iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Twee iPhones synchroniseren met één computer (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/48905-twee-iphones-synchroniseren-computer.html)

BASTARDO! 30-09-09 19:16

2 iphone's op 1 comp
 
Mijn vraag is of je 2 iphone's kan gebruiken op 1 pc en 2 verschillende accounts hebben bij itunes? want de ene is van mij en de andere van me vriendin.
Hoe los je dat op?

groeten

BASTARDO! 30-09-09 19:42

Ik heb ondertussen al wel gelezen dat er 2 iphone's op kunnen. maar nu alleen nog me vraag kan je der 2 accounts op zetten?

WDS001 30-09-09 21:38

Je kan inderdaad 2 iPhones gebruiken op 1 pc. Wel even een andere naam geven zodat je ook verschillende reservekopies kan maken. Voor het iTunes-account twijfel ik: misschien de eerste keer handmatig instellen welke apps je op je iPhone wil? Of gewoon allemaal laten synchroniseren? In de App Store op de iPhone kan je toch gemakkelijk van account wisselen.

Jane_1983 12-10-09 16:20

Ik ben ook erg benieuwd hoe dat gaat, mijn vriend heeft nu ook een iphone. Hoop dat het allemaal goed gaat. Want toen ik die van mijn vriend aansloot stond er ook iphone van Jane :?

Michel15 12-10-09 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BASTARDO! (Bericht 359012)
Mijn vraag is of je 2 iphone's kan gebruiken op 1 pc en 2 verschillende accounts hebben bij itunes? want de ene is van mij en de andere van me vriendin.
Hoe los je dat op?

groeten

Waarom niet 1 account, hoef je elke app maar 1 keer te betalen en toch op beide iPhones installeren

Empu Besar 20-11-09 16:50

Mijn vriendin en ik hebben sinds vandaag allebei een iPhone.

Nu zit ik met het volgende, hoe zorg ik ervoor dat we allebei in iTunes kunnen syncen? Nummers kan ik scheiden dmv voor allebei een aparte afspeellijst te maken en te syncen.

Maar hoe zit het met apps en account om aankopen te doen?

Grt,
Jimmy

ps ik heb met de zoekfunctie gezocht maar kwam niet echt een oplossing tegen tot nu toe...

Empu Besar 20-11-09 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 365219)
Waarom niet 1 account, hoef je elke app maar 1 keer te betalen en toch op beide iPhones installeren

Kan ik dan ook per iPhone beslissen welke apps erop komen en ook op welke pagina?

Grt

wim66 20-11-09 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BASTARDO! (Bericht 359012)
Mijn vraag is of je 2 iphone's kan gebruiken op 1 pc en 2 verschillende accounts hebben bij itunes? want de ene is van mij en de andere van me vriendin.
Hoe los je dat op?

groeten

Gewoon uitloggen uit de iTunes Store en inloggen met het andere account.

Empu Besar 20-11-09 17:01

Dus dan behouden we ook de indeling van onze iPhones, de apps bedoel ik daarmee?

Geldt dat ook voor het syncen van de agenda's uit Outlook en de contacten?

Grt

ronald.elferink 24-11-09 21:55

Twee iPhones synchroniseren met één computer
 
is het mogelijk om 2 iphone's met 1 computer en itunes te synchroniseren??

iScorpio 24-11-09 21:56

Ja, ik gebruik daar het programmatje 'Libra' voor. Daar vanuit kan je kiezen welke iPhone je in iTunes wilt gebruiken met elk z'n eigen iTunes database. Werkt goed.

King1987 24-11-09 22:27

Je hebt er niet perse een programma voor nodig hoor ;) ik gebruik 3 iPhone's op 1 macbook. Werkt goed, als je de iPhone's maar een andere naam geeft :)

Reddog 24-11-09 22:41

Ook ik gebruik een touch en een iphone op hetzelfde account. Als je een app toevoegt zet hij hem wel op beide apparaten. Kun je later weer wijzigen.

remundo7000 25-11-09 00:01

Je kan oneindig veel iPods en iphones met 1 computer syncen. Maar: als je per ongeluk (of expres) twee dezelfde naam geeft raakt iTunes in de war en veegt hij je iPhone of iPod leeg. En vult hem daarna, dat dan weer wel.

shapezzz 25-11-09 16:02

Ja ja en ja ;)

Doen mijn vriendin en ik ook :)

WDS001 25-11-09 18:02

//Discussies samengevoegd.

bugoski 21-12-09 12:28

èh, stomme vraag waarchijnlijk :-) maar hoe geef je je iPhone een andere naam? Doe ik dat fysiek op de iPhone, of, via iTunes? Ik heb/krijg deze week zakelijk ook een iPhone, dat is dan nummer twee, en vind het niet erg als er op beide dezelfde apps en muziek staat. Dus hoef ik alleen de naam aan passen. Ik hoor graag van jullie!

Bomans 21-12-09 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bugoski (Bericht 395866)
èh, stomme vraag waarchijnlijk :-) maar hoe geef je je iPhone een andere naam? Doe ik dat fysiek op de iPhone, of, via iTunes? Ik heb/krijg deze week zakelijk ook een iPhone, dat is dan nummer twee, en vind het niet erg als er op beide dezelfde apps en muziek staat. Dus hoef ik alleen de naam aan passen. Ik hoor graag van jullie!

Als je de iphone aansluit verschijnt hij rechts in itunes in je lijst. Daar dubbel klikken op de naam en je kan hem veranderen.

bugoski 22-12-09 14:30

@Bomans, thanx! Dit is natuurlijk de manier! Ik schreef al, stomme vraag wellicht..

Bomans 22-12-09 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bugoski (Bericht 396345)
@Bomans, thanx! Dit is natuurlijk de manier! Ik schreef al, stomme vraag wellicht..

Acht, zo een stomme vraag was het ook weer niet. En het was uiteraard links in je lijst in iTunes en niet rechts ... ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:01.