iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Muziek PC synchen met iTunes bibliotheek (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/45758-muziek-pc-synchen-itunes-bibliotheek.html)

Trapani 13-10-09 16:15

Muziek PC synchen met iTunes bibliotheek
 
Ik heb 1 map op mijn PC waarin al mijn muziek staat. In iTunes heb ik deze map als bibliotheek toegevoegd.

Echter, wanneer ik nieuwe muziek in die map op mijn PC stop, komt deze muziek niet in mijn iTunes bibliotheek terecht. En wanneer ik deze map opnieuw handmatig toevoeg, komen alle nummers er dubbel in te staan.

Hoe kan ik deze map op mijn PC synchen met mijn iTunes bibliotheek??

Bedankt.

WDS001 13-10-09 16:19

Een nieuw nummer apart toevoegen? Bestand -> Bestand aan bibliotheek toevoegen.

RedBull 23-10-09 12:17

kan dit niet automatisch
vroeger gebruikte ik music match en deze controleerde bij opstart naar nieuwe bestanden

ℜuben 23-10-09 13:11

iTunes werkt niet volgens het principe van alles vanzelf toevoegen wat in een map staat maar precies omgekeerd; alles wat je toevoegt in de iTunes map zetten (tenzij je deze functionaliteit expliciet uitzet).

Op een Mac kan je de door jouw gewenste manier van werken eenvoudig realiseren met folder actions, maar geen idee of Windows al zo ver is dat ze dit van Apple gejat hebben, waarschijnlijk pas bij de volgende Windows versie.

RedBull 23-10-09 14:14

ik heb net gezien dat er in de map muziek /iTunes een map staat Automatisch toevoegen aan iTunes
maar mijn muziek staat op een externe schijf
zou ik de verwijzing niet kunnen aanpassen van die map
zodat de map Automatisch toevoegen aan iTunes blijft staan maar als je er op klikt doorgestuurd word naar mijn muziek map

met de map mijn afbeeldingen kon ik dit doen maar bij deze zie ik de optie niet staan
ik werk onder vista

alvast bedankt

ℜuben 23-10-09 15:46

:confused: Geen idee. Ik ben gelukkig sinds de komst van XP met zijn teletubbie interface al bekeerd tot het Macdom. Ik ken daar geen mapjes "Automatisch toevoegen aan iTunes".

Ik vrees dat je toch op een Windows kenner zult moeten wachten want Mac en Windows zijn echt compleet verschillend als het gaat om file-handling. Onder Mac kan je gewoon mappen naar andere plekken verkassen, maar onder Windows zou ik dat maar even niet doen.

RedBull 23-10-09 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ℜuben (Bericht 373055)
:confused: Geen idee. Ik ben gelukkig sinds de komst van XP met zijn teletubbie interface al bekeerd tot het Macdom. Ik ken daar geen mapjes "Automatisch toevoegen aan iTunes".

Ik vrees dat je toch op een Windows kenner zult moeten wachten want Mac en Windows zijn echt compleet verschillend als het gaat om file-handling. Onder Mac kan je gewoon mappen naar andere plekken verkassen, maar onder Windows zou ik dat maar even niet doen.


dat is mijn volgende aankoop
een mac laptop
iedereen is daar vol lof over

Marc1969 17-11-09 11:24

Ik haak hier nog even aan. Topic titel heeft iig te maken met mijn probleem, alleen ben ik nog niet eens toe aan syncen maar doet mijn probleem zich al iets eerder voor:

Als ik een map toevoeg aan de iTunes Bibliotheek, maakt iTunes daar per nummer een Album van. 22 nummers = 22 Albums = ERG ONOVERZICHTELIJK. En dan heb ik het nog maar over één map...

Ik dacht dat het lag aan de ID3 tags, maar die zijn ook allemaal gelijk voor de betreffende nummers. Is er iemand die mij even de gouden tip kan geven?

//EDIT: Ik kan ´m gelukkig zelf al geven. Ik zal m´n bericht niet verwijderen, misschien heeft iemand er nog iets aan.

Het ligt TOCH aan de ID3 tags, nl. aan de ´Album Artist´. Voor deze (verzamel) map waren dat allemaal verschillende, vandaar dat iTunes ze als verschillende albums zag. Nu met Tag ´n Rename allemaal gelijk gemaakt en is het probleem verholpen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:27.