iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Samenvatting overstap nieuwe PC ?? (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/40013-samenvatting-overstap-nieuwe-pc.html)

Brum 19-07-09 21:38

Samenvatting overstap nieuwe PC ??
 
Hallo kenners,

Ik zit al een poosje te speuren naar de juiste info, maar die lijkt wat versnipperd.

Situatie is eenvoudig :
PC met iTunes en gebruik appstore met een gesyncte iPhone.

Er is een nieuwe PC in aantocht.
Ik zal e.e.a. over moeten zetten. Kabeltjes, backupjes, via netwerk ; het basisverhaal gaat wel lukken. (overigens van XP naar Vista)

Maar waar staat een duidelijke verhandeling over het overzetten van mijn iTunes bestanden (muziek, film en apps), instellingen en account van Itunes/Appstore.

Ik lees over een 1-op-1 kopie op de juiste locatie, maar ik lees ook over verschillen tussen XP en Vista.
Ik lees ook over een backup vanuit iTunes, maar die gaat alleen naar CD/DVD en dat wordt een tijdrovende klus.
Verder lees ik over het machtigen van een computer en het intrekken van de machtiging....

Kortom :
Wie heeft een verwijzing naar de enig juiste, complete verhandeling !??

Dankjewel alvast.

Undertaxxx 19-07-09 21:57

• Maak een backup van je iTunes folder inclusief alle submappen, deze kan je vinden in xp onder C:\ Documents and Settings\ gebruikersnaam\ Mijn Documenten\ Mijn Muziek\ iTunes.

• Plaats deze folder terug op je nieuwe pc ook onder de map "Mijn Muziek".

• Nu moet je alleen nog je muziek van in iTunes overzetten naar de nieuwe computer, best ook in de map "Mijn Muziek" samen met je folder van iTunes.

• Hierna kan je de albums in iTunes slepen en zou al je muziek terug op de juiste plaats moeten komen zoals op je oude computer.

• Je zal wel nog even handmatig je iPhone applicaties moeten kopieren naar iTunes programma zelf, de applicaties kan je vinden in je iTunes folder in de map 'Mobile Applications'.

Brum 19-07-09 22:12

Dankjewel !! Ik begrijp alleen de tweede stap niet zo...

Ik heb dan toch alles al teruggezet op de juiste plek ?
Wat en Hoe moet ik dan slepen !?

En : Hoe zit het met de iPhone Apps (...even handmatig kopieren naar...) en hoe zit het met mijn account bij de store en die "machtigen" ??

Ngmaals hartelijk dank ; Dit was een beetje wat ik bedoelde met die versnipperde info !!
Ik blijf het volgen.

DANK !

Undertaxxx 19-07-09 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brum (Bericht 326649)
Dankjewel !! Ik begrijp alleen de tweede stap niet zo...

Ik heb dan toch alles al teruggezet op de juiste plek ?
Wat en Hoe moet ik dan slepen !?

En : Hoe zit het met de iPhone Apps (...even handmatig kopieren naar...) en hoe zit het met mijn account bij de store en die "machtigen" ??

Ngmaals hartelijk dank ; Dit was een beetje wat ik bedoelde met die versnipperde info !!
Ik blijf het volgen.

DANK !

Bij de eerste stap plaats je de muziek albums etc in je muziek map op de computer, daarna moet je uiteraard de albums nog in iTunes programma slepen. De iPhone applicaties kopieer je vanuit de map Mobile Applications naar het programma iTunes zelf, daar zal je links in de kolom een onderdeel "Programma's" zien.

Machtigen van je iTunes account met je nieuwe computer doe je gewoon zoals altijd, in iTunes ga je bovenaan naar 'Store' en daar kies je de optie "Machtig Computer".

nicoowtje 22-07-09 11:55

hoi,

ik weet het niet zeker hoor want ik heb nog geen iphone maargoed,

kan je niet gewoon je iphone synchroniseren op je nieuwe computer dat die dan alles overzet op de nieuwe computer??

computer machtigen houdt trouwens in dat je op de computers die je machtigd(max. 5) je aangekochte albums/nummers kan afspelen, je kan computers machtigen door in itunes bovenin op: store te klikken, en vervolgens op: computer machtigen te klikken.
als je al vijf computers gemachtigd hebt en een andere wil moet je in itunes op: store klikken en dan op: machtiging computer in trekken


groeten,

Nico

Brum 22-07-09 14:26

Dank.... ik neem het mee in mijn verzameling informatie.

Brum 29-07-09 01:53

Ik heb ondertussen ook gevonden :

Muzieknummers via een netwerk kopiëren voor gebruik met iTunes voor Windows
en
Apple - Support - iTunes Store - Copying Your Music to Another Computer

Ik voeg het weer toe !

Drummert 02-08-09 16:01

Hallo,

Heb eigenlijk de zelfde vraag, alleen is mijn situatie anders.

Al mijn muziek staat nu op de E-drive onder Muziek. Deze map heb ik een eigen indeling gegeven zodat ik op file niveau ook mijn muziek terug kan vinden.

Ik gebruik NIET de optie 'bestanden naar iTunes Music kopiëren bij toevoegen aan bibliotheek' (staat dus uit in iTunes!) Mijn eigen mappen structuur wil ik behouden!
De map die iTunes zelf gebruikt (E:\Users\gebruikersnaam\Music\iTunes\iTunes Music) is bij mij leeg.

Hoe krijg ik mijn volledige iTunes instellingen op mijn nieuwe PC. denk ik aan de Art objecten, muziek raiting, aantal keren afgespeeld.. ect. De E-drive kan eventueel gehandhaafd blijven. beschikt over ext HDD en netwerk.

De situatie die hier boven wordt beschreven ben ik nog nergens tegen gekomen. iedereen bespreekt de optie in iTunes 'Inhoud bibliotheek verzamelen' maar met deze opties worden alle bestanden fysiek naar itunes muziek map gekopieerd en weg is mijn eigen indeling. Dat is zeker niet de bedoeling.

Mijn dank alvast.

groeten Peter

Beaux 07-08-09 13:23

Ik ziet eigelijk met het zelfde, maar dan niet van windows xp naar xp of vista.
Maar van: windows xp naar mac os 10.5.7
Weet iemand hoe de procedure dan loopt?
Om de huidige instellingen muziek, backup iphone, synchronisatie adressenboek etc te laten verlopen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:54.