iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   syncin van iPhone naar macbook (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/5027-syncin-iphone-naar-macbook.html)

lesouvage 15-01-08 01:10

syncin van iPhone naar macbook
 
Na wekenlang probleemloos gebruik lijk ik een sync probleem te hebben.

Ik heb een paar duizend foto's en bergen muziek op mijn iphone staan. Die heb ik er direct na ontvangst van de telefoon opgezet door een account aan te maken op mijn macbook en hier alles te verzamelen (foto's, muziek) wat ik op mijn iPhone wilde hebben. Dit omdat mijn volledige foto verzameling en mijn muziekverzameling de 8 gb te boven ging. Ik heb na afloop van deze sessie het account weer verwijdert in de veronderstelling dat er van iPhone naar iTunes en iPhoto als van van iTunes en iPhoto naar de iPhone gesyncd kan worden. Het is eigenlijk helemaal niet bij op gekomen dat dit niet zou kunnen.

Nu wil ik opnieuw foto's en muziek toevoegen maar ik krijg de melding dat dit leidt tot verwijdering van muziek en foto's die niet in iTunes en iPhone van het gebruikte account zitten. Ik heb nu dus een paar vragen:

- kan er echt alleen maar van computer naar iPhone gesyncd worden?

- als het antwoord ja is (wat ik me nog steeds nauwelijks kan voorstellen) hoe los ik dit dan op. Als ik nu ga syncen ben ik een paar duizend foto's kwijt en een berg muziek. Vooral de foto's is erg vervelend. Ik heb ze nog wel maar het is een hele klus om weer een sync account in te richten.

- als het antwoord nee is wat heb ik dan over het hoofd gezien?


Alvast bedankt voor tips en oplossingen.

Marquez 15-01-08 06:40

Hoi!

Ik heb zelf geen iPhone maar kan misschien toch wat tips geven, al zou ik ook even het antwoord afwachten van een 'kenner'.

Het idee van iTunes is: Wat op in iTunes staat, staat op je iPod/iPhone. Zodra je iets verandert in iTunes, verandert dat ook op je iPod/Phone. Wat je echter wèl kan doen is het volgende. Je hoeft geen aparte account aan te maken, maar je kunt in iTunes bij zowel de muziek als foto instellingen van je apparaat, kiezen welke afspeellijsten of fotoalbums hij moet syncen met je apparaat. Dat doe ik ook met mijn iPod, want ik zit hier ook met 40 gig muziek en zo'n 5 gig aan foto's, en dat gaat ook niet in m'n 30 gig van mn iPod.

Ik zou echter niet weten hoe je kunt oplossen dat hij nu niet alles gaat verwijderen. Misschien eerst met een extern programma alle foto's en muziek van je iPhone halen, maar ik denk dat je daar ook niet veel mee opschiet.

Succes ermee!

Freek 15-01-08 09:35

Wat een vreemd verhaal. Een aparte account maken? Dat is onzin.

Marquez heeft gelijk, via iTunes bepaal je wat je wilt syncen naar je iPhone, en je kan dit altijd wijzigen. Al heb je duizend gig op je mac staan, je kan gewoon de mappen, en de fotoalbums kiezen die je wil syncen. En het is toch geen enkel probleem als je dit nu voor één keer even goed moet instellen in iTunes en dat alles wat er op staat wordt overschreven? Dat duurt (uitgaande van de volle 8 gig) een minuutje of 5 tot 10.

lesouvage 16-01-08 01:36

Ipod en Itunes
 
Ik heb jarenlang een IAudio gebruikt, een muziekspeler (radio, opname apparaat, externe harde schijf) die je gewoon inplugt via de usb port en waar je dan vervolgens muziek naar toesleept. Ik was dus blijkbaar een beetje naief om te denken dat iTunes een aanvulling op deze manier van data en muziek op een Ipod was. Ik had echt niet kunnen bedenken dat iTunes bij het synchroniseren leidend is en dat wat niet op ITunes staat en wel op de Ipod/iPhone gewoon gewist wordt tijdens een synchronisatie. Inmiddels begrijp ik ook dat via iTunes aan te geven valt wat wel en niet op de iPhone moet staan.

Toch blijf ik het ten opzichte van het gemak dat ik gewend was met de IAudio een erg ongemakkelijke manier vinden die zeker niet bedoelt is om het de gebruiker naar de zin te maken. As ik buiten het bereik van mijn MacBook leuke muziek of leuke foto's tegenkom dan kan ik die dus alleen op mijn iPhone krijgen door een dvd te branden, deze thuis toe te voegen aan iTunes en vervolgens mijn iPhone te synchroniseren. In vergelijking met het drag and drop op locatie van een IAudio, dat werkt met elk gangbaar besturingssyteem en niet afhankelijk is van wat voor programma dan ook, vind ik de iPod/iPhone methode behoorlijk omslachtig en vooral bedoelt om de muziek industrie te beschermen. Deze methode komt namenlijk niet door de aard der dingen maar er is door Apple heel bewust voor gekozen.

Ik hoor graag de argumenten dat een vaste koppeling aan je eigen iTunes , onder je eigen account op een vaste PC of MAC een gebruikersvriendelijke methode is om muziek/film/data op een iPod/iPhone te krijgen maar vooralsnog zie ik die niet.

Dennisf 16-01-08 09:06

Ik heb in itunes een apart mapje aangemaakt (aan de linkerzijde) waarin ik de muziek kan slepen die ik op mijn iphone wil hebben. Ik heb ongeveer 40 albums in Itunes maar daarvan heb ik er een stuk of 20 naar mijn iphone gesleept omdat ik weet dat ik die regelmatig zal luisteren. Werkt fantastisch. Als ik een album zat ben delete ik hem in mijn aangemaakt iphone map maar hij blijft dan wel gewoon in de map muziek staan in itunes..

Ik vind het erg handig werken omdat ik op mijn macbook precies kan zien wat ik voor muziek op mijn iphone heb staan.

In iPhoto heb ik ook een iPhone map gemaakt. Daarmee doe ik hetzelfde. Alleen de foto's erin slepen die ik wil gebruiken op de telefoon. De rest staat gewoon in de gebeurtenissen van iphoto.

Voor mij is dit dus geen enkel probleem. Het is een andere manier van werken, die mij een stuk beter bevalt. Toen ik de switch van windows naar mac maakte heb ik echt even een paar weken moeten wennen aan deze manier van werken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:33.