iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   iPhone blijft sync'en, maar rondt niet af (W7 x64) (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/53644-iphone-blijft-sync-maar-rondt-niet-w7-x64.html)

drsmv1 07-02-10 12:03

iPhone blijft sync'en, maar rondt niet af (W7 x64)
 
Meerdere berichten heb ik al gevonden, maar een antwoord op mijn probleem nog niet. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik heb een nieuwe Dell Inspiron 546 met Windows 7 64 bits geļnstalleerd en ik kan mijn iPhone niet goed synchroniseren met iTunes.
Het synchronisatieproces start wel, maar komt maar niet tot een einde; al laat je 'm een nacht zijn gang gaan. Contacten, programma's, agenda, notities en muziek worden gesync'd, maar foto's niet. (Video's waarschijnlijk ook niet als ik zo de klachten op het internet lees, maar heb ik zelf niet geprobeerd).

Betreft: iPhone 3G met 3.1.2. iTunes 9.0.3.15. Jailbroken sinds 1 week, doch daarvoor al problemen.

Het volgende heb ik geprobeerd:
BIOS update P55: niet nodig, want AMD Phenom II X4 810 processor
Aansluiten op een USB-poort op een USB-kaart die geen onderdeel vormt van de P55-processor: wel alle USB-poortjes gehad, geen oplossing. Heb dan ook geen P55 processor.
iPodDevices.xml wissen: gedaan, heeft niet geholpen
Inschakelen C-state: geen idee wat het is. Niet gedaan, omdat ik niets hierover voor een inspiron 546 kon vinden.
Bonjour uitschakelen: n.v.t.
Rechten op mappen en bestanden in Windows heb ik gecontroleerd. Ook alle foto's een in C:\ plaatsen en dan synchroniseren. Helpt allemaal niet.

Nog 2 dingen die mij opvielen:
- Ik kan geen foto's via verkenner kopiėren naar Internal Storage\DCIM\100APPLE\ op de iPhone. M.b.v. rechtermuismenu kopieren naar iphone krijg ik de melding: "Kan item niet kopiėren. Het apparaat antwoordt niet meer of de verbinding met het apparaat is verbroken." Gek genoeg kan ik wel foto's van de iPhone kopiėren naar Windows, dus zo erg verbroken is de verbinding dan ook weer niet.
- Via iPhone Explorer kan ik wel bestanden in de map var/mobile/Media/DCIM/100APPLE/ plaatsen, maar niet openen in iPhone's Foto's applicatie. Via iFile lukt het wel.

drsmv1 18-02-10 21:59

Oplossing gevonden
 
Voor hen die hetzelfde hebben, hierbij de oplossing:

Via het forum van Apple ben ik met hulp van een ander erachter gekomen dat de foto cache corrupt was: Apple - Support - Discussions - Synchronization never ends; sync partly ...

De oplossing staat hier: Photo Sync creates iPod photo Cache

Het komt er op neer dat je de "iPod Photo Cache" (een map in de map waar je foto's vanuit synchroniseert) kunt verwijderen. Bij een nieuwe synchronisatie maakt iTunes de map weer aan.

Mijn iPhone synchroniseert nu weer en rondt het proces ook af.

Dudevic 07-03-10 22:12

Hoi,

Ik heb een vergelijkbaar probleem, maar niet helemaal hetzelfde. Ik wilde foto's en muziek sync'en en toen gaf hij een foutmelding: onbekende fout -6999. Na veel gedoe besloten om te herstellen. Dat lukte, totdat ik de iphone met reservekopie wilde configureren. De melding: reservekopie is mislukt. Daarna geconfigureerd als nieuwe iphone. Daar liep hij vast met verschillende meldingen (na verschillende malen proberen):kan bestand niet vinden, het bestand is vervangen door een map of iphone is onleesbaar.

Graag hulp!

Luderix 26-03-10 16:14

Dit was DE oplossing voor mij!!!!
na heel veel gekloot en herstellen, uiteindelijk alles kwijt instelling progs sms enz lees ik dit ooow wat erg maar toch heel erg bedankt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:11.