//

adressen v. Google docs spreadsheet via *csv, pc en Gmail naar iPhone

adressen v. Google docs spreadsheet via *csv, pc en Gmail naar iPhone discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Vraag betreft: Adressenbestand aanmaken in spreadsheet en overzetten naar iPhone Wat ik nu zo graag zou willen is dit: (n.b.: geen soortgelijke discussies gevonden waarbij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-12-09, 12:17
montefeltro montefeltro is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 34
Standaard adressen v. Google docs spreadsheet via *csv, pc en Gmail naar iPhone

Vraag betreft: Adressenbestand aanmaken in spreadsheet en overzetten naar iPhone
Wat ik nu zo graag zou willen is dit:
(n.b.: geen soortgelijke discussies gevonden waarbij ik een antwoord kan vinden):

adressenbestand aanmaken in Google docs spreadsheet (Naam, Voornaam, Adres, Woonplaats; Tel. vast; Tel.gsm; email; div.). Waarom zo? Voor back-up doeleinden en gebruik in andere programma's en op andere pc's).
  • [het resultaat downloaden naar pc (WXP, zonder MSOffice!) als *.csv bestand
  • vervolgens dit *.csv bestand importeren in GMail adresenboek, waarna:
  • ]dit adressenbestand overzetten naar iPhone contactgegevens en (heel belangrijk) waarbij:
  • direkt gebeld en ge-emaild kan worden vanuit iPhone contactboek EN
  • ]direkt contacten opgezocht kunnen worden in Google maps EN
  • de naam/adres van een contactpersoon Direkt in bv. TOMTOM applicatie geimporteerd kan worden die de weg naar hem/haar uitstippelt.
Kortom van het iPhone adressenboek gebruik gaan maken waarvoor dit bedoeld is.

Mijn probleem bij het *.csv bestand is dat ik het bestand wel geimporteerd krijg in de iPhone maar ik met de gegevens niets kan doen: dus niet direkt bellen, niet direkt mailen enz.
Vraag: is er een bepaalde volgorde (kolommen/rijen?) in het spreadsheetprogr. (en daarna dus het *.csv bestand) waarop ik de NAW, tel., gsm en email adressen in moet brengen waardoor ze uiteindelijk in de iPhone op de juiste manier worden opgeslagen?
Heb het forum al div. keren afgestruind; me suf gezocht met Google; kom er niet uit. Ik wil beslist niet jailbreaken; ben geen techneut; Apple produkten zouden toch intiutief te gebruiken zijn? Wil daarover best een discussie starten/aan deelnemen maar eerst mijn probleem oplossen ;-)

Reuze dank!

Laatst gewijzigd door WDS001; 09-12-09 om 12:22. Reden: Codes verwijderd.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren

Labels
adressenbestand, csv, gmail, spreadsheet



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gmail contacten via Outlook op iPhone, fouten in adressen flipjevandejam iPhone algemeen 11 19-12-10 17:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:26.