//

Agenda sync met google calender

Agenda sync met google calender discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik bezit een 2G Iphone 16GIG. Gisterenavond de update gedaan naar FW3.0, perfect verlopen. Tot dusver gebruikte ik 'nemus sync' programma om m'n google calender ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-06-09, 14:05
LaurentBE LaurentBE is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Gent
Berichten: 20
Standaard Agenda sync met google calender

Ik bezit een 2G Iphone 16GIG.
Gisterenavond de update gedaan naar FW3.0, perfect verlopen.

Tot dusver gebruikte ik 'nemus sync' programma om m'n google calender te synchroniseren met de calender op m'n iPhone. Maar nemus sync was eraf na de updata na fw 3.0

Nu mijn vraag is eigenlijk 2-ledig :

1) Werkt nemus sync nog met fw3.0 ? Iemand al ervaring ermee vooraleer ik het opnieuw ga installeren ?

2) Alternatief voor nemus sync is blijkbaar 'Google mobile sync'
Google Mobile | Sync for your iPhone
Ik dacht, voor mij ook goed, maar hij doet het niet.
Ik heb dit geconfigureerd zoals op deze pagina te lezen is voor fw3.0: Google Sync : Set Up Your iPhone or iPod Touch - Mobile Help
Alles lijkt goed ingesteld, hij vraagt zelf of ik m'n calender entry's die er al instaan op m'n iphone wil bewaard zien, maar dan blijft hij maar herhalen 'wachtwoord onjuist'. Ik tik exact het wachtwoord over waarop ik op m'n laptop inlog op de google calender pagina.
De "push" optie staat al aan (m'n pop mail account, komt goed binnen)

Dus :
- Werkt dit hoegenaamd wel op een iPhone 2G ?
- Iemand any tips ?

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-06-09, 14:24
Astro's schermafbeelding
Astro Astro is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Lebbeke
Berichten: 218
Standaard

Google sync werkt hier zonder probleem op mijn iPhone 2G...
Heb gewoon de guide gevolgd. Het werkte perfect met push, maar daardoor ging batterij sneller leeg, dus hier refreshed dat elke kaar dat in de app opendoe. Geen issues gehad met paswoord. Ik gebruik het voor gmail contacts en calender en het werkt perfect.
  #3  
Oud 25-06-09, 14:30
NeoAndersom NeoAndersom is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 8
Standaard

Kwam vandaag erachter dat Google gewoon Push/Exchange aanbiedt voor Contacts en Calendar (nog geen Mail) : Google Sync : Set Up Your iPhone or iPod Touch - Mobile Help

Of via Google CalDAV : Google Calendar speaks CalDAV to the iPhone | Just Another iPhone Blog

Misschien ook wat voor jou?
  #4  
Oud 25-06-09, 15:32
wastaal wastaal is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 128
Standaard

had ik ook last van. Ik heb echter twee emailadressen geregistreerd staan bij mijn Google account. Die andere deed het wel.
Anders kun je nog CallDav proberen:
  1. Ga naar Instellingen > Mail, Contacten, Agenda.
  2. Kies Voeg account toe…
  3. Kies Anders (onderste optie).
  4. Kies Voeg CalDAV-account toe.
  5. Vul je accountgegevens in:
  6. Kies Volgende
  7. Google controleert de instellingen en geeft aan dat het goed zit.
Zie ook Google Calendar draadloos synchroniseren met de iPhone > Artikel > iPhoneclub.nl
  #5  
Oud 25-06-09, 15:38
LaurentBE LaurentBE is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Gent
Berichten: 20
Standaard

CalDav werkt perfect, bedankt voor de tip
  #6  
Oud 25-06-09, 16:38
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Zoals in het iphoneclub.nl artikel te zien is komt deze tip van justanotheriphoneblog.com. In de comments daar geeft iemand de volgende reactie:
Citaat:
Dude, caldav it way too limited and with iPhone 3.0 google offers free exchange support. Caldav allows you to only sync your primary calendar from google calendar and does not allow invites. Exchange syncs all your google calendars in real time via push.

Google Sync : Set Up Your iPhone or iPod Touch - Mobile Help

This link lists the how-to. With the snow leopard update this fall, macs will also be able to use this feature to sync all your calendars.
Kortom, caldav is leuk met Google maar het pakt alleen je hoofdagenda. Als je subagenda's hebt aangemaakt ben je aangewezen op de Exchange ActiveSync (EAS) die Google ook gebruikt. Helaas blijkt dat hier ook niet te werken. Ik kan ook hiermee alleen maar bij 1 agenda komen en niet alle agenda's. Om met je andere agenda's te kunnen syncen zul je nog iets met Google Sync moeten doen: http://www.google.com/support/mobile...ng&topic=14252
Als je deze instructies opvolgt dan zal hij een foutmelding geven op m.google.com/sync. Niet zo'n probleem want die los je makkelijk op door op "taal wijzigen" te klikken en voor "English" te kiezen.

EDIT: net even getest en het werkt prima met meerdere agenda's. Je zult dus eerst een Exchange account in moeten voeren zoals in het citaat staat en daarna moet je middels Google Sync nog even de overige agenda's aanvinken (je kunt dus ook nog kiezen welke agenda's je allemaal wil syncen met je iPhone!). Wat geduld hebben en je ziet ineens al je agenda's onder het Google account staan. Het allermooiste van het hele verhaal: als je agenda's synct met je desktop dan zullen die er ook nog in blijven staan indien je daar voor gekozen hebt. Kun je dus en via iTunes/iCal en via Exchange

Laatst gewijzigd door ppl; 25-06-09 om 16:51.
  #7  
Oud 02-07-09, 12:04
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Dit klopt absoluut niet, CalDAV geeft juist wel toegang tot meerdere dan je primary calendar van Google Calendar.
Hier kun je verder lezen hoe Nathan de Vries Configuring Multiple CalDAV / Google Calendars on iPhone OS 3.0

Ik gebruik het en het werkt als een tiet! Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat mijn verjaardagskalender van Google in de maandview bij mn iPhone Agenda popupped als iedere dag 1 bullet point (en dus een activiteit) ook als er geen activiteit is

Op deze manier kun je dus over-the-air syncen van ALLE (gewilde) Google Calendars!
  #8  
Oud 02-07-09, 13:51
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Helaas klopt het wel. Google biedt namelijk 2 mogelijkheden aan: CalDAV en EAS. Met CalDAV heb je geen support voor meerdere agenda's, dat kan er maar 1 zijn. Je moet dus per agenda een apart CalDAV account aanmaken zoals ook op je link te zien is. Bij EAS hoeft dit niet omdat die wel meerdere agenda's ondersteund. Google heeft het echter zo ingesteld dat het alleen je hoofdagenda by default doet, de rest moet je zelf in Google Sync aanvinken. Daarmee laten ze de keuze wat er precies gesynct moet worden aan de gebruiker over.

Tegenwoordig heb je echter de mogelijkheid om in bijv. iCal zogenaamde delegations voor je Google CalDAV in te stellen. Door het instellen van deze delegations kun je ook bij je overige agenda's komen. Er zit wel een groot nadeel aan: het werkt nogal bagger. Het geeft namelijk niet alle agenda's die er zijn weer, ontbreekt er soms nog wel eens de correcte naam van de agenda en wordt iedere agenda onder z'n eigen kopje gegooid net als wanneer je ze als losse CalDAV accounts zou toevoegen (je kunt daarmee dus niet meer van agenda wisselen als je de boel edit, je moet de afspraak dan naar de andere agenda verslepen). Op de iPhone is dit door de beperkte agenda functionaliteit al helemaal niet mogelijk en rest je alleen het toevoegen van een los CalDAV account per Google agenda die je hebt.

Een ander voordeel van EAS is dat deze wel de uitnodigingsmogelijkheden van Google Calendar ondersteund, de CalDAV methode doet dat niet (het is alleen maar om agenda's online beschikbaar te maken).

EDIT: Google geeft overigens zelf ook aan dat CalDAV op dit moment geen oplossing is voor meerdere agenda's:
Citaat:
We're working to add support for multiple calendars soon; in the meantime you can use Google Sync if you need to sync up to 25 Calendars.
Bron: http://www.google.com/support/mobile...?answer=151674

Laatst gewijzigd door ppl; 02-07-09 om 14:21.
  #9  
Oud 02-07-09, 13:59
koekjedebij koekjedebij is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 298
Standaard

Ik gebruik nuevasync, dat bevalt prima, nog nooit problemen mee gehad.
Het synct mijn agenda en contacts met gmail/googe calendar.
  #10  
Oud 02-07-09, 14:02
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ik heb zelf 4 CalDAV accounts op mijn iPhone ingesteld die samen mijn hele Google Calendar over-the-air syncen

Dit houdt in:
1 Google Calendar account met daarin 4 subagenda's. Hiervan is de hoofdagenda mijn afspraken en daarnaast heb ik een agenda voor werk/studie, verjaardagen en feestjes


Dit is toch precies wat je wil? (Ook al is de oplossing 4x een CalDAV account op je iPhone aanmaken)

EDIT

Nuevasync vind ik echt niet handig, ik heb geen zin om NOG weer eens een extra tussenstap te moeten uitvoeren en zodra Nuevasync down is (zoals laatst het geval) heb ik ook geen agenda.
Wat downtime betreft heb ik toch meer vertrouwen in (alleen) Google



Laatst gewijzigd door glaantje; 02-07-09 om 14:04.
  #11  
Oud 02-07-09, 14:19
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij Bekijk bericht
Ik gebruik nuevasync, dat bevalt prima, nog nooit problemen mee gehad.
Het synct mijn agenda en contacts met gmail/googe calendar.
Dat is tegenwoordig niet meer nodig omdat Google nu ook gebruik maakt van Exchange ActiveSync (EAS) zoals NuevaSync dat ook doet. Google zelf noemt deze nieuwe methode Google Sync. Kun je ook je contactpersonen mee syncen maar aangezien de contactpersonen functionaliteit van Google nogal bagger is, is het sterk aan te raden om hier geen gebruik van te maken. De kans dat je ineens alle contactpersonen plus de mensen waar je ooit mee hebt gemaild erin hebt staan is groot, zit je ineens met een lijst van tientallen tot honderden contactpersonen. Zal NuevaSync dus ook wel last van hebben.
  #12  
Oud 16-10-09, 11:38
oveeneman oveeneman is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 1
Standaard

Thanks ppl, het lukte me maar niet om meerder agenda's te syncen. Maar door idd even je language naar english te zetten kun je wel de google sync instellingen aanpassen!! Werkt nu perfect
  #13  
Oud 23-10-09, 18:24
anthony8400 anthony8400 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 47
Standaard

Ik gebruik Spanning Sync, vlot ook heel goed (heb dit al met meerdere tests ondervonden).
  #14  
Oud 07-03-12, 10:31
dranickula dranickula is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 1
Standaard Google Calender syncen met iphone werkt niet!

Ik heb net alle instellingen toegepast om mn google kalender op mn iphone te krijgen. Al de instellingen zijn ok, maar toch krijg ik mn gegevens niet op mn agenda van iphone. Hoe komt dit?
  #15  
Oud 07-03-12, 10:34
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Wat heb je precies ingesteld? Hoe?

(daar hebben we meer aan bij de diagnose dan je eigen conclusie "Al de instellingen zijn ok")
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone agenda sync met Google Agenda rutgervvh iTunes 2 24-08-12 23:06
Agenda/calender sync op 2 iphones Vissers iPhone Apps 0 16-05-11 22:52
Sync Pocket Informant met Google Calender niet two-way albertvanderiet iPhone Apps 0 30-07-10 20:49
sync bestaande afpraken met Google Agenda wimwessling iTunes 3 23-10-09 18:31
Nemus Sync: synchroniseren met Google Calender Lance Law iTunes 16 01-09-08 15:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:12.