotte*** 08-06-10 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Charlotte*** (Bericht 461241)
Ik heb een iets ander probleem, maar hopelijk kunnen jullie me wel helpen.

Ik had eerst een MacBook en nu een MacBook Pro. Alle bestanden van mijn MacBook heb ik via de migratie assistent op de Pro gezet. Alles lijkt te werken, behalve de herkenning van m'n iPhone.

Als ik 'm heb aangesloten aan m'n Pro zie ik de iPhone namelijk niet verschijnen in iTunes. Ook niet na herhaaldelijk afkoppelen en weer aankoppelen..

Iemand enig idee?

Zelf al opgelost.. iTunes deleten en opnieuw installeren heeft geholpen :)

Harald1 21-06-10 21:07

itunes bibliotheek verwijderd
 
Op de een of andere manier is mijn bibliotheek in itunes weg. As ik nu muziek naar mijn iphone wil kopieren, is alles grijs en kan ik niks slepen. Als ik wil syncen gebeurd er volgens mij helemaal niets en er wordt aangegeven dat ik mijn iphone helemaal leeg moet halen om liedjes toe te kunnen voegen. Hier heb ik dus geen zin in want dan is alles weg! ook de aangekochte apps, want deze stonden in de bibliotheek. Wie heeft voor mij de oplossing?

King1987 21-06-10 21:10

Is het de eerste keer dat je met deze pc wilt syncen? :)

Harald1 21-06-10 21:18

Dank voor snelle reactie! Nee heb in het verleden al behoorlijk vaak gesynct.. Probleem is dat de bestaande bibliotheek nergens meer op mn pc te vinden is..

wat een waardeloos gedoe zeg.. wil net nieuwe software installeren.. eerst moest ik itunes 9.2 installen.. akkoord. Nadat ik de nieuwste itunes had geinstalleerd, wilde ik software-update doen. systeem geeft vrijwel direct de volgende foutmelding: Er heeft zich een probleem voorgedaan tijdens het downloaden van de software voor de IPhone. De vereiste map is onvindbaar.

Kan dus ook al geen software-update meer doen.

King1987 21-06-10 21:29

Ah, dan snap ik je :)

Ik heb de topic's even samengevoegd waar jij je antwoord kan vinden :) Niet alleen dit topic, maar er zijn meedere te vinden :D

//samengevoegd

Harald1 21-06-10 22:56

dankjewel! de enige oplossing is dus in itunes muziek beheren op manueel zetten, dan op ja klikken bij de vraag of je bestaande bibliotheek wil verwijderen en dan kan je weer verder? Zijn dan al mijn aangekochte programma's en muziek weg? dat zou flink balen zijn!

EDIT
na hele avond stuntelen met itunes nog steeds de melding kan niet updaten van software, de vereiste map is niet vindbaar. Wat wil dit zeggen? Denk dat ik mn walkman maar weer eens opzoek.. geen geouwehoer met updates en foutmeldingen en geirriteer.. ;-) ;-)



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:47.