//

Automatisch playlists aanmaken voor al je albums!

Automatisch playlists aanmaken voor al je albums! discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik heb vandaag een probleem gehad dat zich ineens oploste op zo'n manier dat ik dit graag even wil delen. Het probleem was dit: ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-02-10, 17:54
FScheltens FScheltens is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 10
Lightbulb Automatisch playlists aanmaken voor al je albums!

Hallo,

ik heb vandaag een probleem gehad dat zich ineens oploste op zo'n manier dat ik dit graag even wil delen.
Het probleem was dit: als je op de iphone een album met meerdere artiesten zet, en de muziek op album sorteert, wordt dit album meerdere keren weergegeven.

Nu probeerde ik dit eerst op te lossen door een playlist aan te maken voor elk album, met mp3 tagger. Helaas kan Itunes wel playlists importeren, maar slechts 1 tegelijk. (Wat ik overigens debiel vindt voor een importeer functie.) Ik had geen zin om 178 lijsten handmatig te importeren.

Vervolgens kwam ik uit bij de itunes SDK. Dit is een bibliotheek van functies waarmee je een computerprogramma kunt schrijven om itunes direct te besturen.
Nu blijkt dat hier een voorbeeld programma bij zit, genaamd CreateAlbumPlaylists.js, dat automatisch een playlist aanmaakt voor elk album in je itunes muziek bibliotheek. Toen ik het aanklikte werden er automatisch playlists aangemaakt in itunes voor elk album in de itunes muziek bibliotheek. Probleem opgelost!

Je kunt de SDK hier vinden, en inloggen met je itunes account.

Edit: URLs aangepast.

Laatst gewijzigd door FScheltens; 02-02-10 om 18:14.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-02-10, 18:11
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Een aantal linken in je bericht werken niet
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
Reageren

Labels
afspeellijst, itunes, meerdere, playlist, sdk



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
account aanmaken voor duitse appstore arcovandermeij iPhone Apps 2 22-11-10 16:21
Muziek: Icoontjes bij de iPod functie (playlists, artists, songs) zijn van plaats gewisseld.. dennisklomps Muziek, foto & video 1 21-09-09 23:09
Muziek: Playlists Iphone SuperDutch Muziek, foto & video 7 01-08-09 14:54
Windows: exporteren playlists, ringtones, app's ed. Beautiful Beast iTunes 2 10-07-09 22:18
Muziek: iemand een idee?:albums wel in afspeel lijst maar niet in albums ??? andre-nl Muziek, foto & video 8 16-06-08 15:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:09.