iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   werk agenda, contacten synchroniseren zonder Itunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/39404-werk-agenda-contacten-synchroniseren-zonder-itunes.html)

pikey_007 13-07-09 10:45

werk agenda, contacten synchroniseren zonder Itunes
 
Hallo,

Ik heb net mijn nieuwe Ipone 3gs. Maar wil heel graag mijn agenda en contacten synchroniseren met outlook op mijn werk. Mijn werkgever onderteund alleen WM en activesync. Kan dus ook geen itunes installeren (allemaal beveiligd). Heb ook al googlesync geprobeerd maar lukt ook niet. Via server kan ook niet want voor push moet je een abonnement hebben.

Heb een HTC Tyn II van mijn werk die wel synchroniseerd. Misschien kan ik daar iets mee ? Bluetooth ?

Wie kan mij helpen ?

Gr Pikey_007

coelho 23-07-09 11:39

Ik heb exact het zelfde issue. Had verwacht dat hier wel oplossingen voor waren, maar helaas nog niks gevonden.

sannie58 26-07-09 20:24

Ik zit ook met spanning te wachten, ik kan er ook geen itunes op installeren en wil alleen mijn agenda syncen maar heb er nog niets voor kunnen vinden....it's a shame !

coelho 26-07-09 20:41

Ik heb eea wel aan de gang gekregen via googlesync. Google account aangemaakt waarmee ik mijn werk-outlook kan syncen. Een google agenda toegevoegd, resultaat 2 agenda's (een "thuis" agenda en de google agenda, en dus alle afspraken dubbel). Toen thuis ook maar googlesync geinstalleerd, itunes synchronisatie met outlook disabled en mijn iPhone teruggezet naar fabrieksinstellingen (want het lijkt erop dat je niet een complete agenda kunt weggooien....). Nu lijkt het te werken en heb ik slechts 1 draaiende agenda.

sannie58 26-07-09 21:26

nou ik ga het hele verhaal hier even lezen maar volgens mij snap ik er geen hol van ,hahaa...
hier is de link Google Sync voor iPhone: concurrentie voor MobileMe? > Nieuws > iPhoneclub.nl misschein zitten er nog wat tips voor jou bij

sannie58 26-07-09 22:23

En hoe krijg ik de gegevens uit mijn outlook agenda op werk in die van google calendar, zonder iets te installeren op de pc van werk want dat is afgeschermd

coelho 26-07-09 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sannie58 (Bericht 329741)
En hoe krijg ik de gegevens uit mijn outlook agenda op werk in die van google calendar, zonder iets te installeren op de pc van werk want dat is afgeschermd

Sorry dat mijn bericht misschien niet helemaal duidelijk was. iTunes en Exchange waren op mijn werk afgeschermd, maar dat googlesync kon ik wel installeren.

edkoelpu 28-07-09 17:38

MobileMe en Iphone
 
Ik heb een dubbele agenda op mijn iPhone. Eentje die heet 'Op mijn iPhone' en de andere is van 'MobileMe'. Waarschijnlijk is dit gekomen omdat ik en via MobileMe en via iTunes heb gesynchroniseerd. Echter krijg ik die van mijn iPhone er niet meer af. Is er iemand die weet hoe ik dit probleem moet oplossen?

BoesBoesX 28-07-09 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pikey_007 (Bericht 323160)
Hallo,

Ik heb net mijn nieuwe Ipone 3gs. Maar wil heel graag mijn agenda en contacten synchroniseren met outlook op mijn werk. Mijn werkgever onderteund alleen WM en activesync. Kan dus ook geen itunes installeren (allemaal beveiligd). Heb ook al googlesync geprobeerd maar lukt ook niet. Via server kan ook niet want voor push moet je een abonnement hebben.

Heb een HTC Tyn II van mijn werk die wel synchroniseerd. Misschien kan ik daar iets mee ? Bluetooth ?

Wie kan mij helpen ?

Gr Pikey_007

Werken die WM telefoons bij je werkgever ook mobiel (zonder activesync USB kabel) met push mail? Als dat zo is dan werkt je iphone ook. Wij hebben op het werk Exchange 2007 en hebben daar de activesync voor WM aan staan. Je geeft dan het webadres van de Outlook Web Access op (zonder de /owa) bij de instellingen. Daarna je naam en wachtwoord (domein niet vergeten) en het werkt. Een collega van me heeft een Iphone 3G 3.0 en dat werkte meteen zonder problemen.

Gr. Patrick

pikey_007 28-07-09 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BoesBoesX (Bericht 330687)
Werken die WM telefoons bij je werkgever ook mobiel (zonder activesync USB kabel) met push mail? Als dat zo is dan werkt je iphone ook. Wij hebben op het werk Exchange 2007 en hebben daar de activesync voor WM aan staan. Je geeft dan het webadres van de Outlook Web Access op (zonder de /owa) bij de instellingen. Daarna je naam en wachtwoord (domein niet vergeten) en het werkt. Een collega van me heeft een Iphone 3G 3.0 en dat werkte meteen zonder problemen.

Gr. Patrick

Hoi Patrick,

Bedankt voor je reactie. Ik heb helaas geen push mail op mijn werk. Het kan wel maar dat kost extra en dat wil mijn baas niet betalen. Helaas ......

Gr Pikey_007

userone 30-07-09 21:52

Een alternatieve oplossing die ik wel eens heb gebruikt: maak op je werk in Outlook een backup van je agenda en sla die op als .pst bestand. Mail die naar je privemail (of zet 'm op stick) en importeer in je eigen Outlook thuis. Voila, al je items erbij. Werkt uiteraard twee kanten op.

Het is gedoe, maar het werkt als een speer. Ik deed het een tijd iedere vrijdag.

Hoop dat je er iets aan hebt.

yellowsnow 31-07-09 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pikey_007 (Bericht 330750)
Hoi Patrick,

Bedankt voor je reactie. Ik heb helaas geen push mail op mijn werk. Het kan wel maar dat kost extra en dat wil mijn baas niet betalen. Helaas ......

Gr Pikey_007

Pikey_007,

Jullie draaien wel Exchange op het werk? Zoja, dan is het alleen een kwestie van de goede configuratie. Zoals BoesBoesX al zei; heb je OWA, dan werkt ActiveSync over-the-air ook. Dit is een standaard feature in Exchange. Daar zijn geen verdere kosten aan verbonden, behalve de tijd die het kost om te configureren.
Dan moet de baas het natuurlijk nog wel willen!

Overigens is het makkelijker en veiliger als je hiervoor een SSL certificaat voor aanschaft. Deze heb je al vanaf € 118,- per 3 jaar.

Wat kan de baas er op tegen hebben dat je met je eigen telefoon in je eigen tijd met het werk bezig bent? ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:23.