//

Itunes overzetten

Itunes overzetten discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Alhoewel er al wel het e.a. over gezegd is hier kom ik er toch niet uit. Afgelopen week heb ik een nieuwe mac gekregen. Hiervoor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-01-10, 13:29
kapotteiphone kapotteiphone is offline
• iOS 3.1.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 6
Question Itunes overzetten

Alhoewel er al wel het e.a. over gezegd is hier kom ik er toch niet uit. Afgelopen week heb ik een nieuwe mac gekregen. Hiervoor werkte ik met windows Vista. Nu heb ik op mijn Vista itunes draaien. Ik dacht gewoon via mijn iPhone alles leeg te kunnen trekken op de nieuwe Mac. Dit gaat dus niet. Wat ik eigenlijk wil is dat mijn bibliotheek van mijn Vista laptop overgezet gaat worden op mijn Mac. Het belangrijkste vind ik in ieder geval de muziek dat deze vanaf mijn iPhone ook allemaal in de itunes van de Mac komt. Iemand handige en makkelijk uitvoerbare tips?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-01-10, 16:52
0187152 0187152 is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 28
Standaard

Ik heb dit een paar weken geleden ook gedaan, maar dan van Windows 7 naar Mac OS X.

Ik had al mijn muziek in C:\Users\Alessandro\Music\iTunes staan. Ik heb het volgende gedaan:

- Een USB-stick gepakt, en de hele map iTunes naar mijn USB-stick gekopieerd.
- Vervolgens bij het bestand iTunes Library.itl de extensie verwijderd (ga hiervoor naar Configuratiescherm -> Zoek op Mapopties, en dan onder Weergave het vinkje bij "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" weghalen). Daarna kun je de bestandsextensie verwijderen tijdens het hernoemen.
- De bestanden op de Mac in de map /Users/Alessandro/Music gezet, iTunes opgestart met Shift ingedrukt, naar het Librarybestand navigeren (/Users/Alessandro/Music en dan iTunes Library dus) en openen.
- iTunes verder op laten starten en het geweldig vinden dat ik al mijn muziek, applicaties en beltonen nog had, alsook al mijn plays en beoordelingen.

Als je je muziek in (een) andere map(pen) hebt staan, zou je even verder moeten zoeken. Volgens mij heeft Apple er wel een guide voor op haar website staan.
__________________
iPhone 4, 32GB/Zwart/UK & MacBook Pro 15", 2.66GHz Intel C2D, Mid '09.
  #3  
Oud 26-01-10, 11:55
aniger aniger is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 27
Standaard

Ik heb gisteren de iMac 27"gekocht en de overstap gemaakt van Windows XP naar Apple. Is er geen makkelijkere manier, klinkt mij allemaal moeilijk, zeker gezien het feit dat ik (nog) geen ervaringen heb met Apple.
Ik heb nog een aantal vragen want ik wil ook graag mijn muziek, die nu op Windows PC staat en op mijn iPhone staat, op mijn Mac zetten met behoud van afspeellijsten, Genius mixen etc.
Waarom moet je in Windows de extentensie .itl weghalen?
Waar vind ik in de iMac de map users (ja, klinkt dom maar ben zo Windows gewend en wil alles in 1 keer goed doen)
Moet ik de shiftknop ingedrukt blijven houden als ik naar Librarybestend etc moet navigeren?

Als ik mijn iPohne voor de eerste keer aansluit op mijn Mac moet ik dan nog iets doen of herkent mij Mac mijn iPhone automatisch?

Veel vragen, maar dat zeg ik, ik heb geen ervaring met de iMac en wil dus alles in 1 keer goed doen en ook nog weer eens begrijpen.

Vast bedankt,
Rene
  #4  
Oud 27-01-10, 12:42
aniger aniger is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 27
Standaard

Voor wie dit leest.
Bedacht mij net dat ik toch ook mijn gedownloade muziek van mijn pc op stick/dvd kan zetten, extensie mp3 laten staan en dat dan weer in een map op de imac kan zetten. In iTunes zou ik dan toch nieuwe bibliotheek kunnen toevoegen (dus de map met mijn mp3 die ik van de pc op de iMac heb gezet)?
  #5  
Oud 27-01-10, 13:14
kris77 kris77 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 53
Standaard

ik heb ook dat probleem gehad. Na een tijdje was ik het beu omdat ik geen duidelijke oplossing vond en heb men iphone gewoon aan men imac27 gekoppeld. In Itunes heb ik de mappen geselecteerd die ik wou synchroniseren (ik had een deel van men muziek op mijn imac gezet). Tot mijn grote verbazing voor de Imac iets van ' bestanden van iphone overzetten naar Imac? ' Ik bevestigde dit en hij begon met overzetten van alle bestanden en dan pas begon de iphone te synchroniseren. Even later stond al mijn muziek enzo op de imac.
Dit vroeg hij alleen de eerste keer dat ik Itunes opende en de iphone aangesloten heb. De keren daarna synchroniseerde hij gewoon direct.
Alleen de map contacten stond niet aangevinkt bij mij dus dat weet ik niet dat het daarmee ook lukt.
Ik weet ook niet of dit van u systeem ofzo afhangt of van andere factoren maar bij mij werkte het
  #6  
Oud 27-01-10, 13:18
aniger aniger is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 27
Standaard

He Kriss, dus even in het kort.
Je hebt dus gewoon je iPone aan de iMac27 gehangen, iTunes starte op en gaf de melding om de bestanden van je iPhone moest overzetten naar de iMac? Dat klinkt wel heel erg makkelijk. Ik ga dat vanavond direct proberen, eens checken of dat lukt. Zal de 1ste keer zijn dat ik mijn iPhone aan de iMac hang, heb iTunes in mijn nieuwe iMac al wel gemachtigd.
Keep you posted.
Rene
  #7  
Oud 27-01-10, 13:26
kris77 kris77 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 53
Standaard

bij het aankoppelen vroeg hij het nog niet. Pas als ik hem liet synchroniseren kwam die vraag erop. Maar dan kan je ook niet meer terug natuurlijk als hij de vraag niet stelt. Misschien eens navragen op de helpdesk van apple?
  #8  
Oud 27-01-10, 13:27
aniger aniger is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 27
Standaard

oke, ga vanavond checken,
dank je wel
  #9  
Oud 28-01-10, 13:32
aniger aniger is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 27
Standaard

Jammer, bij mij dus uiteindelijk niet. iPhone aangesloten op mijn imac maar itunes kwam niet met de medling om mijn bestanden van de iphone over te zetten naar mijn itunes. Dus nu maar alle muziek die op externe schijf staat aan de imac koppelen en muziek dan maar zo in mijn imac zetten. Vanuit imac dan maar direct deze bibliotheek in mijn itunes toevoegen.

In ieder geval bedankt...
Reageren

Labels
itunes



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
muziek aangeschaft in itunes op iphone overzetten naar itunes op mac RVaarkamp iTunes 3 24-10-10 21:35
Windows: iTunes overzetten naar andere pc Coolkenneth iTunes 0 25-09-10 01:35
iTunes bestanden overzetten PeHa5772 iTunes 0 19-06-10 13:59
Windows: Itunes beoordelingen overzetten sjengetjuh iTunes 0 06-02-10 21:10
Windows: Itunes muziek overzetten gmlens iTunes 1 14-02-08 20:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:13.