//

3G migratie naar 3GS check

3G migratie naar 3GS check discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey allemaal, ik heb net al een paar topics gelezen over de datamigratie van een 3G naar een 3GS, maar ik wou toch even de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-11-09, 01:41
Cusem Cusem is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 8
Standaard 3G migratie naar 3GS check

Hey allemaal, ik heb net al een paar topics gelezen over de datamigratie van een 3G naar een 3GS, maar ik wou toch even de beoogde stappen laten checken door jullie opdat ik niets over het hoofd zit en zometeen met een kapotte iphone zit (waar ik al viereneenhalve week op wacht, dankuwel T-Mobile).

Ik heb nou een zwarte 16GB 3G. Ik moest een nieuw zakelijk abonnement hebben en heb daar een 32GB wit 3GS bij besteld. Die komt maandag. In de nieuwe 32GB wil ik de SIMkaart gebruiken uit mijn huidige iPhone (16GB - I150 abonnement). De 16GB gaat naar m'n vriendin toe. De bedoeling is dus om de data van de 16GB naar de nieuwe 32GB te migreren en als dat gelukt is de 16GB naar fabrieksinstellingen te herstellen, opdat vriendin schone iPhone heeft.

Verder zag ik laatst een melding dat ik 4 van de 5 keer "geautoriseerd" heb ofzo (geen idee eigenlijk, het was in ieder geval 4 van de 5 keer). Geen idee hoe het kan. Wel een paar keer Windows opnieuw geinstalleerd.

Hoe ik van plan ben te werk te gaan:
  1. 16GB synchroniseren met iTunes
  2. Nogmaals handmatig Backup van 16GB maken (rechtermuisknop op iPhone in iTunes -> Backup)
  3. Machtiging intrekken (iTunes -> Store -> Deauthorize computer)
  4. 16GB uitzetten en SIMkaart eruit
  5. SIMkaart in (nieuw uit doos) 32GB stoppen
  6. 32GB aanzetten en aansluiten op iTunes / Activatie
  7. 32GB loskoppelen
  8. 32GB aansluiten, laten syncen en eventuele firmware update uitvoeren (indien hij af-fabriek niet met de nieuwste firmware wordt afgeleverd)
  9. terwijl 32GB aangesloten is (en idle is) op iTunes "Backup terugzetten" selecteren
  10. Checken of backup succesvol is teruggezet (32GB klaar)
  11. M'n vriendin iTunes op haar PC laten installeren
  12. Haar SIMkaart (T-Mobile Relax + webandwalk ofzo (internet)) in de 16GB
  13. 16GB aansluiten op iTunes laptop vriendin
  14. Herstellen kiezen in iTunes
  15. 16GB ook klaar

Klopt dit wat? Of zouden jullie dingen anders doen?

Laatst gewijzigd door Cusem; 29-11-09 om 11:27. Reden: nieuwe info + overzichtelijkhouden OP
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-11-09, 02:41
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Je stappenplan is helemaal correct. Toch zou ik na stap 1 nog één keer keihard een reservekopie van mijn iPhone maken. Dat doe je in iTunes door met de rechter muisknop op je iPhone te klikken (onder "apparaten"), dan klik je op "Reservekopie".
Vergeet niet je huidige iPhone af melden bij iTunes, m.a.w. je machtiging in te trekken voor deze computer. Daarmee voorkom je teveel machtigingen van één Apple apparaat bij verschillende computers.
Zet daarna gewoon je plan voort vanaf stap 2. Stap 4 en 5 zijn waarschijnlijk niet nodig.
Na het terugzetten van je reservekopie op de nieuwe iPhone zul je misschien je aangekochte apps uit de iTunes Store missen, mogelijk ook niet. Als dat wél het geval is, meld je dan nog even even, want daar daar is een oplossing voor.

De "oude" 16gb herstel je gewoon naar de nieuwste firmware, dan is hij blanco.

Succes ermee!

P.S. Als je de 5 machtigen voor een Apple apparaat hebt bereikt, dan kun je die door Apple laten resetten. Dit kan echter maar één keer per jaar. Bij jou doet zich die situatie (nog) niet voor, dus voer gewoon je plan uit, maar vergeet dit keer niet de machtiging van de 16 GB in te trekken met je computer.

Laatst gewijzigd door Fresh; 29-11-09 om 02:53.
  #3  
Oud 29-11-09, 04:01
Cusem Cusem is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 8
Standaard

Bedankt voor info!

"Backup" is geen probleem.

Alelen de machtiging intrekken. Doe ik dat door de 16GB aan te sluiten en dan DeAuthorize Computer te kiezen van het "Store" Menu? Want die is altijd te selecteren. Ook als de iPhone niet aangesloten is.
  #4  
Oud 29-11-09, 10:47
Konfu Konfu is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cusem Bekijk bericht
Bedankt voor info!

"Backup" is geen probleem.

Alelen de machtiging intrekken. Doe ik dat door de 16GB aan te sluiten en dan DeAuthorize Computer te kiezen van het "Store" Menu? Want die is altijd te selecteren. Ook als de iPhone niet aangesloten is.
De iPhone hoeft hiervoor niet aangesloten te zijn, aangezien dit enkel op de machtiging slaat van de computer naar de Apple Store
__________________
Apple iPhone 3GS 16GB - Firmware 3.0.1
  #5  
Oud 29-11-09, 11:30
Cusem Cusem is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 8
Standaard

Ik heb de original post aangepast opdat de extra handmatige backup / machtiging intrekken als stap opgenomen zijn. Leek me overzichtelijker voor mensen die hetzelfde willen doen dan dat ze de hele thread door moeten spitten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Konfu Bekijk bericht
De iPhone hoeft hiervoor niet aangesloten te zijn, aangezien dit enkel op de machtiging slaat van de computer naar de Apple Store
Ok. Dit is me toch nog niet geheel duidelijk. Als je iTunes -> Store -> Deauthorize computer kiest, dan trekt hij dus alleen de machtiging in die de gekoppelde iPhones met die computer hebben? Dus hij Deauthorized niet je purchased apps met deze computer?

Ik draaide eerst WinXP x64 en heb toen Win7 x64 geinstalleerd. Voor deze Win7 installatie had ik dus "Deauthorize computer" moeten kiezen?
  #6  
Oud 29-11-09, 14:56
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Normaal gezien zou je inderdaad je machtiging van de computer in moeten trekken als je een nieuwe versie van het besturingssysteem installeert, een nieuw iTunes account gaat gebruiken, of je computer verkoopt of wegdoet.

Ik zou me als ik jou was geen zorgen maken, want je hebt nu 4 van de 5 machtigingen gebruikt. Er doet zich pas een probleem voor als je een zesde computer wilt machtigen.
Dan kun je alle machtigingen intrekken door met iTunes in te loggen op je account op je account en "deauthorize all" te kiezen. Let op, dit mag maar 1 keer per jaar (volgens de iTunes Help informatie).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Backup Itunes van 3gs 16gb naar 3gs 8gb Itoon iTunes 4 31-07-10 16:12
Firmware check nieuwe 3GS arjenp iPhone algemeen 4 08-04-10 15:16
Windows: Combi van iTunes migratie vragen nielsmunoz iTunes 0 23-11-09 17:30
Migratie van Symbian naar iPhone peetr iTunes 1 02-09-09 13:55
Migratie Treo 650 -> iPhone? DutchVince Archief 1 18-10-07 17:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:28.