//

Pc formateren en itunes backuppen

Pc formateren en itunes backuppen discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zou mijn pc willen formateren , maar hoe kan ik een backup maken van al mijn liedjes die in mijn Ipod zitten ?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-01-10, 23:49
Guest-20231130183333
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard Pc formateren en itunes backuppen

Hallo,

Ik zou mijn pc willen formateren , maar hoe kan ik een backup maken van al mijn liedjes die in mijn Ipod zitten ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-01-10, 08:04
pipo-1998 pipo-1998 is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nijmegen
Berichten: 115
Standaard

even alle bestanden selecteren (control+A) en dan in een map zetten en die map op een usb stick. Is het enige wat erin me op komt
__________________
iPhone 2G 8GB, 3G 16GB, 4 32GB, 4S 16GB. iMac 20", 24", 27".
  #3  
Oud 13-01-10, 23:44
dennisje dennisje is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 3
Standaard I tunes

Lijkt mij niet echt het juiste antwoord. Ik ben wel benieuwd naar het goed want ik zit namenlijk met het zelfde probleem.
  #4  
Oud 14-01-10, 08:22
Guest-20231130183333
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Inderdaad dat ging van geen kanten.

Maar ben er wel ingelukt een volledige backup te maken met copytrans 4, deze is wel niet gratis, maar werkt uitstekend.
  #5  
Oud 14-01-10, 16:34
Bahemath Bahemath is offline
Banned
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 47
Standaard

Je kunt via itunes zien waar je bestanden zijn opgeslagen. Deze mapjes netjes kopiëren.

En dan wnr je klaar bent deze gewoon terugzetten.

Niet vergeten dat je dan opnieuw moet machtigen om de content terug te kunnen gebruiken (als het content uit de store is).

Voor je formatteerd is het mss ook aan te raden om een eventuele reeds gegeven machtiging in te trekken. Zodat je niet 1 van je 5 machtigingen kwijt bent.

Succes
  #6  
Oud 17-02-10, 11:52
gserban's schermafbeelding
gserban gserban is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Europa
Berichten: 261
Standaard

toch vind ik de uitleg hier nog niet zo duidelijk

Ik heb zelf een iphone 3GS en mijn computer doet vreemd laatste tijd en ik wil dus ook mijn pc gaan formateren

En zou dus echt graag willen weten welke map(pen) ik allemala moet kopieren om zo niet al mijn muziek en meer dan 500 aplicaties die ik in de afgelopen jaren gekocht hebt kwijt te raken

Dus als iemand mij kan uitleggen hoe ik dit stap voor stap het beste kan doen ben ik u zeer erkentelijk
__________________
Iphone 3GS 32 Gb Wit, JB, iPad 64GB 3g JB, Iphone 4 32 Gig JB
  #7  
Oud 17-02-10, 12:00
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

De ene keer dat ik een nieuwe computer had heb ik alles gewoon opnieuw ingesteld, alle apps en gekochte muziek op (toen nog) de ipod gezet. Itunes op de computer zetten, inloggen met je itunes-account en de gekochte apps en muziek van de ipod terug laten kopieren door itunes.

Als je dat niet wil doen, kijk eens hier Transferring your iTunes Library | iLounge Article

Laatst gewijzigd door remundo7000; 17-02-10 om 12:02.
  #8  
Oud 17-02-10, 12:05
gserban's schermafbeelding
gserban gserban is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Europa
Berichten: 261
Standaard

bedankt voor je snelle reactie optie 1 is geen doen helaas en optie 2 is voor mij ook geen doen want Engels kent mij niet
Dus als je een Nederlandse uitleg weet hiervan heel graag


p.s het gaat om windows PC met Vista
  #9  
Oud 17-02-10, 12:16
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

mochten de mensen nu eens internet gebruiken om antwoorden te zoeken. Dan kwam je ongetwijfeld dit tegen ; Een reservekopie maken van uw media in iTunes
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #10  
Oud 17-02-10, 12:19
Xenn0X Xenn0X is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 186
Standaard

gewoon kopie maken van de map itunes waar je muziek, apps en ook de itunes database instaat.
daarna na reinstall van windows en itunes moet weer de pc machtigen opstarten met de shift toest ingedrukt en dan kies je je itunes library file.

en dan is alles weer zoals het was. ik raad aan om dan je library op secundare schijf te laten staan inplaats van op je c drive. dan bij reinstall is alleen maar kwestie van itunes machtigen en dan library laden met shift toets.

let wel erop dat je voordat je formateerd je huidige pc de machtiging weg haald.
reinstall telt als een van de 5 machtigingen die je mag hebben met jouw itunes account.
  #11  
Oud 17-02-10, 12:23
gserban's schermafbeelding
gserban gserban is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Europa
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenn0X Bekijk bericht
gewoon kopie maken van de map itunes waar je muziek, apps en ook de itunes database instaat.
daarna na reinstall van windows en itunes moet weer de pc machtigen opstarten met de shift toest ingedrukt en dan kies je je itunes library file.

en dan is alles weer zoals het was. ik raad aan om dan je library op secundare schijf te laten staan inplaats van op je c drive. dan bij reinstall is alleen maar kwestie van itunes machtigen en dan library laden met shift toets.

let wel erop dat je voordat je formateerd je huidige pc de machtiging weg haald.
reinstall telt als een van de 5 machtigingen die je mag hebben met jouw itunes account.

hier kunnen we wat mee dank u wel voor uw reactie
  #12  
Oud 17-02-10, 12:25
Xenn0X Xenn0X is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gserban Bekijk bericht
hier kunnen we wat mee dank u wel voor uw reactie
graag gedaan. tis allemaal vrij simpel te doen.
  #13  
Oud 17-02-10, 12:39
gserban's schermafbeelding
gserban gserban is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Europa
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenn0X Bekijk bericht
graag gedaan. tis allemaal vrij simpel te doen.
als je het weet wel, maar als je zo iets nog nooit eerder aan de hand heb gehad niet helaas, maar het gaat nu zeker lukken ben eerst alles ff aan backupen, dan ga ik de machtiging verwijderen en dan formateren en dan weer alles erop zetten dus leuke dag taak
  #14  
Oud 30-11-10, 13:56
schmittenhohe schmittenhohe is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 3
Angry itunes

Goeie dag,

na formateren van mn pc heb ik afgelopen week itunes weer geinstalleerd.
Na deze herinstallatie gaf itunes echter de (onterechte) melding dat de applicatie op een 2de pc is geinstalleerd, en dat dit op een totaal van 5 pc's mogelijk is.

Wat heb ik fout gedaan?
Itunes werkt voor de rest prima en het overzetten van de content is ook goed gegaan.
Dus nog een paar keer formateren en ik kan geen synchronizatie uitvoeren??

gr
  #15  
Oud 30-11-10, 14:10
schmittenhohe schmittenhohe is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 3
Standaard

Goeie dag,

na formateren van mn pc heb ik afgelopen week itunes weer geinstalleerd.
Na deze herinstallatie gaf itunes echter de (onterechte) melding dat de applicatie op een 2de pc is geinstalleerd, en dat dit op een totaal van 5 pc's mogelijk is.

Wat heb ik fout gedaan?
Itunes werkt voor de rest prima en het overzetten van de content is ook goed gegaan.
Dus nog een paar keer formateren en ik kan geen synchronisatie uitvoeren??

ps;
in het tabblad "geavanceerd" tref je aan in welke folder je itunes-media wordt opgeslagen. Deze map zou ik dus ten tijde van formateren backuppen (evenals de 2 itunes mappen in de windows directory "application data (local en roaming)".
Indien je hem ook met outlook synchroniseert zou ik je "persoonlijke mappen (.pst)" ook backuppen,

gr
  #16  
Oud 30-11-10, 15:10
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schmittenhohe Bekijk bericht
Na deze herinstallatie gaf itunes echter de (onterechte) melding dat de applicatie op een 2de pc is geinstalleerd, en dat dit op een totaal van 5 pc's mogelijk is.

Wat heb ik fout gedaan?
Je hebt niets fout gedaan. Je "oude" computer van voor het formatteren is geautoriseerd voor je iTunes-account, je "nieuwe" ook. Voor de format had je de oude kunnen de-authoriseren.

Nu is het daarvoor te laat, maar geen probleem: mocht je ooit de vijf bereiken, dan kun je alles resetten in iTunes en begin je weer op één.

Voor nu: niks aan te doen, maar het is ook geen probleem!
  #17  
Oud 30-11-10, 15:22
schmittenhohe schmittenhohe is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 3
Standaard

@remundo7000: Bedankt
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vragen m.b.t. fatsoenlijk backuppen contactlijst naar CSV en backuppen van hele iPhon ujjain iPhone algemeen 7 23-01-10 13:36
Windows: herinstallatie pc, hoe itunes te backuppen B3rt iTunes 11 11-10-09 00:18
Windows: itunes register vergeten te backuppen, en nu? radikale iTunes 4 05-10-09 18:59
oude iphone 2G formateren en nieuwe 3GS aan iTunes hangen Pzizzz iTunes 6 03-07-09 09:59
Windows: pc formateren mcman iTunes 2 29-12-08 00:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:59.