iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   synchronisatie met andere mac (wisselen van Itunes) (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/46672-synchronisatie-andere-mac-wisselen-itunes.html)

kogel 24-10-09 09:03

synchronisatie met andere mac (wisselen van Itunes)
 
LS,

Ik heb in belgie een Iphone gekocht. Deze aan de praat gebracht met mijn macbook. Nu ben ik thuis en heb ik mijn iphone aangesloten op mijn mac. Ik wil dat dit mijn ' hoofd' synchronisatie is.

Nu heb ik mijn contacts an gesynct met contacts en met gmail. Mijn foto's staan er op.

Nu mijn probleem.
Als ik handmatig synchroniseren instel dan zegt de mac dat ik maar met 1 itunes bibliotheek kan synchroniseren. Ik kan kiezen om de iphone te wissen. Dat wil ik niet. Ik wil dat de iphone zo blijft.

Het zelfde geldt voor de programma's als ik aanklik ' synchroniseer programma's' dan krijg ik de melding dat de iphone gewist gaat worden. Ook dat wil ik niet. Hoe zorg ik dat de iphone blijft zoals hij is maar wel met mijn mac synchroniseert. Hij hoeft niet meer met mijn macbook te synchroniseren.

Alvast bedankt voor de hulp,


Frans

ℜuben 24-10-09 10:15

Hoe heb je die foto's die er nu op staan erop gezet dan? Met een andere Mac? Is het dan niet handiger om ook via de Mac de Apps erop te zetten? Of begrijp ik de vraag niet goed? Wat wil je nou precies syncen met die Mac waar je het over hebt en waarmee je toch niet wilt syncen? :confused:

kogel 24-10-09 11:07

Ik wil niet meer syncen met de macbook. Alleen nog maar met de imac. Ik zie in Itunes op de imac geen programma's op de mac. Als ik aanvink dat hij de programma's moet syncen dan geeft hij aan dat de iphone met een andere itunes bibliotheek is gesynct. Hij vraagt vervolgens of ik de iphone wil wissen en vervangen met de bibliotheek van de imac. Dat wil ik niet.

De foto's heb ik er met itunes van de imac opgezet. Contacts heb ik ook met de imac gesynct. Duidelijk doet de iphone nu iets met twee macs.

Ik wil eigenlijk alle instellingen wissen en opnieuw syncen met de imac zodat ik geen conflictmeldingen meer krijg. Maar ik wil de Iphone (qua inhoud) niet veranderen.

Ben ik zo duidelijk genoeg?

Groet,

Frans

ℜuben 24-10-09 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kogel (Bericht 373496)
Ben ik zo duidelijk genoeg?

Ja sorry, zie nu ook dat ik in je eerste post het verschil tussen de MacBook en de iMac even over het hoofd had gezien. :o

Ik durf helaas zo geen zinnig "advies" te geven. Ik DENK dat het wel goed moet gaan en dat de iMac vanzelf eventuele apps e.d. naar iTunes toe kopieert (dat doet 'ie tenslotte ook als je op de iPhone een app koopt die je nog niet in iTunes hebt staan). Maar ik heb verder totaal geen ervaring met het wel of niet syncen via twee computers dus even wachten tot hier meer ervaren iPhone fanaten opduiken. :rolleyes:

kogel 24-10-09 11:57

Het risico genomen. Eerst aankopen overgezet. Dat ging goed. Contacts waren al gesynct en daar heb ik dus een backup van op google.

Daarna gekozen voor wissen en opnieuw syncen. Ik heb alles nog. Wel staat alles door elkaar maar dat is zo weer rechtgezet.

Dank,


Frans

tazzin1980 15-11-09 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kogel (Bericht 373509)
Het risico genomen. Eerst aankopen overgezet. Dat ging goed. Contacts waren al gesynct en daar heb ik dus een backup van op google.

Daarna gekozen voor wissen en opnieuw syncen. Ik heb alles nog. Wel staat alles door elkaar maar dat is zo weer rechtgezet.

Dank,


Frans

Hoe heb je je aankopen overgezet naar je andere computer. Ik heb nu hetzelfde. Op vaste computer is windows 7 gezet en daar synchroniseerde ik mee. Daar is alles nu weg (stom tja vergeten backup te maken). Ik wil nu mijn iphone met mijn laptop laten syncen. Hoe kan ik die bestanden dan naar mijn computer zetten?

Groetjes Jolanda

WDS001 15-11-09 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tazzin1980 (Bericht 383839)
Hoe heb je je aankopen overgezet naar je andere computer. Ik heb nu hetzelfde. Op vaste computer is windows 7 gezet en daar synchroniseerde ik mee. Daar is alles nu weg (stom tja vergeten backup te maken). Ik wil nu mijn iphone met mijn laptop laten syncen. Hoe kan ik die bestanden dan naar mijn computer zetten?

Groetjes Jolanda

Met je rechtermuisknop in iTunes op "iPhone van.." klikken en kiezen voor Aankopen overzetten.

tazzin1980 15-11-09 12:33

thnx, ga ik doen.

Appeleter 20-03-11 21:07

Iphone synchroniseren met andere itunes bibliotheek
 
Heb een vraag; heb mijn Iphone ooit op mijn Macbook laptop gesynchroniseerd, maar wil nu de muziek van Itunes die op mijn Imac staat erop zetten. Krijg dan de waarschuwing dat de Iphone maar met 1 itunes bibliotheek kan synchroniseren. De keusdie ik krijg is dan om de Iphone te wissen... Wat kan ik het beste doen om niets te verliezen en de muziek op mijn Iphone te krijgen?

Alvast dank voor de hulp!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:18.