//

Google: Tweede agenda syncen

Google: Tweede agenda syncen discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb al zitten zoeken op het forum maar niets hierover kunnen vinden. Ik heb sinds kort een iphone en nu mijn mail via ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-05-09, 21:09
RobertoCoppi RobertoCoppi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 34
Standaard Google: Tweede agenda syncen

Hallo,

Ik heb al zitten zoeken op het forum maar niets hierover kunnen vinden. Ik heb sinds kort een iphone en nu mijn mail via imap ingesteld en mijn contacten en agenda via Microsoft Exchange vanaf Google (Gmail/Calendar). Echter krijg ik mijn tweede agenda niet in mijn iphone zichtbaar. Ik lees her en der op internet dat het wel mogelijk moet zijn.

Kan iemand mij uitleggen hoe? Of moet dat via nuevasync? Dat zou dan in mijn ogen de enige reden zijn om die service te gebruiken.

Alvast bedankt!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-05-09, 21:15
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RobertoCoppi Bekijk bericht
Hallo,
Ik heb al zitten zoeken op het forum maar niets hierover kunnen vinden. Ik heb sinds kort een iphone en nu mijn mail via imap ingesteld en mijn contacten en agenda via Microsoft Exchange vanaf Google (Gmail/Calendar). Echter krijg ik mijn tweede agenda niet in mijn iphone zichtbaar. Ik lees her en der op internet dat het wel mogelijk moet zijn.
Kan iemand mij uitleggen hoe? Of moet dat via nuevasync? Dat zou dan in mijn ogen de enige reden zijn om die service te gebruiken.
Alvast bedankt!!
Je kan dit doen via nuevasync dat je kan instellen op nuevasync.com. Ik hou zo tot 5 agendas bij op 1 account.
  #3  
Oud 04-05-09, 22:43
RobertoCoppi RobertoCoppi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 34
Standaard

Thanx voor je reactie! Is er geen mogelijkheid om het zonder nuevasync te doen?
  #4  
Oud 04-05-09, 22:55
febe febe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 140
Standaard

Die is er zeker wel.
Ik heb ook 5 calenders gesynct met mijn iPhone.
Hier vind je oa meer info, maar google geeft ook veel informatie.
Hier de stappen om de calenders te syncen. De truc is wel om de taal op engels te zetten, anders geraak je niet in het juiste scherm.
  #5  
Oud 05-05-09, 00:17
RobertoCoppi RobertoCoppi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 34
Standaard

Super! Dat zocht ik net. En daar was ik niet opgekomen, de taal wijzigen
Weet je toevallig of het ook nog mogelijk is om dezelfde kleuren toe te wijzen als op de Google calendar?
  #6  
Oud 05-05-09, 15:47
febe febe is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 140
Standaard

Ik weet alleen dat de iphone de kleuren toewijst aan de agenda's. Dat gaat in een bepaalde volgorde: rood, oranje, blauw, donkerblauw, geel. De eerste die je synct wordt dus rood, de tweede oranje, etc.
Je zou dus op die manier de kleuren kunnen laten matchen met die van je Google Calenders.
Of je verandert de kleuren van je Google Calendars zodat ze matchen met die van je iPhone
  #7  
Oud 06-05-09, 14:08
RobertoCoppi RobertoCoppi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 34
Standaard

Bedankt! Dat ga ik proberen!
  #8  
Oud 22-06-09, 07:18
OmeWillem OmeWillem is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 26
Standaard

Ik heb bovenstaande instructies opgevolgd, maar ik heb nog steeds alleen mijn hoofdagenda kunnen syncen. Mijn 'werk'agenda blijft onzichtbaar. De taal heb ik zowel in mail als in agenda op Engels (US) gezet. Of moet ik de iPhone ook instellen op Engels? Ik roep maar wat! :S

Edit: ik moet natuurlijk wel op een dag kijken dat ik afspraken heb staan! Nee hoor, mensen: bovenstaande instructies werken als een tierelier. Ik had het in tien minuutjes voor elkaar.

Laatst gewijzigd door OmeWillem; 22-06-09 om 18:09.
  #9  
Oud 11-07-09, 00:55
OmeWillem OmeWillem is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 26
Standaard

Volgende vraag: ik heb vandaag een iMac aangeschaft en probeer bovenstaande ook in iCal aan de praat te krijgen. De instellingen invoeren in Mail is me volgens mij wel gelukt, maar agenda's en contactpersonen is een ander verhaal.

Ik weet niet hoe ik in iCal en Contacten kan aangeven dat ze in mijn Gmail-account moeten kijken. Heeft iemand tips?
  #10  
Oud 31-07-09, 14:31
joentje joentje is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door febe Bekijk bericht
Die is er zeker wel.
Ik heb ook 5 calenders gesynct met mijn iPhone.
Hier vind je oa meer info, maar google geeft ook veel informatie.
Hier de stappen om de calenders te syncen. De truc is wel om de taal op engels te zetten, anders geraak je niet in het juiste scherm.
Geweldige instructies, bedankt daarvoor! Vreemd dat als je taal op NL staat dat het device niet ondersteund wordt, en als je hem dan op Engels zet, dat het dan ineens wel zo is, daar kom je zelf toch niet op?

Ik heb overigens nog wel een vraag: ik weet niet sinds hoe lang het is, maar je kunt nu aan je google contacts verjaardagen toekennen. Deze kun je dan in een extra agenda toevoegen aan je calendar (en dus ook in de iPhone). Is het iemand gelukt hier alerts op te zetten? Ik krijg het alleen handmatig voor elkaar, en dan moet je het dus per contact, per jaar doen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe iPhone Agenda via 3g syncen met Google Calendar? allewijn iTunes 22 23-07-10 22:03
Google agenda als prive-afspraken importeren of syncen op de iPhone koekjedebij iTunes 4 26-08-09 18:40
Google Apps (Calendar) syncen met iPhone Agenda DennizZ iTunes 3 13-05-09 18:24
Meerdere Google agenda syncen me iphone 1G remq iTunes 0 23-02-09 12:57
iPhone-agenda syncen -> Google Calendar jelle86 Archief 3 01-12-08 18:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:20.