iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Back up iTunes: nummer info bewaren (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/46072-back-up-itunes-nummer-info-bewaren.html)

pmjager 16-10-09 22:00

Back up iTunes: nummer info bewaren
 
Ik heb het probleem dat mijn nieuw geinstalleerde outlook agenda niet wordt herkend in iTunes. Ik heb al veel geprobeerd maar niets lukt (zie ook het topic: Synchronisatie -> Itunes herkent de verkeerde outlook agenda).

Als ultimum remedium wil ik mijn iTunes opnieuw gaan installeren. Echter, ik verander de info van de toegevoegde muziek altijd omdat dit meestal niet klopt en ik het zo wat overzichterlijker heb.

Nu ben ik bang dat als ik geen back-up hiervan maak dat de info en de afspeellijsten van mijn iTunes verwijderd worden.

Ik hoef geen back-up te maken van al mijn muziek bestanden want die heb ik ook nog op een externe harde schijf staan, maar ik wil simpelweg de nummerinformatie en de afspeellijsten tijdelijk op een harde schijf bewaren zodat ik na het opnieuw installeren dit alleen even hoef terug te plaatsen in de iTunes map.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet doen?

pmjager 20-10-09 20:54

Is er dan niemand die het antwoord hier op weet?
Ben er namelijk nog steeds niet!

ℜuben 20-10-09 21:44

Bij Mac is het voldoende om het iTunes Library bestand te bewaren (buiten natuurlijk de muziek zelf). Hierin zit alle info over speellijsten en de info die niet in de ID3 tags worden opgeslagen. Ik durf helaas niet met 100% zekerheid te zeggen dat dit ook voor Windows genoeg is, maar het lijkt me sterk dat Apple de Windows en Mac versies totaal verschillend zouden maken wat dat betreft.

Wat je ook kunt proberen i.p.v. iTunes helemaal opnieuw installeren is gewoon eens iTunes opstarten met een andere/nieuw Library bestand. Bij Mac (ga ik weer) doe je dat door tijdens het starten de ALT toets vast te houden, wellicht werkt dat bij de Windows versie ook?

WDS001 20-10-09 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ℜuben (Bericht 371395)
Bij Mac is het voldoende om het iTunes Library bestand te bewaren (buiten natuurlijk de muziek zelf). Hierin zit alle info over speellijsten en de info die niet in de ID3 tags worden opgeslagen. Ik durf helaas niet met 100% zekerheid te zeggen dat dit ook voor Windows genoeg is, maar het lijkt me sterk dat Apple de Windows en Mac versies totaal verschillend zouden maken wat dat betreft.

Wat je ook kunt proberen i.p.v. iTunes helemaal opnieuw installeren is gewoon eens iTunes opstarten met een andere/nieuw Library bestand. Bij Mac (ga ik weer) doe je dat door tijdens het starten de ALT toets vast te houden, wellicht werkt dat bij de Windows versie ook?

Is inderdaad hetzelfde systeem. Uit Mijn Muziek/iTunes even de iTunes Library.xml in veiligheid brengen en die achteraf terugzetten.

pmjager 20-10-09 22:37

Bedankt voor jullie reacties. Dus als volgt:
Ik kopieer het 'iTunes Library' (type: iTunes database bestand) even naar mijn externe harde schijf.
Reinstalleer iTunes
Voeg alle muziek en video bestanden opnieuw toe
Kopieer het iTunes Library bestand naar de map Muziek/iTunes
Dat is alles?

Nog even een vraag: hoe doe ik dat met mijn apps?

Sorry dat ik het allemaal voorgekauwd wil krijgen, maar ik ben als de dood dat het niet lukt en ik alles opnieuw moet gaan bewerken.

Edit: ik zie trouwens dat het iTunes bestand een Lib file is. WDS001 praat over een xml file, what to do?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:25.