iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Afspeellijst op iPhone niet gelijk aan iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/41717-afspeellijst-op-iphone-niet-gelijk-itunes.html)

Kaatje1007 15-08-09 00:40

Afspeellijst op iPhone niet gelijk aan iTunes
 
Ondanks automatische sync zijn de afspeellijsten op mijn iPhone 3Gs niet gelijk aan die ik in iTunes heb aangemaakt. Als ik synchroniseer en de afspeellijsten op mijn iPhone via iTunes bekijk, zijn de goed. Als ik ze op de iPhone bekijk, zijn ze totaal anders. Wat gaat er mis?

Als ik via het tabblad Muziek alleen "geselecteerde afspeellijsten" sync, gaat het wel goed, maar ik wil ook mijn muziek die niet in een afspeellijst zit.

Waarom gaat deze auto sync wel goed met mijn oude iPod Touch 1G. Heb de laatste iTunes en iPhone software...

Timmeh_ 15-08-09 13:54

Heb je de afspeellijst toevallig nog op shuffle staan? Dan synchroniseerd iTunes de ge-shuffle-de afspeellijst. Echter in iTunes staan de nummers dan wel nog op de door jou aangegeven volgorde.

Kaatje1007 15-08-09 14:17

Dank je Timmeh_ voor je reactie. Het is niet de volgorde maar er staan hele andere nummers in de lijst op de iphone, die ik er helemaal niet in wil hebben. Van de 50 songs komen er soms maar 3 overeen.

Timmeh_ 15-08-09 14:48

Dus op jou iPhone staan in de afspeellijst andere nummers? Je zou dan kunnen proberen om de huidige afspeellijst te verwijderen, te synchroniseren, daarna in iTunes onder het tabblad muziek de afspeellijst selecteren (dus niet slepen, gewoon een vinkje zetten) en daarna weer synchroniseren.

Kaatje1007 15-08-09 15:01

Ja ook dat heb ik gedaan, dwz, een nieuwe afspeellijst in itunes aangemaakt, nieuwe naam, zelfde selectie. Dan in het tabblad Muziek inderdaad deze ene afspeellijst gesynchroniseerd, en ja dan krijg ik de juiste afspeellijst! Maar ook alleen maar die, alle andere muziek is dan van mijn iphone afgehaald. Ik heb niet alle 12 gb muziek in een afspeellijst zitten, ik wil beide, mijn muziek en goede afspeellijsten. En juist dat lukt niet.

Heb je nog een ander idee?

Timmeh_ 15-08-09 15:10

Ik heb het zo gedaan: Ik maak alleen gebruik van afspeellijsten, dan blijkt het wel goed te gaan. Dus naast de afspeellijsten die ik al had, heb ik een extra afspeellijst aangemaakt en daar alle muziek ingezet (dus ook de nummers die al in andere afspeellijsten voorkomen). Als je nu gaat synchroniseren hoef je alleen maar die lijst aan te vinken. Wil je nummers toevoegen op je iPhone? Dan kan je gewoon een nummer in die afspeellijst zetten, die wordt dan geupdate tijdens het synchroniseren.

Werkt voor mij perfect ;)

Kaatje1007 15-08-09 16:43

Nou, ik heb nog even een testje gedaan en iets heel vreemds ontdekt. Al mijn afspeellijsten zijn verzamelingen uit een bepaald genre of van een groep artiesten en dan geselecteerd op "hoogste beoordeling". Ik probeer al mijn muziek van sterren te voorzien.

Nu blijkt dat in mijn iTunes de slimme afspeellijsten zijn ingesteld op 'hoogste beoordeling" maar de iPhone toont "laagste beoordeling". Creëer ik nu een lijst in iTunes met "laagste beoordeling" dan krijg ik op de iPhone "hoogste beoordeling" (wat ik dus wil). Het is geen oplossing, meer een 'workaround', net als de tip van Timmeh_

Het is wel heel raar, herkent iemand anders dit probleem?

stijn0927 08-11-09 23:36

Kijk hier even:
iTunes 9: slimme afspeellijst synchroniseert niet zoals verwacht

Kaatje1007 23-11-09 15:41

Inderdaad, bij de een na laatste oplossing ging het werken. Ik had zelf inmiddels al "domme" playlist met de lijsten aangemaakt. Er blijkt namelijk een bug ik iTunes 9 te zitten, die niet wordt opgelost door Apple. Ik begrijp ook waarom.... er maken maar weinig mensen gebruik van de slimme playlists, blijkbaar.

Dank voor de tip!

stijn0927 23-11-09 16:13

Ik heb zelf hetzelfde probleem, nu heb ik het half opgelost. Als ik mijn nummers automatisch aan die lijst wil laten toevoegen moet ik bij de instellingen van de slimme playlist 'Werk direct bij' aanvinken. Wil ik dat de nummers dan vervolgens in de goede volgorde op mijn iphone komen, dan moet ik 'Werk direct bij' uitvinken en dan pas mijn Iphone bijwerken.
Niet echt ideaal.

Kaatje1007 23-11-09 16:28

Same here, dat was het truukje dat voor mij ook werkt. Jammer dat de bug niet opgelost wordt!

Werner85 24-11-09 00:27

Ik vind het eerlijk gezegt belachelijk dat ze het niet oplossen. De oplossingen die ze nu geven slaan nergens op omdat ze de functie van de smart playlist gedeeltelijk uitschakelen.

Apple is goed in het negeren van bugs en fouten helaas.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:04.