//

iPhone contacten bewerken met de PC

iPhone contacten bewerken met de PC discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo. Ik heb mijn best gedaan te zoeken naar "mijn" probleem in andere topics, maar kom er toch niet helemaal uit. Ik had een Nokia ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-10-09, 14:25
Mikez Mikez is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard iPhone contacten bewerken met de PC

Hallo.

Ik heb mijn best gedaan te zoeken naar "mijn" probleem in andere topics, maar kom er toch niet helemaal uit.

Ik had een Nokia 6230i met daarin ruim 400 contactpersonen. Bij de meeste contactpersonen had ik meerdere telefoonnummers en ook adresgegevens en notities ingevoerd.
Het is me na veel moeite gelukt via de beperkte simkaart van de Nokia om de contactpersonen naar mij iPhone 3GS over te zetten.
Omdat Nokia (vreemd genoeg) voor elk telefoonnummer van 1 contact, meerdere contacten aanmaakt(e) op de simkaart, kreeg ik allemaal dubbele contactgegevens in de iPhone. ook ben ik in de iPhone alle overige gegevens kwijt zoals adres en notities.

De vraag is eigenlijk dat ik op zoek ben naar een manier om de contactgegevens in de iPhone vanaf het toetsenbord van de PC te bewerken.
Nokia heeft daarvoor Noikia PC Suite.
Is er iets dergelijks voor de iPhone, zodat ik sneller en hopelijk met copy paste vanuit Nokia PC Suite alle ontbrekende gegevens in de iPhone krijg.

De tips en alle truuks met Outlook werken vooralsnog niet bij mij, omdat ik daarin mijn contactgegevens niet conform "het boekje" heb bijgehouden. Ik heb daarin hele andere criteria gehanteerd.

Graag jullie tips (voor een beginnend iPhone gebruiker), waarvoor dank,

Mike
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-10-09, 15:43
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Dat je allemaal losse contacten per telefoonnummer hebt en geen adressen e.d. is een beperking van je SIM kaart (iedere SIM kaart). Daar kan alleen een relatief korte naam en een telefoonnummer op worden opgeslagen.

Heeft de Nokia Suite geen optie om de contacten te exporteren als vCard? Die zou compatible moeten zijn met de iPhone. Of anders misschien direct vanaf de Nokia als vCard exporteren als deze dat kan (en als je die nog hebt).
  #3  
Oud 27-10-09, 17:58
Mikez Mikez is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

Hallo Ruben.

Dank, maar ik heb er inmiddels wat op gevonden.
Wil niet zeggen dat een applicatie voor de iPhone zoals Nokia PC Suite best nog welkom is...
Ik heb in outlook een lege map contactpersonen aangemaakt.
Vervolgens Nokia PC Suite gestart met mijn Nokia aangesloten.
Vervolgens alle contacten geselecteerd en naar de lege outlook map gesleept. Dat leek even goed te gaan, maar kennelijk lukt meer dan 400 contactgegevens overslepen in 1 keer niet ondanks fors geheugen.
Toen dus maar in alfabetische stukken versleept.
Ik kreeg wel voor elk contact een venster wat ik met "opslaan en sluiten" kon wegklikken. Ruim 400 kliks verder had ik alles in de nieuwe outlook map.
Daarna synchroniseren met de iPhone, waarbij ik de contacten specifiek met die nieuwe map liet synchroniseren.
Dit werkt dus, althans ik heb alle gegevens van de Nokoia nu in de iPhone.

Ik denk dat deze methode te verfijnen is als je precies de structuur van de velden van de iPhone overneemt in de outlook map.

Maar ik hoop toch nog op een aplicatie voor de pc om de iPhone te bedienen/bewerken.

Groet,

Mike
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mail contacten samen met telefoon contacten na sync. MisterWJ iTunes 4 03-05-16 13:28
contacten bewerken 4.0.1 Nilles iPhone algemeen 1 11-09-10 11:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:03.