iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Computer en Itunes zien Iphone niet (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/35710-computer-itunes-zien-iphone-niet.html)

tjawolfs 17-06-09 09:40

Computer en Itunes zien Iphone niet
 
Hoi iedereen,

Ik heb een vervelend probleem met mijn iphone. Ik heb een eerste generatie 16 gb iphone. Het proleem is dat hij sinds een aantal dagen niet meer wil syncroniseren met mijn computer(s).
ik heb:
2 computers geprobeerd
2 kabeltjes geprobeerd
i-tunes opnieuw geinstalleerd (nieuwste versie)
Iphone instellingen gereset.
iphone in restore stand opgestart.

Helaas heeft niets tot nu toe geholpen.

Ik heb alleen wel twijfels over de manier van de restore stand dat ik heb gebruikt. Ik heb de iphone uitgezet kabeltje erin en de home knop ingedrukt totdat er op het scherm een logotje van het kabeltje en itunes staat. itunes zag de telefoon nog steeds niet maar ik weet niet hoelang ik moet wachten. hopelijk kunnen jullie helpen.

Mwfadebeer 17-06-09 09:45

je zou bijna denken dat de connector op de iPhone de oorzaak is. probeer dat met wat perslucht schoon te blazen. voorzichtig dat je e.e.a. niet beschadigd.

tjawolfs 17-06-09 10:10

ik heb hem zojuist schoon gespoten, maar helaas....
Vreemd is dat de iphone wel via de meegeleverde oplader en het zelfde kabeltje oplaad.

ButcherJF 17-06-09 17:30

Zet je iPhone eens helemaal uit door de home- en powerknop tegelijk ingedrukt te houden, ong. 15 seconden. Daarna nog eens proberen middels de DFU-methode.

evmw 17-06-09 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tjawolfs (Bericht 297409)
ik heb hem zojuist schoon gespoten, maar helaas....
Vreemd is dat de iphone wel via de meegeleverde oplader en het zelfde kabeltje oplaad.

Opladen en USB-verbinding zijn twee verschillende dingen (gaan via verschillende pinnetjes).

Maar probeer even wat ButcherJF zegt

tjawolfs 17-06-09 19:27

Helaas ook dit werkt niet.
Ik heb via de iphone zelf een volledige opschoning gedaan (die van 2 uur)
Nu start te iphone op, appeltje komt in beeld en vervolgens meteen de melding dat de iphone verbonden moet worden met itunes. Das lekker, want dat is juist het probleem!!!
Ik denk dat ik hem morgen naar een reparatie winkel brengen, want ik vrees dat een pinnetje defect is.

evmw 17-06-09 19:42

Volgensmij zet je hem niet goed in DFU. Het scherm met die stekker is Recovery Mode en GEEN DFU, bekijk de wiki dus even goed.

tjawolfs 17-06-09 19:53

ik heb het scherm met de stekker al gehad, en ook de DFU mode (10 secen beide knoppen en dan de power los laten en home ingedrukt worden (zoals in WIKI beschreven.) De telefoon blijft zwart en reageert nergens op.

royco76 17-06-09 20:41

ik heb hetzelfde nadat ik vanavond wilde updaten naar 3.0

Itunes ziet de iphone niet meer.... twee keer een foutmelding gehad bij de update en nu dus helemaal niet meer. Niemand die een goede oplossing heeft?

evmw 17-06-09 20:48

Je kan nog even de standaard oplossingen proberen:
- andere USB poort proberen
- pc herstarten
- iTunes en Apple Mobile Device Support verwijderen en alles opnieuw installeren

Naish 17-06-09 21:08

ik heb hetzelfde probleem, andere pc's en mac's geprobeerd en die zien de Iphone wel.
behalve m'n eigen pc, gelukkig kon ik de Iphone nog wel activeren op een andere pc. maar heb nu alleen me simcontacten erin staan.
ik heb inmiddels alle versies van Itunes geprobeerd maar blijf dezelfde melding krijgen in Itunes
"de aangesloten Iphone kan niet worden geidentificeerd, probeer het later opnieuw"

wordt er achterlijk van....zelfs als ik nieuw hardware ga zoeken ziet mijn laptop de Iphone niet.
ik denk dat het met een update van Vista te maken heeft, maar weet dat niet zeker.

iVerSal 21-06-09 05:58

PC zit iPhone niet
 
Hallo,

Sinds woensdag ziet m'n pc de iphone niet meer, het begon nadat ik itunes heb geupgrade naar 8.2. En nu krijg ik elke keer wanneer ik de iphone in een usb-poort stop het geluidje van als ik een usb-apparaat aansluit,maar dan 3x snel achter elkaar en daarna meestal een 'Wizard nieuwe hardware gevonden' scherm.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Recovery Mode ( deed het niet, ik krijg geen melding van itunes)
- DFU (werkte ook niet)
- itunes opnieuw geïnstalleerd/andere versie (nog steeds zelfde probleem)
- op een andere pc aangesloten (daarop herkende hij m'n iphone wel)
- systeem herstel naar dinsdag (dit werkte wel toen ik hem voor eerst in de pc stak, hij laadde iig op, maar toen ik itunes op wilde starten gaf ie een error dat hij quicktime niet kon vinden. Nadat ik quicktime had geïnstalleerd, had ik weer hetzelfde probleem)

Iemand die misschien een oplossing heeft? :confused: Anders ga ik windows maar opnieuw installeren denk ik.

Alvast bedankt

The Doctor 21-06-09 06:08

Dit probleem is al eens voorgekomen...
Kijk hier eens: https://forum.iculture.nl/f28/i...hone-niet.html

Naish 21-06-09 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Doctor (Bericht 304852)
Dit probleem is al eens voorgekomen...
Kijk hier eens: https://forum.iculture.nl/f28/i...hone-niet.html


maar ik zie nergens een oplossing!!!:(

ik heb namelijk hetzelfde probleem. ben nu bezig een backup te maken van me pc, en ga alles opnieuw installeren.
hopelijk is dat de oplossing

iVerSal 21-06-09 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Doctor (Bericht 304852)
Dit probleem is al eens voorgekomen...
Kijk hier eens: https://forum.iculture.nl/f28/i...hone-niet.html

Heb ik al gedaan, en ook voor mij zat daar geen oplossing tussen.:(

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Naish (Bericht 304916)
ben nu bezig een backup te maken van me pc, en ga alles opnieuw installeren.
hopelijk is dat de oplossing

En? Is bij jou het probleem al opgelost?

Timmeh_ 21-06-09 14:33

// Discussies samengevoegd.

Als je geen antwoord kunt vinden in een bestaand topic over hetzelfde onderwerp, wordt het gewaardeerd om wel in dat topic je vraag te stellen. Een nieuw topic openen is dan niet nodig. ;)

Naish 21-06-09 18:15

inmiddels alles opnieuw geinstalleerd en zit nog steeds met hetzelfde probleem.
net op 2 andere laptops aangesloten en die zien de iphone wel

ik weet het niet meer hoor.

Naish 22-06-09 14:15

Uiteindelijk mijn pc weer opnieuw geinstalleerd en alleen itunes 7.5, ik kreeg toen een melding dat ik Itunes 7.7 nodig had. na 7.7 te hebben geinstalleerd te hebben, kreeg ik weer een melding. toen itunes 8.0.2.5 geinstalleerd, en mijn Iphone werd uiteindelijk herkend door Itunes.

dus waarschijnlijk zat de fout in de update van Itunes 8.2

Naish 24-06-09 07:14

Uiteindelijk het probleem gevonden, door de Smartcard-reader uit mijn laptop te halen, en alles werkt weer perfect, vind het zelf een beetje raar hoor, maar alles werkt weer naar behoren

aikoN 23-07-09 22:25

Ik heb het probleem ook met de iPhone 2G 1.1.3 van m'n vrouw. Als je in Google zoekt op een aantal keywords uit de Engelse vertaling van de foutmelding "iphone identified itunes", dan kom je op het volgende artikel op een apple support forum. Daar deden ze de suggestie om (tijdelijk) je networkverbinding uit te zetten (bijv. je stekker eruit trekken, of Wi-Fi schakelaar uit) Als je iTunes dan opnieuw start dan wordt de iPhone direct herkend.
Het is net of iTunes even met een server communiceert om te controleren of hij deze telefoon mag herkennen... Beetje lame...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:30.