iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   iphone 2g, OS3 batterij / mms / itunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/35837-iphone-2g-os3-batterij-mms-itunes.html)

slashem1 18-06-09 08:25

iphone 2g, OS3 batterij / mms / itunes
 
Hoi,

Ik heb een Iphone 2g 8GB en heb gisteren een succesvolle update via itunes kunnen doen naar OS 3.0 (7A341)

Momenteel heb ik een aantal vragen hierover
1) toen ik ging slapen was de batterij vol. 8 uur later stond deze slechts nog op 20% capaciteit. Wi-Fi stond zoals elke nacht wel aan, maar meestal na gewoon een nacht niets doen, blijft de batterij goed vol. Bij 2.2.1 heb ik nog nooit gehad dat er op een nacht ineens 80% van de batterij verbruikt werd;

2) Ik zie nergens bij de general instellingen onder messages iets om MMS in te stellen. Ook niet bij netwerk een optie om het aan of uit te kunnen zetten en ook nergens instelling om het mms-netwerk te configureren.

3) Ging er geen mogelijkheid zijn in itunes om notities te bewerken/synchroniseren? Ik zie niets speciaals bijgekomen in itunes.

freddyemmer 18-06-09 08:35

Ik begreep dat mms alleen beschikbaar is op de 3G en 3GS

slashem1 18-06-09 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freddyemmer (Bericht 299603)
Ik begreep dat mms alleen beschikbaar is op de 3G en 3GS

Ok, geen probleem dan.. ik heb het niet echt nodig, maar blij dat ik dan weet waarom het er niet is :)

Dat batterijverbruik dat zo snel achteruit gaat, ligt echter wel op mijn maag. Het kan niet zijn dat je batterij bijna plat is na 8 uur rust :(

freddyemmer 18-06-09 08:44

ik denk dat het gewoon toeval is of dat er misschien toch nog iets op de achtergrond draaide ofzo?

slashem1 18-06-09 09:24

ik hoop het. M'n gsm is nu via de pc connectie aan het opladen en Wi-Fi staat even uit. Van zodra de batterij weer vol is, zet ik Wi-Fi terug aan en hou het verbruik in de gaten. Ik zal dus binnenkort wel laten weten of het nog steeds zo is of terug een normaal verbruik.

Astro 18-06-09 09:31

Ik had da ook op de eerste dag. De mijne voelde warm aan op de achterkant. Push stond enabled. Ik heb push afgezet en checken om de 30min aan. Daarna reset (de 2 knoppen tegelijk inhouden tot hij reboot) gedaan, hij werd niet meer warm en batterij doet het weer goed. Raar, maar zo was het wel opgelost... (mss heb ik het wel 2x moeten doen...)

Flexxo 21-06-09 13:34

Ik had hetzelfde probleem na de upgrade naar 3.0. Sterker nog mijn batterij ging ongeveer nog 2 uur mee na volledig opladen. Nadat ik eerst van alles eraf gegooid/uit gezet had was het probleem niet opgelost.
Uiteindelijk heb ik de push mail van mobile me uitgezet en heb nu weer gewoon batterij verbruik.

Ik vind het wel vreemd dat push zo veel meer energie verbruikt dan met 2.2, toen had ik push gewoon aantstaan. Dacht dat ze daar juist met 3.0 een beter oplossing voor het energieverbruik verzonnen hadden.

slashem1 21-06-09 15:12

Heb het inderdaad ook al gemerkt dat de batterij enkel maar terug goed meegaat als je in de instellingen van e-mail hem maar om de 15 mins laat checken..

Geen push e-mail meer te gebruiken momenteel op iphone 2g als je er een dagje mee wil werken :(
Hopelijk snel een fix hiervoor!

HNbassie 21-06-09 16:43

is er dan een andere oplossing om goed te kunnen MMS'en ?
ik heb al gekeken naar Swirlymms maar dan moet ik weer 12 dollar overmaken.
is er niks via de appstore te koop ?
het kopen vind ik niet erg maar om nu met een creditcard of via paypal bij cydia te betalen ben ik niet zo happig en handig mee.

weet iemand hier iets op ?

Spikes 21-06-09 16:47

Hier trekt 3.0 de batterij ook in no-time leeg. Ik ga terug naar 2.2.1 en koop wel een 3GS. Hier valt niet mee te werken. Naast de batterij weigert vodafone internet en kan ik in 90% van de tijd niet gebeld worden. ("Het toestel dat probeert te bellen is momenteel niet bereikbaar")

slashem1 21-06-09 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spikes (Bericht 305471)
Hier trekt 3.0 de batterij ook in no-time leeg. Ik ga terug naar 2.2.1 en koop wel een 3GS. Hier valt niet mee te werken. Naast de batterij weigert vodafone internet en kan ik in 90% van de tijd niet gebeld worden. ("Het toestel dat probeert te bellen is momenteel niet bereikbaar")

Ik weet dat dit uiteraard een iphone forum is en we allemaal wel iphone lovers zijn, maar moest ik nu een nieuw toestel moeten kopen, zou ik de htc magic toch wel eens goed vergelijken met de iphone :) ... Een collega van me heeft die htc magic gekocht en het is echt wel een mooi toestelletje en goedkoper dan iphone :D

Bon, het is niet de bedoeling om reclame te maken.. off topic enzo ;)
Ik hoop enkel nog dat er een 3.0.1 ofzo komt binnenkort want ik wil echt wel push mail kunnen gebruiken :)

pspoiled 06-12-09 06:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spikes (Bericht 305471)
Hier trekt 3.0 de batterij ook in no-time leeg. Ik ga terug naar 2.2.1 en koop wel een 3GS. Hier valt niet mee te werken. Naast de batterij weigert vodafone internet en kan ik in 90% van de tijd niet gebeld worden. ("Het toestel dat probeert te bellen is momenteel niet bereikbaar")

ik heb precies hetzelfde probleem! Inmiddels al een oplossing voor gevonden?

Gr


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:30.