//

Hoe om te gaan met iTunes op 2 laptops

Hoe om te gaan met iTunes op 2 laptops discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Op de ene laptop heb ik Itunes en daarop mijn iPod en al mijn muziekinstellingen geinstalleerd. Op een andere laptop heb ik Itunes en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-04-10, 14:33
franc.winter franc.winter is offline
• iOS 7.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 17
Standaard Hoe om te gaan met iTunes op 2 laptops

Hallo,

Op de ene laptop heb ik Itunes en daarop mijn iPod en al mijn muziekinstellingen geinstalleerd. Op een andere laptop heb ik Itunes en daarop mijn Iphone geinstalleerd.

Vraag 1
Kan ik nu op de eerste laptop rustig mijn Iphone aansluiten en synchroniseren zonder al mijn Apps kwijt te raken?

Vraag 2
Kan ik nu op een eenvoudige wijze mijn muziek en muziekinstellingen van de eerste laptop overzetten naar de tweede laptop, zonder de huidige instellingen en apps op de tweede laptop kwijt te raken?

Ik kijk uit naar jullie reactie.

Franc
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-04-10, 12:20
Vissers Vissers is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 28
Stuur een bericht via MSN naar Vissers
Standaard

hai,

wat je kan doen is al je apps op je iphone zetten en hem dan aansluiten op je andere laptop. dan klik je op je iphone met de rechtermuis knop en verschijnt er een venster met "aankopen overzetten". als je daar op klikt zet hij al je apps/downloads/podcast/etc over naar je andere laptop

dan kan je dus je iphone op de andere laptop gebruiken.

je kan alleen (volgens mij) niet je iphone op beide laptops gebruiken, dus niet de muziek van de ene en de apps van de andere zeg maar.

hoop dat dit je geholpen heeft

gr vissers
  #3  
Oud 09-04-10, 09:04
franc.winter franc.winter is offline
• iOS 7.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 17
Standaard

Dan wil ik liever mijn muziek overzetten naar de laptop waar mijn Iphone al op geinstalleerd staat. De muziek overzetten is geen probleem (kost alleen wat tijd), maar kan ik van andere laptop dan wel mijn gedefinieerde speellijsten overzetten? Weet jij dat misschien?
  #4  
Oud 09-04-10, 13:17
Vissers Vissers is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 28
Stuur een bericht via MSN naar Vissers
Standaard

je hebt tegenwoordig "thuis deling" in Itunes. hiermee kan je de muziek van andere computers binnen je thuis netwerk beluisteren.

dus als voorbeeld:

op PC A heb je al je muziek staan, maar op PC B wil je muziek luisteren. dan instaleer je op beide PC's Itunes en log je op beide PC's in via je itunes account. dan stel je op beide Thuis deling in. als je nu op PC B aan de linkerkant op thuis deling klikt zal hij de muziek bibliotheek van PC A inlezen en kan je die dus beluisteren op PC B.

het komt er alleen heel simpel in te staan dus niet met albumilustraties etc.

mocht je nou op PC B ook muziek hebben, wat je op PC a wilt beluisteren, werkt het ook wederzijds.

je moet wel op beide PC's, Itunes aan hebben staan

de situatie bij mij thuis:

ik heb een tv-pc (mediacenter) die altijd aan staat en altijd Itunes openstaat met . heb zelf nog een Game-PC en laptop, mijn vrouw een laptop en me dochter een laptop. als me de vrouwen in hun slaapkamer/badkamer/keuken/schuur etc muziek willen luisteren streamen ze dat van de TV-PC af naar hun PC. zonder dat het grote hoeveelheden GB aan muziek op hun PC verbruikt

dit werkt dus niet als je buiten je eigen thuis netwerk bent, bv, als je op je werk zit met PC B als PC A thuis staat. (maar ook hier is omheen te werken, als je instaat bent je thuisnetwerk "online" te zetten. maar dat weet ik niet zeker)

ben je zo verder geholpen?

Laatst gewijzigd door Vissers; 09-04-10 om 13:36.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synchroniseren... maar hoe hiermee om te gaan? mvanerp iPhone algemeen 3 22-12-10 16:06
Hoe snel gaan iPhones over de toonbank? lhy Chat en geruchten 10 28-10-10 21:32
Hoe met iPhone 4 van FW 4.0 naar FW 4.0.1 zonder naar 4.0.2 te gaan? Jensengels iPhone algemeen 7 17-08-10 18:39
hoe te werk gaan met legale unlock en jailbreak? Basrose Archief 2 13-03-10 11:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:30.