iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Geen uitnodigingen via Google?! (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/38484-geen-uitnodigingen-via-google.html)

Solari 01-07-09 21:06

Geen uitnodigingen via Google?!
 
Hallo,
sinds vandaag heb ik de Exchange server van Google ingesteld. Agenda en contacts lopen via de Exchange en mail via de gmailinstellingen in de mailapp. Mijn vriendin en ik werken allebei op het werk met outlook. Nu sturen we een uitnodiging naar m'n gmail om hem zo in de agenda van Google te krijgen. Als ik dan op m'n werk inlog op m'n gmail accepteer ik de uitnodigingen en zo komen ze dan in de agenda. Nu laat ik mooi m'n agenda synchroniseren via de Exchange server. Werkt prima. Alleen krijg ik geen uitnodigingen in de agenda app. In m'n mailapp zie ik de uitnodiging wel staan maar ook daar kan ik niks mee. Volgens Apple handleiding zou je het ics-bestand wel moeten kunnen gebruiken maar werkt niet helaas. Mailapp ziet het als afbeelding.
Ik wil dat als ik of m'n vriendin via outlook een uitnodiging stuurt naar m'n gmail dat die uitnodiging in m'n agenda app komt te staan om te accepteren en dat ik niet dus eerst via een computer in m'n gmail moet om te accepteren. Wie helpt me ajb???
Alvast bedankt voor de reactie

him 01-07-09 22:53

Heb je google calendar sync al geprobeerd?

Getting started with Google Calendar Sync - Google Calendar Help

Hiermee worden afspraken gesynced vanuit bv outlook naar google calendar of visa versa.

Solari 01-07-09 23:04

ja dat doe ik al. ik krijg alleen geen uitnodigingen terwijl ik ze wel in mn gmail zie staann.

him 01-07-09 23:07

Je hoeft ook geen uitnodiging te krijgen, ik zet bv een afspraak in outlook en dmv de sync applicatie komt deze dan in google calendar te staan. Je moet dan wel regelmatig (ik heb elke 30 minuten ingesteld) syncen.

Solari 01-07-09 23:19

Maar ik wil juist wel een uitnodiging

him 01-07-09 23:21

dus, je stuurt een uitnodiging naar je gmail account en je wilt dat deze in je agenda (exchange / mail app) op de PC komt correct?

Solari 02-07-09 00:52

ik stuur vanaf een willekeurige computer een uitnodiging naar mn gmailacount. Vervolgens wil ik een uitnodiging in mn agenda - app op de iphone zien staan. Nu zie ik de uitnodiging wel in mn mail verschijnen maar ik zie hem niet in mn iphone agenda.

him 02-07-09 01:07

OK, nu begrijp ik het. Ik heb het volgende gedaan en deze procedure gevolgd :

Calendar & Contacts Sync : Set Up Your iPhone or iPod Touch - Mobile Help

Heb je wel OS3 er al op staan?

Als je deze procedure volgt komen alle afspraken die in google calendar staan in je iPhone agenda zonder dat je hier nog wat voor hoeft te doen (je kan dus niet accepteren welke wel en welke niet overgenomen worden)

Solari 02-07-09 09:20

die procedure heb ik ook gevolgd en ik heb ook os 3.0. Ik zie de afspraken ook wel in mn agenda staan. Alleen ik zou graag de mogelijkheid hebben om uitnodigingen te accepteren of te weigeren.

him 02-07-09 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Solari (Bericht 316462)
die procedure heb ik ook gevolgd en ik heb ook os 3.0. Ik zie de afspraken ook wel in mn agenda staan. Alleen ik zou graag de mogelijkheid hebben om uitnodigingen te accepteren of te weigeren.

OK, dat is juist het mooie van de sync methode daar hoef je verder niets voor te doen.

Ik heb ook naar dit .ics probleem gekeken en blijkbaar werkt dit alleen als de uitnodiging via exchange server wordt gestuurd, met outlook werkt dit inderdaad (nog) niet

astrapowerrr 02-11-09 23:57

he solari

ik heb hier exact de zelfde vraag.
heb ook een gmail account aangemaakt en loop tegen hetzelfde probleem aan.
mijn vriendin gebruit een exchange server van microsoft via haar werkgever en bij haar werkt het wel op de iphone!
gewoon een badge op de agenda app en kaan daar onder het knopje uitnodigingen accepteren of weigeren.

dus ik concludeer hieruit dat dit dus een exchange probleem is van google

had jij hier al een oplossing voor gevonden???

groetjes
marco

Hvan 10-04-10 11:05

Ook ik kom hier niet uit. Heeft iemand al een oplossing? Ik wil dus als iemand mij een uitnodiging stuurt via mijn gmail/outlook adres, deze uitnodiging ook op mijn Iphone kunnen accepteren. Nu lukt dat niet op de Iphone, maar wel via Gmail/outlook op de PC.

Dus wat werkt niet: uitnodiging via gmail ---> accepteren via email op Iphone lukt niet (krijg ook zo'n ICS bestandje)

Als ik eenmaal de uitnodiging in gmail op de PC heb geaccepteerd en opgeslagen dan wordt deze wel automatisch gesynct met de Iphone, maar ja, dan heb je dus toch een PC nodig. De uitnodigingen via outlook moet ik syncen via Itunes.

Ik wil het dus allemaal via de Iphone kunnen regelen, als ik op pad ben heb ik niet altijd een PC bij de hand.

Tonysteiner 05-07-10 22:17

Ik zocht net ook een oplossing. Die was voor mij hier te vinden:
Invitation not received - Google Calendar Help


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.