iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Mac OS X: overschakeling van windows naar mac (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/51075-overschakeling-windows-naar-mac.html)

kris77 30-12-09 21:11

overschakeling van windows naar mac
 
hey, ik ga overschakelen van windoxs naar mac. Ik heb me net een IMac 27 aangeschaft. Daarvoor werkt ik op laptop met windows vista. ( de laptop is ook nog in mijn bezit)
Nu mijn vraag, ik zou graag men iphone synchroniseren op men imac ipv op de laptop. Maar wat ben ik allemaal kwijt als ik dit doe? Alleen muziek en fotos? Of ook apps ( apple store en cydia) en jailbreak?

Ik heb ergens eens gelezen dat je een bestand kunt overzetten waar alles van je iphone instaat. Maar ik vind dit bestand niet op men laptop. Iemand hulp?

iDMi 30-12-09 21:52

lees dit stuk eens over thuisdeling.. werkt perfect voor muziek video en foto:

iTunes 9: over thuisdeling

jailbreak wordt niet overgenomen, maar dat heeft betrekking op de iphone...

kris77 31-12-09 10:54

bedankt al. En wat gebeurt er met de apps van cydia en jailbreak? Beb ik dat kwijt dan of blijft dat gewoon staan op de iphone?

remundo7000 31-12-09 11:02

Jailbreak en jailbreak Apps horen bij de telefoon en niet bij de computer. Het maakt niet uit met welke computer je synchroniseert.

Voor de officiële apps en in iTunes gekochte muziek moet je de nieuwe computer in iTunes autoriseren. Hoe dat moet staat ook ergens op het forum, ik weet niet precies waar maar met de zoekfunctie vind je het. Als alle apps op de nieuwe computer staan kun je de oude de-autoriseren.

kris77 31-12-09 13:10

thuisindelingen en autoriseren heb ik gedaan maar da vakje van 'importeren' blijft licht grijs. Dus kan het niet aanklikken. Ik heb alles stap voor stap gedaan zoals beschreven. Wat zie ik over het hoofd??

kris77 31-12-09 13:15

in welke computer moet de iphone ingeplugd worden? In mijn 'oude' laptop waar al mijn muziek opstaat? Of in de IMac waar ik alles naar wil overzetten?

klaverentwee 01-01-10 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kris77 (Bericht 399534)
in welke computer moet de iphone ingeplugd worden? In mijn 'oude' laptop waar al mijn muziek opstaat? Of in de IMac waar ik alles naar wil overzetten?

Maakt volgens mij niet zoveel uit, zolang je maar steeds dezelfde neemt.

Gefeliciteerd met je iMac! Ben wel enigszins jalours…

kris77 02-01-10 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kris77 (Bericht 399529)
thuisindelingen en autoriseren heb ik gedaan maar da vakje van 'importeren' blijft licht grijs. Dus kan het niet aanklikken. Ik heb alles stap voor stap gedaan zoals beschreven. Wat zie ik over het hoofd??


iemand tips?

kris77 02-01-10 14:45

ik heb de volledige map 'backup' van op men windows laptop gecopieerd naar mijn Mac. Deze staat in de juiste folder waar de reservecopie moet staan maar toch ziet itunes geen reservecopie staan??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:50.