//

Weergave Google Contacts op Iphone

Weergave Google Contacts op Iphone discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Tot voor kort gebruikte ik probleemloos Vista met Windows Mail. Vanwege een overstap naar Windows 7 gebruik ik nu Live Mail. Mijn Windows adresboek (of ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-02-10, 12:07
tollo71 tollo71 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 18
Standaard Weergave Google Contacts op Iphone

Tot voor kort gebruikte ik probleemloos Vista met Windows Mail. Vanwege een overstap naar Windows 7 gebruik ik nu Live Mail. Mijn Windows adresboek (of contacts) synchroniseerde ik altijd via iTunes met mijn iPhone. Dit adresboek in Windows 7 is niet "compatible" met iTunes. Daarom ben ik overgestapt op Google Contacts. So far so good.
Mijn probleem is dat ik de weergave van mijn contacten op mijn iPhone niet in de gewenste vorm krijg. Namen met een tussenvoegsel worden onder de voor mij verkeerde letter getoond:
"Piet van Dam" --> onder de "V". Ook als ik schrijf: "Piet Dam, van" of --> onder de "V". Mijn voorkeur gaat uit naar rangschikking onder de "D", net als bij namen zonder tussenvoegsel.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-02-10, 14:56
Operafreak's schermafbeelding
Operafreak Operafreak is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ergens boven het IJ
Berichten: 282
Standaard Juiste sorteerwijze contacten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tollo71 Bekijk bericht
Tot voor kort gebruikte ik probleemloos Vista met Windows Mail. Vanwege een overstap naar Windows 7 gebruik ik nu Live Mail. Mijn Windows adresboek (of contacts) synchroniseerde ik altijd via iTunes met mijn iPhone. Dit adresboek in Windows 7 is niet "compatible" met iTunes. Daarom ben ik overgestapt op Google Contacts. So far so good.
Mijn probleem is dat ik de weergave van mijn contacten op mijn iPhone niet in de gewenste vorm krijg. Namen met een tussenvoegsel worden onder de voor mij verkeerde letter getoond:
"Piet van Dam" --> onder de "V". Ook als ik schrijf: "Piet Dam, van" of --> onder de "V". Mijn voorkeur gaat uit naar rangschikking onder de "D", net als bij namen zonder tussenvoegsel.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?
Mijn oplossing is deze:

Ik sorteer in principe op achternaam, voornaam

Wat ik in m'n iPhone doe, is een extra veld "2e naam" toevoegen.

Dan krijg je:
voornaam: Jan
tweede naam: van
Achternaam: Pietersen

Dan wordt er gesorteerd op: Pietersen, Jan

In de contactlist staat trouwens gewoon: Jan van Pietersen (mits je dit zo ingesteld hebt, natuurlijk).
__________________
 iPhone 12 Pro 256GB  iMac 21" 3.2 Ghz i7, 8GB, 1TB Fusion 
  #3  
Oud 22-02-10, 15:13
tollo71 tollo71 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 18
Standaard

Bedankt voor je antwoord. Je suggestie met een extra veld krijg ik niet voor elkaar. Ik mis de mogelijkheid voor het toevoegen van een extra veld bij mijn contacten (zowel in Gmail, als rechtstreeks in mijn iPhone).
Ik had bij de conversie van mijn bestaande Windows Contacten naar Google Contacts wellicht wel die optie. Nu heb ik alleen een enkel naamveld, zonder onderscheid in voor- tussen en achternaam.
  #4  
Oud 22-02-10, 15:41
Operafreak's schermafbeelding
Operafreak Operafreak is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ergens boven het IJ
Berichten: 282
Standaard Correct sorteren contacten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tollo71 Bekijk bericht
Bedankt voor je antwoord. Je suggestie met een extra veld krijg ik niet voor elkaar. Ik mis de mogelijkheid voor het toevoegen van een extra veld bij mijn contacten (zowel in Gmail, als rechtstreeks in mijn iPhone).
Ik had bij de conversie van mijn bestaande Windows Contacten naar Google Contacts wellicht wel die optie. Nu heb ik alleen een enkel naamveld, zonder onderscheid in voor- tussen en achternaam.
De truuk zit helemaal onderaan de pagina van je contactpersoon (in je iPhone). Daar zit de knop 'Voeg veld toe'; als je die kiest heb je een aantal opties, waaronder 'Tweede naam'.

Laatst gewijzigd door Operafreak; 22-02-10 om 15:51. Reden: Spelfoutje...
  #5  
Oud 23-02-10, 07:41
tollo71 tollo71 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 18
Standaard

Ik heb daar op "naamgebied" helaas alleen de opties Voorvoegsel, Voornaam fonetisch, Achternaam fonetisch, Achtervoegsel en Bijnaam.
  #6  
Oud 23-02-10, 15:51
Operafreak's schermafbeelding
Operafreak Operafreak is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ergens boven het IJ
Berichten: 282
Standaard Correct sorteren contacten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tollo71 Bekijk bericht
Ik heb daar op "naamgebied" helaas alleen de opties Voorvoegsel, Voornaam fonetisch, Achternaam fonetisch, Achtervoegsel en Bijnaam.
Apart, da's een versie die ik niet ken... Sorry, dan weet ik het ook ff niet meer. Je kunt natuurlijk even proberen wat voorvoegsel doet... Misschien gedraagt het zich als 'tussenvoegsel'..

EDIT: Ik heb het nog even voor je gecheckt.. Inderdaad - bij bestaande contactpersoon met een tussenvoegsel kan ik ook geen tweede naam (meer) kiezen, maar die keuze heb ik daar dan al gemaakt.. Bij een geheel nieuwe contactpersoon heb ik die keuze echter nog wel... Het blijkt dat je die keus dus maar één keer kan maken..

Laatst gewijzigd door Operafreak; 23-02-10 om 22:44.
  #7  
Oud 24-02-10, 08:01
tollo71 tollo71 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Operafreak Bekijk bericht
Apart, da's een versie die ik niet ken... Sorry, dan weet ik het ook ff niet meer. Je kunt natuurlijk even proberen wat voorvoegsel doet... Misschien gedraagt het zich als 'tussenvoegsel'..

EDIT: Ik heb het nog even voor je gecheckt.. Inderdaad - bij bestaande contactpersoon met een tussenvoegsel kan ik ook geen tweede naam (meer) kiezen, maar die keuze heb ik daar dan al gemaakt.. Bij een geheel nieuwe contactpersoon heb ik die keuze echter nog wel... Het blijkt dat je die keus dus maar één keer kan maken..
Ik heb geprobeerd een bestaand contact te wijzigen en na weghalen van de naam kwam keurig weer 'Voornaam', 'Tweede Naam', 'Achternaam' tevoorschijn. Anders invullen ("van der" bij Tweede Naam) levert vervolgens het gewenste resultaat. Als ik op deze manier al mijn contacten handmatig wijzig op mijn iPhone staat alles naar wens.

Een vraagje voor het syncen met Google Contacts:
Ik wil alle handmatige wijzigingen die ik ga doen op mijn iPhone natuurlijk behouden en syncen naar Google Contacts. Niet dat ik mijn nu goede Contactpersonen overschrijf met de bestaande Google Contacts. Gaat dat goed? Helpt het als ik Google Contacts helemaal leeg gooi of wordt dan het lege adresboek naar de iPhone geshreven?
  #8  
Oud 24-02-10, 15:22
Operafreak's schermafbeelding
Operafreak Operafreak is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ergens boven het IJ
Berichten: 282
Standaard Correct sorteren contacten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tollo71 Bekijk bericht
Ik heb geprobeerd een bestaand contact te wijzigen en na weghalen van de naam kwam keurig weer 'Voornaam', 'Tweede Naam', 'Achternaam' tevoorschijn. Anders invullen ("van der" bij Tweede Naam) levert vervolgens het gewenste resultaat. Als ik op deze manier al mijn contacten handmatig wijzig op mijn iPhone staat alles naar wens.

Een vraagje voor het syncen met Google Contacts:
Ik wil alle handmatige wijzigingen die ik ga doen op mijn iPhone natuurlijk behouden en syncen naar Google Contacts. Niet dat ik mijn nu goede Contactpersonen overschrijf met de bestaande Google Contacts. Gaat dat goed? Helpt het als ik Google Contacts helemaal leeg gooi of wordt dan het lege adresboek naar de iPhone geshreven?
Ik sync (via Exchange) ook met Google en alle wijzigingen die ik heb aangebracht op mijn iPhone worden keurig overgenomen door Google.. Gooi vooral niks weg want dan ben je inderdaad alles kwijt..
Reageren

Labels
contacts, google, weergave namen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synchronisatie met Google contacts probleem. robbedoeske iTunes 0 23-11-10 11:48
Google contacts zojo Archief 9 27-11-09 17:50
Contacts syncen tussen iPhone en Google wastaal iTunes 3 25-06-09 22:41
Synchroniseren Outlook – Google contacts bassollie iTunes 2 30-09-08 11:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:08.