//

Afspeellijst op iPhone niet gelijk aan iTunes

Afspeellijst op iPhone niet gelijk aan iTunes discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Ondanks automatische sync zijn de afspeellijsten op mijn iPhone 3Gs niet gelijk aan die ik in iTunes heb aangemaakt. Als ik synchroniseer en de afspeellijsten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-08-09, 00:40
Kaatje1007 Kaatje1007 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Question Afspeellijst op iPhone niet gelijk aan iTunes

Ondanks automatische sync zijn de afspeellijsten op mijn iPhone 3Gs niet gelijk aan die ik in iTunes heb aangemaakt. Als ik synchroniseer en de afspeellijsten op mijn iPhone via iTunes bekijk, zijn de goed. Als ik ze op de iPhone bekijk, zijn ze totaal anders. Wat gaat er mis?

Als ik via het tabblad Muziek alleen "geselecteerde afspeellijsten" sync, gaat het wel goed, maar ik wil ook mijn muziek die niet in een afspeellijst zit.

Waarom gaat deze auto sync wel goed met mijn oude iPod Touch 1G. Heb de laatste iTunes en iPhone software...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-08-09, 13:54
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Heb je de afspeellijst toevallig nog op shuffle staan? Dan synchroniseerd iTunes de ge-shuffle-de afspeellijst. Echter in iTunes staan de nummers dan wel nog op de door jou aangegeven volgorde.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #3  
Oud 15-08-09, 14:17
Kaatje1007 Kaatje1007 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Dank je Timmeh_ voor je reactie. Het is niet de volgorde maar er staan hele andere nummers in de lijst op de iphone, die ik er helemaal niet in wil hebben. Van de 50 songs komen er soms maar 3 overeen.
  #4  
Oud 15-08-09, 14:48
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Dus op jou iPhone staan in de afspeellijst andere nummers? Je zou dan kunnen proberen om de huidige afspeellijst te verwijderen, te synchroniseren, daarna in iTunes onder het tabblad muziek de afspeellijst selecteren (dus niet slepen, gewoon een vinkje zetten) en daarna weer synchroniseren.
  #5  
Oud 15-08-09, 15:01
Kaatje1007 Kaatje1007 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Ja ook dat heb ik gedaan, dwz, een nieuwe afspeellijst in itunes aangemaakt, nieuwe naam, zelfde selectie. Dan in het tabblad Muziek inderdaad deze ene afspeellijst gesynchroniseerd, en ja dan krijg ik de juiste afspeellijst! Maar ook alleen maar die, alle andere muziek is dan van mijn iphone afgehaald. Ik heb niet alle 12 gb muziek in een afspeellijst zitten, ik wil beide, mijn muziek en goede afspeellijsten. En juist dat lukt niet.

Heb je nog een ander idee?
  #6  
Oud 15-08-09, 15:10
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Ik heb het zo gedaan: Ik maak alleen gebruik van afspeellijsten, dan blijkt het wel goed te gaan. Dus naast de afspeellijsten die ik al had, heb ik een extra afspeellijst aangemaakt en daar alle muziek ingezet (dus ook de nummers die al in andere afspeellijsten voorkomen). Als je nu gaat synchroniseren hoef je alleen maar die lijst aan te vinken. Wil je nummers toevoegen op je iPhone? Dan kan je gewoon een nummer in die afspeellijst zetten, die wordt dan geupdate tijdens het synchroniseren.

Werkt voor mij perfect
  #7  
Oud 15-08-09, 16:43
Kaatje1007 Kaatje1007 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Nou, ik heb nog even een testje gedaan en iets heel vreemds ontdekt. Al mijn afspeellijsten zijn verzamelingen uit een bepaald genre of van een groep artiesten en dan geselecteerd op "hoogste beoordeling". Ik probeer al mijn muziek van sterren te voorzien.

Nu blijkt dat in mijn iTunes de slimme afspeellijsten zijn ingesteld op 'hoogste beoordeling" maar de iPhone toont "laagste beoordeling". Creëer ik nu een lijst in iTunes met "laagste beoordeling" dan krijg ik op de iPhone "hoogste beoordeling" (wat ik dus wil). Het is geen oplossing, meer een 'workaround', net als de tip van Timmeh_

Het is wel heel raar, herkent iemand anders dit probleem?
  #8  
Oud 08-11-09, 23:36
stijn0927 stijn0927 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 9
Standaard

Kijk hier even:
iTunes 9: slimme afspeellijst synchroniseert niet zoals verwacht
  #9  
Oud 23-11-09, 15:41
Kaatje1007 Kaatje1007 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Inderdaad, bij de een na laatste oplossing ging het werken. Ik had zelf inmiddels al "domme" playlist met de lijsten aangemaakt. Er blijkt namelijk een bug ik iTunes 9 te zitten, die niet wordt opgelost door Apple. Ik begrijp ook waarom.... er maken maar weinig mensen gebruik van de slimme playlists, blijkbaar.

Dank voor de tip!
  #10  
Oud 23-11-09, 16:13
stijn0927 stijn0927 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 9
Standaard

Ik heb zelf hetzelfde probleem, nu heb ik het half opgelost. Als ik mijn nummers automatisch aan die lijst wil laten toevoegen moet ik bij de instellingen van de slimme playlist 'Werk direct bij' aanvinken. Wil ik dat de nummers dan vervolgens in de goede volgorde op mijn iphone komen, dan moet ik 'Werk direct bij' uitvinken en dan pas mijn Iphone bijwerken.
Niet echt ideaal.
  #11  
Oud 23-11-09, 16:28
Kaatje1007 Kaatje1007 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Same here, dat was het truukje dat voor mij ook werkt. Jammer dat de bug niet opgelost wordt!
  #12  
Oud 24-11-09, 00:27
Werner85 Werner85 is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 30
Standaard

Ik vind het eerlijk gezegt belachelijk dat ze het niet oplossen. De oplossingen die ze nu geven slaan nergens op omdat ze de functie van de smart playlist gedeeltelijk uitschakelen.

Apple is goed in het negeren van bugs en fouten helaas.
Reageren

Labels
afspeellijst, iphone, itunes, synchronisatie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geheugen Iphone niet gelijk met Itunes Vivstick iTunes 1 26-05-11 23:34
Help!!! Iphone wil niet meer aan en herkend itunes niet!!! Trandy iTunes 12 22-12-10 00:10
[iPhone 4] 16GB iPhone 3G is niet gelijk aan 16GB iPhone4 mhfdejong iPhone algemeen 9 31-07-10 15:26
Afspeellijst iphone > itunes deragear iTunes 0 15-07-09 22:47
iPhone: US iPhone 2G: Na officiele update kon ik gelijk aan de slag? HaKeeM Jailbreak 1 21-06-09 01:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:53.