iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Gconsync.exe werkt niet meer (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/35022-gconsync-exe-werkt-niet-meer.html)

awbuijtenhuis 05-06-09 22:29

Gconsync.exe werkt niet meer
 
Sinds de Itunes update naar versie 8.2 krijg ik de melding: gconsync.exe werkt niet meer. Herkenbaar? Wat kan ik hier aan doen?

Zie afbeelding:
http://farm4.static.flickr.com/3092/...e808d880_o.jpg

Bij voorbaat dank voor hulp.

awbuijtenhuis 06-06-09 10:30

via deze instructie

Calendar & Contacts Sync : Set Up Your iPhone or iPod Touch - Mobile Help

is syncen toch mogelijk (let wel: je contacten op de iphone worden eerst verwijderd).

the_momo258 20-06-09 15:43

ik zit met het zelfde probleem krijg ook die melding van gconsync.exe en ik kan niet meer syncen met itunes :(

iemand enige raad ?

wastaal 21-06-09 19:23

via het forum van Google wordt door medewerkers al gesuggereerd dat er een update van iTunes nodig zal zijn. Maar een van de bezoekers had een mooie oplossing gevonden voor de tussentijd. Voor Gconsync.exe moet je de compatiblity mode naar Windows 98 zetten. Check Run Older Programs on Windows XP voor instructies hoe je dat doet. Voor mij (Xp) werkte het daarna. Geen foutmeldingen meer en contacts syncen prima met Google.

MarianneV 01-07-09 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wastaal (Bericht 305627)
via het forum van Google wordt door medewerkers al gesuggereerd dat er een update van iTunes nodig zal zijn. Maar een van de bezoekers had een mooie oplossing gevonden voor de tussentijd. Voor Gconsync.exe moet je de compatiblity mode naar Windows 98 zetten. Check Run Older Programs on Windows XP voor instructies hoe je dat doet. Voor mij (Xp) werkte het daarna. Geen foutmeldingen meer en contacts syncen prima met Google.

Maar wat als je werkt met Vista?
Een echt irritante mededeling! Wie weet raad?

wastaal 02-07-09 07:30

heeft Vista geen compatibility wizard of zo?
Make older programs run in this version of Windows - Windows Vista Help

Koekebakker 04-07-09 01:22

Heb precies hetzelfde probleem. iTunes in nieuwste versie, draaiend onder Vista. Heb inmiddels de compabiliteitsmodus van iTunes naar win98 gezet, maar het werkt nog steeds niet.

Iemand suggesties?

EDIT
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door awbuijtenhuis (Bericht 292224)
via deze instructie

Calendar & Contacts Sync : Set Up Your iPhone or iPod Touch - Mobile Help

is syncen toch mogelijk (let wel: je contacten op de iphone worden eerst verwijderd).

Aha! Dit werkt wel!


richard_80 06-07-09 02:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker (Bericht 317864)
Heb precies hetzelfde probleem. iTunes in nieuwste versie, draaiend onder Vista. Heb inmiddels de compabiliteitsmodus van iTunes naar win98 gezet, maar het werkt nog steeds niet.

Iemand suggesties?

EDIT

Aha! Dit werkt wel!


Je moet de compatibiliteitsmodus van gconsync.exe wijzigen in 'Windows 98 / windows ME'. Dit kun je doen door een zoekopdracht op je computer uit te voeren naar het bestand gconsync.exe, dan rechtermuisknop => eigenschappen. Vervolgens naar het tabblad 'Compatibiliteit' gaan en dan de compatibiliteitsmodus op 'Windows 98 / ME' zetten. Daarna heb je geen problemen meer.

markiphone 08-07-09 10:32

Ik kan dat bestand niet vinden op mijn computer, waar staat die ergens?

Alvast bedankt

Xenn0X 09-07-09 10:27

die compatibiliteitsmodus werkt hier niet, dan krijg ik de error niet meer maar dan word er elke keer gezegd dat mijn gmail wachtwoord niet goed is terwijl hij wel goed is.
tis gewoon ruk. ik wacht wel op nieuwe itunes versie want het werkt gewoon niet.

datamaat 16-07-09 01:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door markiphone (Bericht 320401)
Ik kan dat bestand niet vinden op mijn computer, waar staat die ergens?

Alvast bedankt

staat in: c:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\

M.. 17-07-09 01:33

Leuk van die grappen die niet werken als je net een nieuwe iPhone hebt. :mad:

Alle tips geprobeerd maar wilde bij mij ook niet lukken.
Toen maar mijn GMail contacten als VCF opgeslagen en in mijn Windows mail gezet. Moet je wel elk contact aanklikken, maar beter dan de CSV file. Vandaar uit krijg je ze dus wel goed in je iPhone.
Toch niet voor niets een paar uur zitten tikken in mijn GMail adresboek :)

Xenn0X 20-07-09 12:02

is dit opgelost met de meest recente itunes? update van vorige week?

M.. 20-07-09 12:09

Nee helaas niet.
Als ik naar de eerste post kijk speelt dit al langer.

slimke 27-07-09 19:57

foutmelding bij synchen
 
hoi!
ik heb een nieuwe iphone 3G versie 3.0 (tweedhands eigenlijk) die helemaal leeg was, en die probeer ik nu met itunes te synchen (waaraan eerst mijn oude iphone hing). De Iphone heeft wel de hele reservekopie weer overgenomen, maar geeft als ik wil synchen (bijvoorbeeld met mijn gmail adresboek) een foutmelding:

'in gconsync.exe. is een fout opgetreden' en bij de details staat dan app. ver: 8.1.31.0 zegt iemand dat iets? hij synchroniseert dus niet goed (niet of ik krijg rare dubbelingen)...
:confused:
ik doe al het synchen handmatig trouwens.

hoop dat iemand raad weet!!
niet-zo-slimke :)

Timmeh_ 27-07-09 20:30

// Discussies samengevoegd.

slimke 27-07-09 22:13

hee! super het werkt! en excuus, had niet gezien dat dit topic al bestond. Ik heb beide truken uitgeprobeerd, voorlopig houd ik het even bij het synchen via exchange mbt de contacts- dat werkt. Volgens mij krijg ik tijdens het synchen van andere dingen ook geen foutmeldingen meer doordat ik die compatibiliteitsmodus ook heb aangepast. Dus 2x gelukt.
heel erg bedankt! groeten

hpvoorho 12-08-09 02:11

Dank voor de tips. Bij mij werkt het synchroniseren prima na het omzetten van de comptabiliteitsmodus van Gconsync naar Windows 98/ME (ik draai Windows Vista).
HP


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:28.