iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: iTunes herkent iPhone niet (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/572-itunes-herkent-iphone-niet.html)

elvisP 24-05-08 11:51

Ik zit met een soort gelijk probleem:
Mijn MacBookPro (Leopard) wil niet koppelen met de iPhone.
Ik start iTunes (laatste versie) en na een tijdje krijg ik de melding:

iTunes kan geen verbinding maken met iPhone 'telefoonnaam', omdat het koppelingsrecord ontbreekt.

Engels voor koppelingsrecord is 'pairing record', blijkbaar zijn er meer mensen met dit probleem maar geen van de voorgestelde oplossingen die ik vind via google werkt.

Heb me ook door erg veel fora geworsteld maar niets helpt.

Wat ik geprobeerd heb:

iTunes verwijderd en opnieuw geinstalleerd
MacBookPro opnieuw gestart
Lockdown map verwijderd van de iPhone via cyberduck

Zelfs met de Lockdown map verwijderd krijg ik de zelfde melding.

Niets werkt en wat het aller raarste is: als ik een nieuwe gebruiker aanmaak werkt alles in die gebruiker perfect.
De iPhone paired ook perfect met mijn iMac G4 waar Tiger op staat.
Alleen daar heb ik geen muziek, adresboek, kalenders etc op staan die ik zou willen syncen met de iPhone, die staan allemaal in het hoofdaccount op mijn MBP.
De allerlaatste uitvlucht is een re-install van Mac OSX (Leopard) maar liever niet.

Is er iemand die hier een oplossing voor weet?

Specs:
iPhone 1.1.4 (Ziphone) US16GB Unlocked & Jailbreaked
MacBookPro (aug 2007) met Leopard 10.5.2
iTunes 7.6.2

slodo 24-05-08 15:27

verwijder itunes en quiktime (en dan natuurlijk weer installeren:p). heb ergens gelezen dat het kan helpen.
succes

elvisP 24-05-08 18:13

Nou, ik ben er uit hoor!

Archiveer en installeer van Leopard did the trick
Na de installatie, waarbij dus alle gegevens van mijn MBP bewaard blijven, heb ik de software update gedaan, opnieuw gestart en...

De iPhone wordt herkent door iTunes, hieperdepiep.

Dit was blijkbaar de enige oplossing voor dit probleem maar het werkt en dat is het belangrijkste.

Dus iedereen die het 'koppelingsrecord' probleem heeft: doe de Leopard DVD erin en doe een Archiveer en Installeer, in het engels: Archive and Install, en alles komt goed.

Succes allemaal!

elvisP

vZomeren 25-05-08 12:15

... ik zit met hetzelfde probleem. In eerste instantie was alles ok, maar na het installeren van een nieuw systeem verschijnt de ipod niet meer in itunes. Ik heb zelf geen installatie dvd's, dus nogmaals installeren gaat niet.

Heeft iemand een suggestie?

Mijn ipod herkent ie trouwens ook niet meer, ik krijg de melding dat ik de ipod opnieuw moet formateren.. geen flauw idee hoe dat gaat..

elvisP 25-05-08 12:19

Als je Leopard draait dan kun je die op diverse torrent sites vinden, branden op een dual layer en installeren maar.
Wat betreft je iPod, kijk eens op de wiki pagina van deze site, daar kun je alles vinden mbt formateren e.d.

vZomeren 25-05-08 12:39

Hi Elvis, dank voor je reactie!

Ik draai nu systeem 10.5.2, nadat ik die installeerde ging het fout. Ik ben bang dat het opnieuw installeren van een systeem niet gaat helpen.

vZomeren 25-05-08 13:01

Het is gelukt. Gewoon itunes opnieuw downloaden en installeren was voldoende. De ipod heb ik naar de fabrieksinstellingen hersteld, dat werkte ook.

Jasn 06-08-08 12:43

Uitvoeren - Msconfig - tabblad: services - zien dat daar alles van je iPhone & apple is ingeschakeld

heeft by mij wel geholpen

grtz

skater_07 15-08-08 12:05

itunes herkent iphone niet
 
Hallo,

ik mijn iphone gekocht in vietnam, iemand heeft hem daar ook upgedate via een apple macbook naar versie 2.0! verder is mijn iphone nooit meer op een computer aangesloten. Ik ben nu thuis doe de iphone aan me computer vind itunes de iphone niet. Windows verkenner ziet hem echter wel! als camera en mijn 2 foto's die ik heb gemaakt.. er gaat dus duidelijk wat fout!

ik heb itunes 7.7

groeten Thomas

cypher21 15-08-08 12:20

itunes ff compleet uninstalleren, en opnieuw installeren.

Waarschijnlijk zijn de drivers in iTunes niet goed geinstalleerd

skater_07 15-08-08 12:48

gedaan ;)

maar het probleem blijft.. de iphone werkt helemaal prima alleen ik zie hem niet in itunes en de computer herkent hem als camera?!

cypher21 15-08-08 13:09

Heb je al een andere USB poort geprobeerd?

Anders even bij Services in windows kijken of alles van Apple (en de iphone) gestart is.

je kunt daar komen door op start te klikken, dan uitvoeren. MSCONFIG intikken en op enter drukken en dan moet je het tabblad Services hebben

skater_07 15-08-08 14:18

er staat alleen ipod-service en die is wel aangevinkt... iphone dingen kan ik niet vinden

andere usb poort ook al geprobeerd, hij zit gewoon in de goede 2.0 (mijn ipod classic doet het wel gewoon)

skater_07 15-08-08 15:01

okee! net de iphone in de laptop van mijn zus gedaan daar herkent itunes hem wel! misschien mijn itunes niet goed verwijderd bij het opnieuw instaleren stonden alle afspeellijsten etc er nog!! hoe gooi ik itunes er helemaal goed af, heb het net gewoon gedaan via conf scherm -> software -> itunes verwijderen
:S

RonnieRolex 18-08-08 21:34

is dit probleem al opgelost eigenlijk? ik heb precies hetzelfde op een iphone die ik van iemand anders heb overgenomen...:confused:

ControlSje 18-08-08 22:02

Wat meestal helpt is het de-installeren van iTunes, QuickTime, Apple Software Update en Apple Mobile Device Support. Daarna de iTunes folders in "C:\Document and Settings\[jouw login naam]\Application Data\Apple Computer" en "C:\Document and Settings\[jouw login naam]\Mijn Documenten\Mijn Muziek" verwijderen.
Daarna iTunes opnieuw installeren.

RonnieRolex 18-08-08 23:29

super! Het werkt. (iTunes

RonnieRolex 18-08-08 23:31

blijft wel hangen , maar hij doet het!) BEDANKT
Mag ik ook andere vragen stellen?

Ik heb gezocht naar het onderwerp maar kon het niet vinden

jeffreyk 19-08-08 09:27

stel je vraag maar!!

ControlSje 19-08-08 09:41

Vaag is al gesteld en beantwoord via PB ;).
Ging over het wijzigen van je iTunes account.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:33.