iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Pc formateren en itunes backuppen (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/51577-pc-formateren-itunes-backuppen.html)

Guest-20231130183333 08-01-10 00:49

Pc formateren en itunes backuppen
 
Hallo,

Ik zou mijn pc willen formateren , maar hoe kan ik een backup maken van al mijn liedjes die in mijn Ipod zitten ?

pipo-1998 08-01-10 09:04

even alle bestanden selecteren (control+A) en dan in een map zetten en die map op een usb stick. Is het enige wat erin me op komt

dennisje 14-01-10 00:44

I tunes
 
Lijkt mij niet echt het juiste antwoord. Ik ben wel benieuwd naar het goed want ik zit namenlijk met het zelfde probleem.

Guest-20231130183333 14-01-10 09:22

Inderdaad dat ging van geen kanten.

Maar ben er wel ingelukt een volledige backup te maken met copytrans 4, deze is wel niet gratis, maar werkt uitstekend.

Bahemath 14-01-10 17:34

Je kunt via itunes zien waar je bestanden zijn opgeslagen. Deze mapjes netjes kopiëren.

En dan wnr je klaar bent deze gewoon terugzetten.

Niet vergeten dat je dan opnieuw moet machtigen om de content terug te kunnen gebruiken (als het content uit de store is).

Voor je formatteerd is het mss ook aan te raden om een eventuele reeds gegeven machtiging in te trekken. Zodat je niet 1 van je 5 machtigingen kwijt bent.

Succes

gserban 17-02-10 12:52

toch vind ik de uitleg hier nog niet zo duidelijk :(

Ik heb zelf een iphone 3GS en mijn computer doet vreemd laatste tijd en ik wil dus ook mijn pc gaan formateren

En zou dus echt graag willen weten welke map(pen) ik allemala moet kopieren om zo niet al mijn muziek en meer dan 500 aplicaties die ik in de afgelopen jaren gekocht hebt kwijt te raken

Dus als iemand mij kan uitleggen hoe ik dit stap voor stap het beste kan doen ben ik u zeer erkentelijk

remundo7000 17-02-10 13:00

De ene keer dat ik een nieuwe computer had heb ik alles gewoon opnieuw ingesteld, alle apps en gekochte muziek op (toen nog) de ipod gezet. Itunes op de computer zetten, inloggen met je itunes-account en de gekochte apps en muziek van de ipod terug laten kopieren door itunes.

Als je dat niet wil doen, kijk eens hier Transferring your iTunes Library | iLounge Article

gserban 17-02-10 13:05

bedankt voor je snelle reactie optie 1 is geen doen helaas en optie 2 is voor mij ook geen doen want Engels kent mij niet :(
Dus als je een Nederlandse uitleg weet hiervan heel graag


p.s het gaat om windows PC met Vista

colliehome 17-02-10 13:16

mochten de mensen nu eens internet gebruiken om antwoorden te zoeken. Dan kwam je ongetwijfeld dit tegen ; Een reservekopie maken van uw media in iTunes

Xenn0X 17-02-10 13:19

gewoon kopie maken van de map itunes waar je muziek, apps en ook de itunes database instaat.
daarna na reinstall van windows en itunes moet weer de pc machtigen opstarten met de shift toest ingedrukt en dan kies je je itunes library file.

en dan is alles weer zoals het was. ik raad aan om dan je library op secundare schijf te laten staan inplaats van op je c drive. dan bij reinstall is alleen maar kwestie van itunes machtigen en dan library laden met shift toets.

let wel erop dat je voordat je formateerd je huidige pc de machtiging weg haald.
reinstall telt als een van de 5 machtigingen die je mag hebben met jouw itunes account.

gserban 17-02-10 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenn0X (Bericht 417640)
gewoon kopie maken van de map itunes waar je muziek, apps en ook de itunes database instaat.
daarna na reinstall van windows en itunes moet weer de pc machtigen opstarten met de shift toest ingedrukt en dan kies je je itunes library file.

en dan is alles weer zoals het was. ik raad aan om dan je library op secundare schijf te laten staan inplaats van op je c drive. dan bij reinstall is alleen maar kwestie van itunes machtigen en dan library laden met shift toets.

let wel erop dat je voordat je formateerd je huidige pc de machtiging weg haald.
reinstall telt als een van de 5 machtigingen die je mag hebben met jouw itunes account.


hier kunnen we wat mee dank u wel voor uw reactie

Xenn0X 17-02-10 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gserban (Bericht 417641)
hier kunnen we wat mee dank u wel voor uw reactie

graag gedaan. tis allemaal vrij simpel te doen.

gserban 17-02-10 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenn0X (Bericht 417642)
graag gedaan. tis allemaal vrij simpel te doen.

als je het weet wel, maar als je zo iets nog nooit eerder aan de hand heb gehad niet helaas, maar het gaat nu zeker lukken ben eerst alles ff aan backupen, dan ga ik de machtiging verwijderen en dan formateren en dan weer alles erop zetten dus leuke dag taak :)

schmittenhohe 30-11-10 14:56

itunes
 
Goeie dag,

na formateren van mn pc heb ik afgelopen week itunes weer geinstalleerd.
Na deze herinstallatie gaf itunes echter de (onterechte) melding dat de applicatie op een 2de pc is geinstalleerd, en dat dit op een totaal van 5 pc's mogelijk is.

Wat heb ik fout gedaan?
Itunes werkt voor de rest prima en het overzetten van de content is ook goed gegaan.
Dus nog een paar keer formateren en ik kan geen synchronizatie uitvoeren??

gr

schmittenhohe 30-11-10 15:10

Goeie dag,

na formateren van mn pc heb ik afgelopen week itunes weer geinstalleerd.
Na deze herinstallatie gaf itunes echter de (onterechte) melding dat de applicatie op een 2de pc is geinstalleerd, en dat dit op een totaal van 5 pc's mogelijk is.

Wat heb ik fout gedaan?
Itunes werkt voor de rest prima en het overzetten van de content is ook goed gegaan.
Dus nog een paar keer formateren en ik kan geen synchronisatie uitvoeren??

ps;
in het tabblad "geavanceerd" tref je aan in welke folder je itunes-media wordt opgeslagen. Deze map zou ik dus ten tijde van formateren backuppen (evenals de 2 itunes mappen in de windows directory "application data (local en roaming)".
Indien je hem ook met outlook synchroniseert zou ik je "persoonlijke mappen (.pst)" ook backuppen,

gr

remundo7000 30-11-10 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schmittenhohe (Bericht 608340)
Na deze herinstallatie gaf itunes echter de (onterechte) melding dat de applicatie op een 2de pc is geinstalleerd, en dat dit op een totaal van 5 pc's mogelijk is.

Wat heb ik fout gedaan?

Je hebt niets fout gedaan. Je "oude" computer van voor het formatteren is geautoriseerd voor je iTunes-account, je "nieuwe" ook. Voor de format had je de oude kunnen de-authoriseren.

Nu is het daarvoor te laat, maar geen probleem: mocht je ooit de vijf bereiken, dan kun je alles resetten in iTunes en begin je weer op één.

Voor nu: niks aan te doen, maar het is ook geen probleem!

schmittenhohe 30-11-10 16:22

@remundo7000: Bedankt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:41.