iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Album probleem. (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/36083-album-probleem.html)

S¡mon 19-06-09 19:14

Album probleem.
 
Meerdere malen gezocht maar geen duidelijk antwoord gevonden, helaas. Ik maak trouwens gebruik van windows.

Ik heb de Hitzone, maar als ik de map importeer dan maakt hij er allemaal aparte albums van. Dus dan zie je 20x Hitzone staan met telkens 1 liedje erin.

Hoe kan ik dit makkelijk en snel oplossen, want zo heb ik nog wel meer muziek (aantal GigaByte), en als ik dit met de hand moet doen ben ik over een jaar nog bezig... :P

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat mijn probleem duidelijk word opgelost.

Groetjes,
Simon

Timmeh_ 19-06-09 19:32

Zo maak ik een verzamelalbum:
Ik werk met een Mac, dus verschillen zijn mogelijk;)

* Alle nummers van het desbetreffende album selecteren
* Rechtermuisknop > Info (bij Windows volgens mij eigenschappen)
* Daar kan je 'albumartiest' invoeren
* Als dan van alle nummers de artiest, de albumartiest en album hetzelfde zijn is het als het goed is 1 album geworden.

Ikzelf voer ook altijd het totaal aantal tracknummers in (track .. van .. )

S¡mon 19-06-09 21:37

Ja, maar dat is het probleem. Met hitzone heb je verschillende artiesten, maar het is wel 1 album.

Timmeh_ 19-06-09 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 302481)
Ja, maar dat is het probleem. Met hitzone heb je verschillende artiesten, maar het is wel 1 album.

Ik heb bij 'albumartiest' "538 Hitzone" ingevoerd.
Dit zie je niet staan als je muziek afspeelt in iTunes of op je iPhone.
Daar staat gewoon wat je hebt ingevuld bij 'artiest'.

S¡mon 19-06-09 23:10

Als ik albumartiest wijzig veranderd hij artiest mee hoor :P

ButcherJF 20-06-09 08:39

Helpt het als je er een verzameling van maakt?

S¡mon 20-06-09 09:35

Hoe moet ik dat doen in Windows (of moet je het in iTunes zelf doen, maar dat is wel irritant dan want dan moet ik alle liedjes apart openen (omdat hij voor elk liedje een apart album maakt) en dan als verzameling aanwijzen....

S¡mon 20-06-09 10:11

Heb net een manier gevonden, wat ongelofelijk veel tijd kost omdat ik dit met meerdere albums heb (honderden nummers om precies te zijn :P).

Eerst moet ik de albumartiest het zelfde maken waarbij hij de artiest zelf ook veranderd (automatisch). Daarna moet ik het importeren zodat het als 1 album word gezien, dan moet ik de artiest zelf handmatig veranderen zonder de albumartiest te veranderen. Heel irritant dus... ...ligt vast weer aan Vista, heb ik altijd problemen mee die ik nooit op andere PC's had :P

boerkoekoek 08-07-10 18:20

Hoe 1 album maken van bepaalde nummers.
 
Hallo kenners,

volgende probleem hier. ik heb een album van david guetta op mijn ipod dat wordt weergeven als een x aantal albums. ik wil hier graag 1 album vanb maken in itunes en op m'n ipod touch. ik heb al geprobeerd om de nummers te selecteren en dan zelfde album klikken met rechter muisknop. los het helaas niet op voor me.

wie kan me helpen.

voor de duidelijkheid nog een screenshot. alvast bedankt

http://i31.tinypic.com/9bjdbq.jpg

Bomans 08-07-10 19:18

//Topics samengevoegd.

@boerkoekoek, lees dit topic eens door.

boerkoekoek 08-07-10 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 485496)
//Topics samengevoegd.

@boerkoekoek, lees dit topic eens door.

Yo bedankt, probleem is inmiddels opgelost dus mijn dank is weer bijzonder groot (heb van albumartiest David Guetta gemaakt en klaar).

Djinn 10-07-10 12:45

Hetzelfde probleem hier.

Gebruik Tag&Rename om het album en artiest te veranderen.
Nu is dit t/m OS3.1.2 wel altijd goed gegaan, maar sinds het OS4.0 is niet meer.

Ik heb ook bij bijv. verzamel cd's de artiest in "Various" veranderd, dus dan is er 1 artiest en 1 album. Maar toch gooit m'n iPhone ze als verschillende albums.
Iemand nog een idee??

Heb het op het moment dmv afspeellijsten weten op te lossen, maar dit lijk mij niet de bedoeling..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:48.