iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   iPhone opladen zonder iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/44832-iphone-opladen-zonder-itunes.html)

ewout_dc 30-09-09 19:21

iPhone opladen zonder iTunes
 
Hallo allemaal,
op mijn werk heb ik een verouderde computer staan waarop ik geen iTunes kan downloaden omdat hij vrij traag is. (Windows 2000) Toch zou ik graag mijn iPhone opladen via de USB-poort. Deze USB-poort werkt zeker want ik gebruik er mijn memorystick op.

Kan ik mijn telefoon toch opladen zonder iTunes?

Dank je voor de hulp!

iScorpio 30-09-09 19:27

Itunes heeft verder niks te maken met het opladen van je batterij. Dat kan je gewoon doen op elke PC/Mac met een USB aansluiting ;)

Bomans 30-09-09 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 359024)
Dat kan je gewoon doen op elke PC/Mac met een USB aansluiting ;)

Niet echt, want bij mij op het werk kan ik ook niet opladen via de usb poort.

iScorpio 30-09-09 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 359025)
Niet echt, want bij mij op het werk kan ik ook niet opladen via de usb poort.

Dan hebben ze zeker de USB poort afgesloten voor je ;) Doen ze wel vaker op PC's op het werk. Maar als je een USB poort hebt waar je de USB stick in kan gebruiken moet het geen probleem zijn :)

ewout_dc 30-09-09 19:53

Bizar, dat dacht ik, maar het opladen lukt echt niet.

Morgen nog eens alles uitpluizen en elke USB poort proberen...

Bomans 30-09-09 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 359034)
Maar als je een USB poort hebt waar je de USB stick in kan gebruiken moet het geen probleem zijn :)

Ook niet waar, want mijn (4GB) USB-stick werkt wel.

iScorpio 30-09-09 20:16

Vreemde PC's houden jullie er op na ;) Ben er tot nu toe geen enkele PC tegen gekomen waar ik mijn iPhone nog niet kon opladen via de USB. Misschien heb ik steeds (in binnen- en buitenland) mazzel gehad :)

mrfred 30-09-09 21:12

usb
 
mss heeft het te maken met usb 2.0 oudere pc,s hebben natuurlijk mss nog gewoon 1.0 ofzo
???
toch

Bomans 30-09-09 21:25

PC is 2 jaar oud en heeft wel degelijk 2.0. Maar het stoort me niet, opladen (als ik dat al nodig heb op het werk) doe ik wel via het stopcontact.

ewout_dc 01-10-09 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrfred (Bericht 359075)
mss heeft het te maken met usb 2.0 oudere pc,s hebben natuurlijk mss nog gewoon 1.0 ofzo
???
toch

Microsoft 1.0 inderdaad (enkele programma's kan ik niet downloaden omdat het geen 2.0 is), heeft dat daar mee te maken dan?

Iphone3Gs 01-10-09 11:13

volgens mij heeft het daar mee te maken. ik kan op mijn werk ook niet via de pc mijn usb poorten gebruiken (misbruiken;)) dit is omdat ik dus geen bevoegdheid hierop heb toen ik nog systeembeheerster was toen wel maar dan heb je dus wel alle bevoegdheid tjonge wat was dat een macht :D helaas moet ik het nu doen met een zeer oude systeem win 2000 waar je alleen maar je werk op kan doen, en hopen dat je de gegevens opkan slaan zodat je deze nog uberhoud kan bewaren.

XIII 01-10-09 12:21

Geen idee waarom, maar voor Windows 2000 is een speciale procedure nodig:

iPod: juiste oplaadprocedures voor Windows 2000

nielsr 01-10-09 12:58

Probeer het eens voor de gein aan de achterkant van de pc. De USB poorten aan de voorkant worden dmv een kabel op het moederbord aangesloten. Sommige moederborden geven via deze uitgang minder spanning af waardoor de iphone misschien niet oplaadt. Geen idee of dit bij jou het geval is maar het is natuurlijk het proberen waard.

philippefeij 09-10-09 19:39

Alles met een USB poort kun je misbruiken om je iPhone mee op te laden.

DIe van mij hangt geregeld aan de Wii :D

Ectholian 09-10-09 21:01

Komt door de stroomsterkte die de usb poort kan leveren (niet de spanning die is netjes 5v ;)). De poorten op de achterkant zijn vaak de sterkste, dus ik zou het daar proberen. Als dat niet werkt, zijn er verloopkabeltjes van die je in 2 usb-poorten kan steken en dan in je iphone (soort Y-kabel zeg maar). Dan heb je 1A tot je beschikking (een usbpoort is max 500mA).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:29.