iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Opladen + synchroniseren met hetzelfde dock (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/49847-opladen-synchroniseren-hetzelfde-dock.html)

TimDautzenberg 10-12-09 19:26

Opladen + synchroniseren met hetzelfde dock
 
Ik zit met het volgende 'probleem': Ik wil mijn iPhone vaak syncen met mijn MacBook(ivm muziek en aangepaste agendapunten). Dat gebeurt normaal gesproken altijd overdag. 's Nachts wil ik de iPhone opladen (zoals de meesten van jullie lijkt mij).

Ik kan hem echter niet opladen als mijn macbook uit staat, want dan staat er geen stroom op de usb-poort. Ik ben dus steeds de verbindingskabel om aan het pluggen tussen mijn laptop en de adapter. Is er een manier/apparaat/kabel waarmee ik én de iPhone op kan laden, én als ik een kabel inplug kan synchroniseren? Dan kan ik het dock namelijk een keer mooi wegwerken. Ik heb al geprobeerd het geheel op een gepowerde hub aan te sluiten, (dus dat ie aan de ene kant aan de MacBook hing, maar als die uitgetrokken was stroom kreeg van de hub), maar toen laadde 'ie niet op...

Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Mijn dank is groot ;)

WDS001 10-12-09 20:10

Je bedoelt een dock met 2 ingangen? Eén voor de pc (synchronisatie) en één voor de netstroom?

TimDautzenberg 10-12-09 21:13

Ja, zoiets zou kunnen. Een kabel met 2 USB-connectors kan ook... Iets in die richting in ieder geval!

TimDautzenberg 04-01-10 10:51

Kom op, niemand die hier het antwoord op weet? Ik zal vast en zeker niet de enige zijn met dit probleem ;)

Cryptopsy 07-01-10 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TimDautzenberg (Bericht 400913)
Kom op, niemand die hier het antwoord op weet? Ik zal vast en zeker niet de enige zijn met dit probleem ;)

Je bent zeker niet de enige, heb al flink zitten zoeken. Ik dacht de oplossing te hebben met het JBL Onstage-dock dat ik gisteren binnen kreeg. Dit dock kan verbonden worden met de pc, maar heeft ook een aansluiting voor het stopcontact.
Tot mijn grote verrassing en ergernis blijkt de stroomaansluiting alleen te dienen om de luidsprekertjes van stroom te voorzien. De iPhone laadt niet op door die aansluiting.

Had al zitten denken om een USB schakelaar te kopen, zoiets:
2-poort USB schakelaar :: Computeraccessoires :: Computeraccessoires :: Pop Electronics

Alleen geen idee of dat werkt. Echt onbegrijpelijk dat Apple deze situatie zo laat bestaan. Alles zo clean en strak afgewerkt, en dan moet je steeds stekkers gaan zitten wisselen om de zaak opgeladen en synchroon te houden.

Tomtje 07-01-10 18:54

Misschien stom maar gewoon een usb hub kopen met een externe voeding? Hieraan je ipod hangen.. Dan krijgt die misschien stroom via de externe voeding zonder dat de pc aanstaat?

Als ik morgen mijn iPhone binnen heb ga ik het proberen hier thuis. Ik heb zo'n hub :)
Dan laat ik het zeker weten ;)

TimDautzenberg 07-01-10 18:55

Merci, dat zou erg mooi zijn! Ik ben al lang blij dat ik niet de enig ben die hier een probleem in lijkt te zien, maar zo'n usb-switch vind ik nou ook niet bepaald een nette oplossing. Ik hoop dat er iemand een mooie oplossing kan geven!

ButcherJF 07-01-10 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TimDautzenberg (Bericht 392479)
(...) Ik heb al geprobeerd het geheel op een gepowerde hub aan te sluiten, (dus dat ie aan de ene kant aan de MacBook hing, maar als die uitgetrokken was stroom kreeg van de hub), maar toen laadde 'ie niet op...
(...)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tomtje (Bericht 402445)
Misschien stom maar gewoon een usb hub kopen met een externe voeding?
(...)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TimDautzenberg (Bericht 402447)
Merci, dat zou erg mooi zijn! Ik ben al lang blij dat ik niet de enig ben die hier een probleem in lijkt te zien, maar zo'n usb-switch vind ik nou ook niet bepaald een nette oplossing. Ik hoop dat er iemand een mooie oplossing kan geven!

Ik had uit je eerste post begrepen dat je al zo'n hub had geprobeerd?

TimDautzenberg 07-01-10 19:01

Jups, maar ik ben er onlangs achter gekomen dat het wel een heel crappy hub is (diverse apparatuur werkte er niet meer op, ik heb nu een niet-gepowerde gekocht), dus het kan geen kwaad als het nog een keertje getest wordt!

Cryptopsy 09-01-10 12:24

Ik ben er vrij zeker van dat het niet gaat lukken. Op internet is het e.e.a. te vinden over het opladen van de iPhone via een 'powered usb hub' en die info geeft weinig hoop.

Het was mijzelf al opgevallen dat als ik de pc opstart, de iPhone pas begint te laden als Windows aan het opstarten is. Dat gaf mij al weinig hoop. In onderstaand topic reageert iemand die kennis van zaken lijkt te hebben en een zeer plausibele verklaring geeft voor het verschijnsel:

Why can't I charge iPhone 3GS from portable USB device charger? - Super User

Tomtje 09-01-10 15:35

Met mijn usb-hub werkt het iig niet ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:03.