iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: herinstallatie pc, hoe itunes te backuppen (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/43686-herinstallatie-pc-itunes-backuppen.html)

B3rt 13-09-09 19:04

herinstallatie pc, hoe itunes te backuppen
 
Ik wil mijn (vista) pc herinstalleren en heb geen zin om alles weer opnieuw te syncen.

Is er een manier dat al mijn aplicaties en muziek gebackupped kunnen worden en dat ik na de herinstallatie deze map terug plaats en alles weer direct terug staat?

maw is er een data bestand of map waarin al je applicaties en muziek staan van itunes, zo ja waar staat deze in vista? (heb gezocht maar kan niks vinden)

defisit 18-09-09 17:04

Je moet alle muziek bestanden, dus eigenlijk de volledige folder die je onder itunes heb ingesteld, veilig stellen. Als dit op je bootschijf staat en je wilt opnieuw windows erop kletsen moet je dit zeker doen.

Je kan tevens de inhoud van je itunes library exporten naar een bestand. Dit is alleen de indeling, dus wat je onder Muziek heb staan en niet de eigenlijk muziek bestanden. Dit heeft Inhoud bibliotheek verzamelen onder menu Bestand --> Bibliotheek.

Je kan dus, als je Intunes opnieuw moet installeren na een herinstall van je OS, bovenstaande twee methodes gebruiken om het te herstellen. Denk eraan dat je de bestandslocatie hetzelfde houdt! Dus.,....als je itunes biblitheek stond onder d:\media\iTunes Music\ dan moet je dit pad hetzelfde houden (opnieuw zo instellen) in je nieuwe itunes installatie. De bestandslokatie kan je terugvinden onder Voorkeuren.

Er bestaat een mogelijkheid om alles te exporteren onder Bestand --> Bibliotheek--> Reserve kopie op schijf maken.
Hierme kan je de intunes bibliotheek (dus ook je muziek bestanden) veiligstellen op dus op CD zetten. Of hiermee ook de bibliotheek meegenomen wordt betwijfel ik omdat ik nergens een import optie terug zie

Leuk he dat Apple?!

ps hoe en of dit voor Applicaties werkt weet ik niet.

John.

kostpetra 22-09-09 20:13

Maar wat nou als je PC is gecrasht en helaas niet gebackupt heb, ben je dan al je muziekjes kwijt. Ik ben nu mijn Iphone aan het overzetten op de mac maar die muziekjes willen niet. Nu weet ik dat dit een probleem is maar is er niet een alternatieve manier om dit toch los te peuteren van mijn iphone?

defisit 23-09-09 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kostpetra (Bericht 355298)
Maar wat nou als je PC is gecrasht en helaas niet gebackupt heb, ben je dan al je muziekjes kwijt. Ik ben nu mijn Iphone aan het overzetten op de mac maar die muziekjes willen niet. Nu weet ik dat dit een probleem is maar is er niet een alternatieve manier om dit toch los te peuteren van mijn iphone?

goede vraag maar ik heb hierop niet het antwoord. De vraag is dus of synchronisatie twee kanten op werkt. Kan je een bestaande iphone met content synchen met een schone itunes installatie.

iemand anders?

iekozz 24-09-09 14:24

Ja dat is mogelijk. Sync eerst alles, zodat je weet dat je alles hebt. Installeer dan Windows opnieuw, en sluit dan je iPhone weer aan.

Hij zal vragen of je wil syncen. Dat moet je NIET doen. Ander gaat alles er zo af aangezien je nog niks hebt. Rechtsklik vervolgens op je iPhone in iTunes en kies voor "aankopen overzetten". Even wachten en klaar! :D.

Michel15 24-09-09 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iekozz (Bericht 356124)
Ja dat is mogelijk. Sync eerst alles, zodat je weet dat je alles hebt. Installeer dan Windows opnieuw, en sluit dan je iPhone weer aan.

Hij zal vragen of je wil syncen. Dat moet je NIET doen. Ander gaat alles er zo af aangezien je nog niks hebt. Rechtsklik vervolgens op je iPhone in iTunes en kies voor "aankopen overzetten". Even wachten en klaar! :D.

Syncen is gewoon 2 kanten op hoor.

Ik heb dus sinds kort een 3G erbij met een paar geïnstalleerde apps.

Aangesloten op een nieuwe iTunes en even deze computer machtigen en je apps worden overgezet naar je pc met syncen

iekozz 24-09-09 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 356127)
Syncen is gewoon 2 kanten op hoor.

Ik heb dus sinds kort een 3G erbij met een paar geïnstalleerde apps.

Aangesloten op een nieuwe iTunes en even deze computer machtigen en je apps worden overgezet naar je pc met syncen

Ja dat bedoelde ik dus :).

Michel15 24-09-09 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iekozz (Bericht 356128)
Ja dat bedoelde ik dus :).

Jij zegt dat je niet moet syncen, maar dat kan dus wel. ;)

iTunes geeft zelf wel aan dat je die computer moet machtigen

Maar we bedoelen dus allebei hetzelfde ;)

iekozz 24-09-09 14:37

Ja de eerste keer als er een lege bibliotheek is. Anders wist hij je hele iPhone. Maar we bedoelen allebei hetzelfde.

tinus20vt 01-10-09 07:40

Ik heb dus ook een crash gehad. Vervolgens heb ik dus alles opnieuw geinstalleerd incl. Itunes. Ik heb mijn 3GS aangesloten en niet direct gesynchroniseerd. Ik heb dus geklikt op "aankopen terugzetten" Maar hij haalt dus enkel de originele "Apple store" programma's terug. De los geinstalleerde ipa's niet. Ook krijg ik mijn muziek niet vanf mijn Iphone weer in Itunes. Uiteraard had ik als eerste mijn computer opnieuw gemachtigd,

Heeft iemand een idee? Ik krijg nu ook geen losse ipa's geinstalleerd. :mad:

Jampie 02-10-09 16:35

Dan heb ik geluk denk ik, want bij mij pakt ie wel alles zo weer terug..ook de buiten app store verkregen ipa's staan er keurig bij...

yamakasi_28 11-10-09 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iekozz (Bericht 356124)
Ja dat is mogelijk. Sync eerst alles, zodat je weet dat je alles hebt. Installeer dan Windows opnieuw, en sluit dan je iPhone weer aan.

Hij zal vragen of je wil syncen. Dat moet je NIET doen. Ander gaat alles er zo af aangezien je nog niks hebt. Rechtsklik vervolgens op je iPhone in iTunes en kies voor "aankopen overzetten". Even wachten en klaar! :D.

je bent mijn held. BEDANKT!

mijn laptop gecrasht. wilde me iphone op de desktop zetten. gaf een melding dat ie alles ging wissen met de sync. hier gezocht en tadaaa. bedankt vriend :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:01.