iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows7 herkent mijn iPhone niet, iTunes wel. (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/54055-windows7-herkent-mijn-iphone-niet-itunes.html)

Birdieman1 12-02-10 12:41

Windows7 herkent mijn iPhone niet, iTunes wel.
 
Dit probleem is al eerder gemeld, maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.
Windows7 herkent mijn iPhone 3G niet. Ik kan nu geen foto's oppikken vanaf mijn iPhone.
Het synchroniseren en bijwerken met iTunes loopt prima, daar is geen enkel probleem mee.
Er is wel een Apple Mobile Device USB Driver aanwezig.
Wie heeft een suggestie?

mvveelen 12-02-10 12:58

Als je de iPhone aansluit (USB) op je PC, dan verschijnt er geen schermpje met de vraag wat ie moet doen ? Heb je dat misschien uitgezet ?

Onder apparaatbeheer, Portable devices, staat daar wel de Apple iPhone (zelfde vraag voor Verkenner) ?

wouter1981 12-02-10 13:07

En je hebt wel foto's in de foto's applicatie zichtbaar?

Birdieman1 12-02-10 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 415876)
Als je de iPhone aansluit (USB) op je PC, dan verschijnt er geen schermpje met de vraag wat ie moet doen ? Heb je dat misschien uitgezet ?

Onder apparaatbeheer, Portable devices, staat daar wel de Apple iPhone (zelfde vraag voor Verkenner) ?


Bedankt voor je reactie.
Zowel onder apparaatbeheer als in verkenner is mijn iPhone niet zichtbaar.

Birdieman1 12-02-10 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 415880)
En je hebt wel foto's in de foto's applicatie zichtbaar?

Bedankt voor je reactie.
Op de iPhone zelf zijn de foto's, ook die met de iPhone zijn gemaakt, zichtbaar. Maar omdat de iPhone niet wordt herkent, kan ik dus niet bij de foto's van de iPhine komen.

daloup 12-02-10 13:18

Hi,

Ken het probleem.........
Ga naar Device Manager > System > Check Portable Devices.

Als er een vraagteken staat voor je Apple iPhone (of MTP USB Device of iets dergelijks) dan rechtsklikken en kiezen voor uninstall.

Dan rechtsklikken op de Portable Devices groep en selecteer Scan for hardware changes. Je iPhone zou dan op normale wijze moeten worden toegevoegd.

Veel succes!

mvveelen 12-02-10 13:18

En als je onder apparaatbeheer kiest voor "scan for hardware changes" ? Kabeltje ff in een andere USB poort, even loskoppelen van de iPhone, enz. ?

* lastig om zo te troubleshooten, hahaha

Birdieman1 12-02-10 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Birdieman1 (Bericht 415871)
Dit probleem is al eerder gemeld, maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.
Windows7 herkent mijn iPhone 3G niet. Ik kan nu geen foto's oppikken vanaf mijn iPhone.
Het synchroniseren en bijwerken met iTunes loopt prima, daar is geen enkel probleem mee.
Er is wel een Apple Mobile Device USB Driver aanwezig.
Wie heeft een suggestie?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 415886)
En als je onder apparaatbeheer kiest voor "scan for hardware changes" ? Kabeltje ff in een andere USB poort, even loskoppelen van de iPhone, enz. ?

* lastig om zo te troubleshooten, hahaha

Dit heb ik al gedaan, helaas zonder resultaat. hoe kunnen we gemakkelijker troubleshooten?

mvveelen 12-02-10 13:47

Niet. Je zult zelf moeten troubleshooten...proberen.....

Desnoods de "Apple Mobile USB Driver" verwijderen en de USB kabel opnieuw aansluiten. Kijken of de drivers wel goed worden geinstalleerd. Ander kabeltje proberen, enz.

Birdieman1 12-02-10 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daloup (Bericht 415885)
Hi,

Ken het probleem.........
Ga naar Device Manager > System > Check Portable Devices.

Als er een vraagteken staat voor je Apple iPhone (of MTP USB Device of iets dergelijks) dan rechtsklikken en kiezen voor uninstall.

Dan rechtsklikken op de Portable Devices groep en selecteer Scan for hardware changes. Je iPhone zou dan op normale wijze moeten worden toegevoegd.

Veel succes!

In Device Manager Staat een Apple Mobile Device USB Driver. Die heb ik geprobeerd via eigenschappen -> geavanceerd te verwijderen, maar dat werkt niet. Met Scan for hardware changes wordt de iPhone niet gevonden.
Vervelend nu ziet iTunes mijn iPhone ook niet meer.

Birdieman1 12-02-10 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 415905)
Niet. Je zult zelf moeten troubleshooten...proberen.....

Desnoods de "Apple Mobile USB Driver" verwijderen en de USB kabel opnieuw aansluiten. Kijken of de drivers wel goed worden geinstalleerd. Ander kabeltje proberen, enz.

Aan de USB-kabel zou het volgens mij toch niet kunnen liggen als iTunes alles normaal kan uitvoeren met de iPhone en mijn USB kabel. Ik heb sterk de indruk dat het niets hardware matig is, maar dat het met Windows7 zelf te maken heeft.

mvveelen 12-02-10 13:55

En als je eerst kiest voor "uitschakelen" en dan voor "verwijderen" ? Ik weet niet of dit ook lukt als je de USB kabel uit de PC hebt gehaald, zo ja : die dan eerst uit de PC halen en naderhand er weer in steken c.q. zoeken naar gewijzigde hardware starten.

Birdieman1 12-02-10 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 415912)
En als je eerst kiest voor "uitschakelen" en dan voor "verwijderen" ? Ik weet niet of dit ook lukt als je de USB kabel uit de PC hebt gehaald, zo ja : die dan eerst uit de PC halen en naderhand er weer in steken c.q. zoeken naar gewijzigde hardware starten.

Nu is mijn iPhone ook in iTnes niet meer te vinden. Ik ga eerst iTunes maar opneuw installeren.
iTunes opnieuw geinstalleerd. Daarna krijg ik de boodschap Installatie van stuurprogramma MTP USB_apparaat is mislukt.

mvveelen 12-02-10 15:25

Je vertelt niet of je de adapter kunt uitzetten en vervolgens verwijderen. Als dat lukt, de iPhone in een (liefst nog niet gebruikte) andere USB poort steken en kijken of de drivers goed geinstalleerd worden.

Birdieman1 12-02-10 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 415970)
Je vertelt niet of je de adapter kunt uitzetten en vervolgens verwijderen. Als dat lukt, de iPhone in een (liefst nog niet gebruikte) andere USB poort steken en kijken of de drivers goed geinstalleerd worden.

Ik heb hem uit kunnen zetten. Vervolgens de iPhone in een nog niet gebruikte pport gedaan. Krijg boodschap dat Het apparaat niet geinstalleerd kan worden omdat deze is uitgeschakeld.
Nu maar weer ingeschakeld.
Krijg de boodschap bij het installeren van de driver: Dit apparaat start niet (Code 10). De iPhone was geconnect via USB en stand gewoon aan.

mvveelen 12-02-10 15:51

Ik zei ook : uitschakelen en dan installatie ongedaan maken. Dus niet alleen uitschakelen want dan pakt ie de oude (verkeerd geinstalleerde) drivers....

Birdieman1 12-02-10 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 415984)
Ik zei ook : uitschakelen en dan installatie ongedaan maken. Dus niet alleen uitschakelen want dan pakt ie de oude (verkeerd geinstalleerde) drivers....

Ik heb hem eerst uitgeschakeld en vervolgens verwijderd. Daarna in een andere poort aangesloten. Het installeren van de driver wordt gestart, maar mislukt met de boodschap: Dit apparaat start niet (Code10)

Ik heb dit nu dus enkele keren geprobeerd. Helaas geen nog effect.
Ik heb ook maar even mijn iPhone opnieuw gestart, ook dit heeft geen effect. De installatie van het stuurprogramma start keurig, maar mislukt met dezelfde al genoemde melding.

Ik heb in dezelfde USB-poort even een iPod met dezelfde kabel geprobeerd. Deze doet het prima zowel in verkenner van Windows7 als in iTunes. De iPhone doet het in beide niet.

Ik heb alle applicaties van Apple verwijderd en wel in deze volgorde:
- iTunes
- Quicktime
- Apple Software Update
- Apple Mobile Devoce Support
- Bonjour
- Apple Application Support.
Vervolgens de laatste versie van iTunes geinstalleerd. In iTunes is de iPhone weer zichtbaar en kan ik synchroniseren.
Nu staat het oorspronkelijke probleem nog open. De iPhone is niet zichtbaar in de Windows7 Verkenner en kun je dus niet bij de data van de iPhone zelf.

mvveelen 13-02-10 19:31

is het mogelijk om je iPhone op een andere PC aan te sluiten, al is het alleen maar om te zien of de iPhone op die machine wel gevonden wordt ? Alleen maar om uit te sluiten dat het aan je iPhone ligt....

Birdieman1 14-02-10 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 416362)
is het mogelijk om je iPhone op een andere PC aan te sluiten, al is het alleen maar om te zien of de iPhone op die machine wel gevonden wordt ? Alleen maar om uit te sluiten dat het aan je iPhone ligt....

Dat zal ik straks proberen.
Maar het grappige is dat iTunes na herinstallatie de iPone wel kan vinden. Dus je zou zeggen dat de iPhone via USB wel goed werkt.

Geprobeerd.
Inmiddels op een andere PC geprobeerd. Deze PC onder Windows XP herkent mijn iPhone ook niet. Twee andere iPhones zijn gewoon herkenbaar onder Windows. Het lijkt dus op een instelling van mijn iPhone, maar welke??????

christo 15-03-10 21:14

Ik herken dit ook voor 100%.Kan het liggen aan win 7 64 bit?
Ik krijg in apparaat beheer soms de iphone aan de praat maar alleen voor die sessie .


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:01.