iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Backup in Itunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/39880-backup-itunes.html)

Wienen 17-07-09 17:49

Backup in Itunes
 
Beste Mensen,

Ik heb mijn nieuwe Iphone 3GS vandaag weer teruggekregen van de reparatie. Vanaf het begin af aan kon ik er alles mee behalve bellen :rolleyes:

Nu hebben ze mij een nieuwe toegestuurd ipv te repareren. Dus mijn reserve kopie gaat niet werken met de nieuwe telefoon.

Wat ik me nu afvroeg is of je omdat ik hem nu nieuw uit de doos heb;

Je een backup kunt maken in Itunes (of ergens anders mee) die ik ergens appart kan bewaren en in geval van problemen (mogelijke jailbreak) weer terug kan zetten?

Want zodra ik dus applicaties etc ga wijzigen op de telefoon maakt hij automatisch een reservekopier over de oude reservekopie. Dit zal hij dus ook doen zodra ik hem ga jailbreaken.

Ik heb gezocht op het forum maar hier niet een duidelijk antwoord op kunnen vinden. Indien mijn vraag toch elders op het forum wordt beantwoord dan mijn excuses en geef dit topic maar een slotje.

Graag wel een verwijzing naar het juiste antwoord anders blijf ik met dezelfde vraag zitten.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten,

Wienen

ButcherJF 18-07-09 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wienen (Bericht 325739)
Beste Mensen,
(...)
Nu hebben ze mij een nieuwe toegestuurd ipv te repareren. Dus mijn reserve kopie gaat niet werken met de nieuwe telefoon.
(...)

Waarom denk je dat? Nadat ik mijn 3GS had gekocht heb ik de reservekopie van de 3G er op gezet. Alle contacten, sms-jes, programma's, oproepen en instellingen werden probleemloos overgenomen.

Wienen 18-07-09 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 325895)
Waarom denk je dat? Nadat ik mijn 3GS had gekocht heb ik de reservekopie van de 3G er op gezet. Alle contacten, sms-jes, programma's, oproepen en instellingen werden probleemloos overgenomen.

Ik was in de veronderstelling dat deze reservekopie gekoppeld was aan m'n emei nummer van de telefoon. Ik kwam er inderdaad achter dat ik mijn reservekopie gewoon terug kon zetten.

Wat ik me nu dus afvraag is als ik mijn telefoon ga jailbreaken en Itunes dan een reservekopie maakt. Zit mijn jailbreak dan ook in deze kopie? Want stel ik wil terug naar de originele firmware (zonder jailbreak) en ik wil dat daar wel al mijn applicaties en contacten etc instaan.

Wat kan ik dan het beste doen?

King1987 18-07-09 12:41

Er zitten wel bestands delen in je back-up van de jailbreak. (bijvoorbeeld het carrier logo als je een andere heb geinstalleerd)

Wat ik altijd deed op mn Windows pc: Sync je contacten/agenda met Outlook en je programma's met iTunes. Dan kan je die altijd los terug zetten. Of koop Mobile Me, dat werkt fantastisch, dan kan je het altijd snel syncen als je een hebt hersteld in iTunes.

Alleen je smsjes ben je dan kwijt.

Wienen 18-07-09 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 326016)
Er zitten wel bestands delen in je back-up van de jailbreak. (bijvoorbeeld het carrier logo als je een andere heb geinstalleerd)

Wat ik altijd deed op mn Windows pc: Sync je contacten/agenda met Outlook en je programma's met iTunes. Dan kan je die altijd los terug zetten. Of koop Mobile Me, dat werkt fantastisch, dan kan je het altijd snel syncen als je een hebt hersteld in iTunes.

Alleen je smsjes ben je dan kwijt.

Thanks dat had ik eigenlijk zelf ook wel moeten kunnen bedenken :o

Want dat zijn eigenlijk de enigste dingen die ik bewaard wil hebben! Bedankt voor de tip!

Ajacied007 26-07-09 14:36

ik heb ook een vraag, alleen ik weet niet waar ik hem precies neer moet zetten.

Ik vroeg me namelijk af;
is er een plek waar iTunes alle reservekopien die jij maakt opslaat? een of andere map ofzo?
Ik heb namelijk gisteravond 2x een reservekopie van mijn iphone gemaakt, en toen heb ik hem per ongeluk gesynschroniseerd met de reservekopie van 25 juni ipv juli. nou loop mijn iphone dus een maand achter.. iemand enig idee?
gr. nico


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:48.