iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: iTunes herkent iPhone niet (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/572-itunes-herkent-iphone-niet.html)

ButcherJF 11-05-09 19:26

Is dit niet het probleem van de nieuwste versie van OSX? Probeer eens met een USB-hub.

tekken_dejan 17-06-09 22:55

iTunes herkent iPhone niet meer alles al geprobeerd HELP!!!
 
Hallo,

Ik heb pas een iPhone 3g 8gb gekocht, maar iTunes kan mijn iPhone niet vinden.
Ik heb alles al geprobeerd iTunes opnieuw installeren, apple mobile device drivers opnieuw derop zetten (pc draait op xp), iPhone in dfu/restore mode zetten lukte ook niet.
Ten slotte ook nog een nieuwe usb gekocht maar dat hielp ook niet.
Weet iemand hier raad mee?

Groetjes Dejan.

PS:

Ik heb de nieuwste versie van iTunes op mijn pc.
En het is een iphone met de originele 2.1 firmware

Twan90 18-06-09 11:12

Itunes 8.2 herkent iphone niet.
 
Probleem:

Itunes 8.1 deed het perfect. Maar net zoals iedereen, wilde ook ik gisteren graag firmware 3.0 installeren. Daarvoor Itunes 8.2 gedownload, maar Itunes 8.2 gaf het volgende aan: 'De Iphone kan niet worden geïdentificeerd, sluit hem opnieuw aan en probeer het nogmaals'. Hmm, ik dacht: Weg met Itunes 8.2. Dus ik installeerde Itunes 8.1 weer en ik kreeg dezelfde melding die ik voorheen niet kreeg met Itunes 8.1!
Vervolgens weer 8.2 geinstalleerd en via de 'restore mode' firmware 3.0 geinstalleerd. (dit verliep zonder problemen) Maar het vreemde is, als firmware 3.0 er eenmaal op staat en ik mijn Iphone wil activeren geeft hij WEER dezelfde error aan.
Ik heb de Iphone maar op een andere computer geactiveerd met Itunes 8.2. Maar deze computer is niet van mij en ik heb toch mijn eigen computer nodig om mijn iphone te synchen.

Weet iemand waarom ik steeds deze error met een schone Iphone 3G; firmware 3.0 krijg?

Voorheen was mijn Iphone gejailbreaked met de laatste firmware.

Trouwens, ik heb volgende al ondernomen:
- 'windows restore' gedaan, maar dan gaf itunes 8.1 aan dat hij niet te werk kan gaan met de nieuwste firmware (3.)
- de drivers van de usb geherinstalleerd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd.
- itunes tig keer opnieuw geinstallerd en de iphone een aantal keer hersteld dmv verschillende modes.

Het ligt dus echt aan de computer, anders werkte mijn iphone ook niet op de andere pc om het te activeren. =/

Overlord 18-06-09 13:36

hoi,

ik zit dus ook met hetzelfde probleem. op een andere pc werkt het wel maar de pc die ik het meest gebruik dus niet...
maar bij mij werkt Itunes 7.7 wel en 8.2 niet.

en ja, kheb ook dezelfde stappen al ondernomen.
kan het niet ergens aan het register liggen?
misschien moeten we die key's eens naast mekaar zetten en kunnen we zo het probleem vinden?

mijn vriendin werkt met vista en 8.2 en daar werkt hij wel. Ik zit thuis met XP en 8.2 is nougabollen daar...

heb even gekeken in het register en onder HKCU > software > microsoft > currentversion > explorer > autoplayhandlers > knowndevices, vind ik een mapje waar de exacte naam van mijn Iphone staat zoals deze in Itunes verschijnt. en dan zijn er nog een paar foldertjes waar de naam voorkomt.

misschien moet je deze eens kopieren op een pc waarop je wel kan verbinden en de keys overzetten naar een pc die niet werkt. wel eerst een systeemherstelpunt aanmaken voor de veiligheid :-)

roef 18-06-09 14:40

Ik had hetzelfde probleem ook met mijn Windows laptop, twee avonden mee aan het *****n geweest. De remedie bij mij was uiteindelijk simpel, namelijk eerst de iPhone aansluiten, en pas dan iTunes opstarten. Beetje omslachtig, aangezien ik iTunes meestal continu heb openstaan en de telefoon maar af en toe aankoppel, maar ik ben allang blij dat het probleem zo is op te lossen.

Twan90 18-06-09 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Overlord (Bericht 300120)
hoi,

ik zit dus ook met hetzelfde probleem. op een andere pc werkt het wel maar de pc die ik het meest gebruik dus niet...
maar bij mij werkt Itunes 7.7 wel en 8.2 niet.

en ja, kheb ook dezelfde stappen al ondernomen.
kan het niet ergens aan het register liggen?
misschien moeten we die key's eens naast mekaar zetten en kunnen we zo het probleem vinden?

mijn vriendin werkt met vista en 8.2 en daar werkt hij wel. Ik zit thuis met XP en 8.2 is nougabollen daar...

heb even gekeken in het register en onder HKCU > software > microsoft > currentversion > explorer > autoplayhandlers > knowndevices, vind ik een mapje waar de exacte naam van mijn Iphone staat zoals deze in Itunes verschijnt. en dan zijn er nog een paar foldertjes waar de naam voorkomt.

misschien moet je deze eens kopieren op een pc waarop je wel kan verbinden en de keys overzetten naar een pc die niet werkt. wel eerst een systeemherstelpunt aanmaken voor de veiligheid :-)

Ja, geen idee. Slaat nergens op dat die 'm niet pakt, maar wel firmware kan installeren etc.

Ja, dat met die keys kan ik wel proberen, maar jammer genoeg heb ik daar weinig ervaring mee. Wil jij het eerst proberen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roef (Bericht 300278)
Ik had hetzelfde probleem ook met mijn Windows laptop, twee avonden mee aan het *****n geweest. De remedie bij mij was uiteindelijk simpel, namelijk eerst de iPhone aansluiten, en pas dan iTunes opstarten. Beetje omslachtig, aangezien ik iTunes meestal continu heb openstaan en de telefoon maar af en toe aankoppel, maar ik ben allang blij dat het probleem zo is op te lossen.

Nee, was dit maar waar. Wat ik nog wel kan proberen is alle processen stopzetten van itunes (bonjour etc) en daarna iphone aansluiten. Dat doe ik als ik thuis ben!

Overlord 18-06-09 15:47

Jup,kwil da wel proberen ma zal pas zaterdag of zondag kunnen. Ben nu namelijk bij men vriendin haar thuis.

tetouani79 18-06-09 16:31

ben dus niet de enige met dit probleem. bij mij zegt ie eerst dat het geen reserve kopie kan maken. itunes opnieuw te starten, duurt het lang om reserve kopie te maken om vervolgens vast te komen zitten.
ik wordt er gek van.

Twan90 18-06-09 21:18

Bestaat er anders iets als een vervanger voor itunes? Ik hoef niet persee itunes te gebruiken, zodat ik maar muziek op m'n iphone kan zetten.

Twan90 19-06-09 14:57

Het is mij gelukt!

Ik moest de hardware van een smart-card reader verwijderen die ik er helemaal niet op heb staan. -.-'

wat mij betreft kan hier een slot op, hoewel er nog meer zijn met dit probleem die misschien baat hierbij hebben.

latino 19-06-09 15:07

He twan mooi dat je de oplosing hebt. ik heb hetzelfde probleem als ik itunes opstart doet het erg lang voordat die is gestart. en doe sluit ik de iphone af blijft die zon 5 minuten hangen en komt het bericht De Iphone kan niet worden geïdentificeerd. Maar mijn vraag is nu hoe verwijderde je de hardware van een smart card ik weet namelijk niet wat dat precies is?

Twan90 19-06-09 15:09

Gebruik je Windows XP? (ik wel in ieder geval)
Rechtsonder in de taakbalk vind je iets van 'hardware veilig verwijderen'. Klik daar op en verwijder het een en ander. (usb, cardreaders etc) Daarna werkte het direct op mijn itunes!

Succes.

latino 19-06-09 15:14

Nee vista maar volgens mij werkt dat harware veilig verwijderen hetzelfde. ik zal eve kijken bedankt

Tommy Schouren 19-06-09 15:54

Hey!

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem, alleen dan bij m'n macbook. Een iphone uit zwitserland laten komen, met een vodafone simkaart. Hij deed het eerst wel, nu heb ik heb geupdate en nu geeft mijn itunes aan dat hij het simkaartje niet ondersteund!?

Weten jullie hier raad mee?

Tommy

Overlord 23-06-09 21:58

tommy, das een ander probleem dat jij hebt.... kijk maar even op unlock en jailbreak...

jongens, bij mij werkt het als ik EERST men Iphone aansluit en dan pas iTunes opstart.

als hij het nog niet doet, gewoon ff afloggen en opnieuw aanloggen. werkt voor mij 99%. het is wel duidelijk dat apple ergens een fout heeft in itunes volgens mij...

Tommy Schouren 24-06-09 00:09

Hoe doe ik afloggen en aanloggen dan?

HEHE!!

Overlord 24-06-09 00:47

Maar goed dat jij niet bent begonnen met on het register te klooien als je nog niet weet hoe je IN WINDOWS MOET AAN OF AFLOGGEN...

Tommy Schouren 24-06-09 00:49

Hehe, ja sorry. Ik werk met apple, maar bedoel je gewoon aanloggen of afloggen gewoon in je account van windows. Mijn excuus als ik op je zenuwen werk, maar heb er echt geen verstand van.

Groet Tommy

rochman 24-06-09 20:33

iphone users.. het zelfde probleem heb ik nu met macosx snowleopard beta,... itunes 8.2...iphone 3g ( geen jailbreak c/q unlock.)... het wordt niet meer herkend... maar wordt wel herkend onder itunes 8.2 onder vista ultimate ( werk notebook -dell xps..)..
nu zit ik te denken... hoe kopier ik al mijn itunes bestanden onder macox naar vista..
ik hoor het wel.. wie mij kan helpen... ik kom er niet meer uit...

ashur 28-06-09 15:19

iTunes herkent iPhone niet meer
 
hallo;

kheb mijn iPhone 3g 8gb gejailbreakt op FW 3.0
sinds dien wil die niet meer koppelen aan mijn eigen computer, iTunes geeft dan aan dat de apple mobile device service word afgesloten, ik heb die service op nieuw gestart(lukt niet) iTunes opnieuw geinstaleerd (lukt niet) computer opnieuw op gestart (lukt niet) nu heb ik net mijn usb kabel gepakt en hem aangelosten op een laptop ook van mij (ook de laptop waar die op is gejailbreakt) daar vind iTunes mijn iPhone wel.

nou zullen jullie denken waarom heb je dan niet gewoon je iPhone gejailbreakt op je eigen pc, nou hij deed het gewoon niet! ik heb het zovaak geprobeert, maar het wou gewoon niet, zouden jullie me kunnen helpen?

JoOosty 28-06-09 16:45

welke versie van itunes gebruikte je?? Ik maakte daar namelijk een fout...

Bashb 03-07-09 23:31

Ik heb hetzelfde probleem nu ik net mijn laptop terug heb na een reparatieperiode van ruim 6 weken.

De iPhone wordt wel herkend door windows, maar alleen niet door iTunes. Opnieuw opstarten telefoon hielp niet, nieuwe versie van iTunes werkt niet, aansluiten op andere usb hielp niet. Laptop meerdere malen opnieuw opgestart: Geen effect.

Gisteren kreeg ik wel even te zien dat mijn iPhone in iTunes zichtbaar was, maar toen trok ik net het kabeltje eruit, en sindsdien heb ik dit niet meer gezien.

iTunes is trouwens verschrikkelijk instabiel op dit moment. constant vastlopen etc.
Het zit allemaal niet mee, wil ik eidenlijk os x 3.0 eropzetten, lukt dat niet in verband met bovenstaand probleem.

wie heeft er nog een suggestie?

Edit: Op de een of andere manier bleef iTunes vastlopen, na een nacht laden en zoeken naar mijn iphone is het gelukt, en nu wordt de nieuwe osx geinstalleerd.

iphoneluffff 19-07-09 00:16

hier hetzelfde probleem bij de pc. itunes eraf, er weer op, iphone ge-reboot,andere usb, msconfig, niksssssssss:mad::mad:
in voorkeuren/apparaten staat hij er wel in..
echt mega irritant ..
wie heeft een oplossing?
alvast bedankt

Femke Stiek 12-08-09 22:25

itunes herkent opeens ipod en iphone helemaal niet meer
 
de nieuwe versie itunes staat erop
herstellen van iphone gedaan maar loopt vast
dat lukt alleen op andere pc
hoe kan ik zorgen dat de laptop mijn iphone weer herkent
ligt het aan iphone en ipod dat lijkt me niet
waar ligt het aan en wat kan ik doen?

ook Wi-Fi werkt nergens meer dus hij gaat terug ter reparatie maar bovenstaande wordt daar denk ik niet mee opgelost

nicotet 30-08-09 14:05

itunes ziet iphone niet
 
zelfde probleem.

thnx,

kal_el 30-08-09 14:10

misschien dat dit jullie helpt:
iPhone not recognized in iTunes for Windows

sanderdenhaag 30-08-09 15:51

Heb het zelfde probleem (windows XP prof). Ligt niet aan usb of mijn pc, want mn ipod nano is wel zichtbaar... Op andere pc is telefoon wel weer zichtbaar..

itunes opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat... alles gedaan via apple support, maar zonder resultaat.

Iemand concrete tips??

Greets

Timmeh_ 30-08-09 16:15

// Diverse discussies samengevoegd.

ydg 30-08-09 18:55

Voor heeft uiteindelijk herstellen gewerkt ik had mijn iphone uitgezet en aangesloten op mijn PC (windows Vista) Ik heb een gejailbreakte iphone met alle nieuwste versies erop.

Ik had mijn iphone in DFU gezet en het scherm bleef op zwart toen ik op itunes (itunes had ik al geopend) klikte zag ik dat hij er weer tussen stond. Hij is nu bezig met Herstellen.

Ik hoop dat ik andere hiermee kan helpen ik weet hoe frustrerend het is als het niet werkt.

Shit herstellen werkt niet:(

Fout melding.

Nog een keer proberen.

Deze fout melding:

Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1611)

en nu doet de iphone helemaal niks meer alleen in DFU en kan hem niet herstellen iemand een oplossing??

Timmeh_ 30-08-09 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ydg (Bericht 345183)
Voor heeft uiteindelijk herstellen gewerkt ik had mijn iphone uitgezet en aangesloten op mijn PC (windows Vista) Ik heb een gejailbreakte iphone met alle nieuwste versies erop.

Ik had mijn iphone in DFU gezet en het scherm bleef op zwart toen ik op itunes (itunes had ik al geopend) klikte zag ik dat hij er weer tussen stond. Hij is nu bezig met Herstellen.

Ik hoop dat ik andere hiermee kan helpen ik weet hoe frustrerend het is als het niet werkt.

Shit herstellen werkt niet:(

Fout melding.

Nog een keer proberen.

Deze fout melding:

Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1611)

en nu doet de iphone helemaal niks meer alleen in DFU en kan hem niet herstellen iemand een oplossing??

Probeer eens een andere USB-poort.

ydg 30-08-09 19:46

uiteindelijk de 6de keer is het gelukt YeSs hij doet het weer.

Nu alles weer terugzetten.

roytje 30-08-09 19:50

hallo
kan iemand mij mischien helpen ik heb een iphone 2g nadat ik me iphone wou schoonmaken wat uit eindelijk een uur zou duren is halve wegen uitgevalle omdat de batterij leeg was dus hij heeft het niet kunne afmaken maar nu loopt hij steeds vast als ik hem weer opstarten hij komt niet verder dan het Apple tje en windows ziet hem ook niet wat zou ik hier tegen kunne doen?

mvg roy

Timmeh_ 30-08-09 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roytje (Bericht 345206)
hallo
kan iemand mij mischien helpen ik heb een iphone 2g nadat ik me iphone wou schoonmaken wat uit eindelijk een uur zou duren is halve wegen uitgevalle omdat de batterij leeg was dus hij heeft het niet kunne afmaken maar nu loopt hij steeds vast als ik hem weer opstarten hij komt niet verder dan het Apple tje en windows ziet hem ook niet wat zou ik hier tegen kunne doen?

mvg roy

Je iPhone in DFU-mode zetten (zie de wiki) en dan herstellen in iTunes.

nicotet 01-09-09 18:14

ik heb het volgende probleem, ziet mijn iphone ook niet op mijn laptop en dus ook niet in itunes, boven op mijn pc geen probleem. ik denk dat het dus met mijn usb poorten te maken heeft. Ik heb alle poorten geprobeerd maar niks lukt, ook de latop opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

plz some help.

thnx,

Bollie1 02-09-09 09:40

Na alle tips te hebben opgevolgd die hier werden gegeven alleen helaas niet werkten heb ik mijn pc opnieuw geformateerd, hierna itunes opnieuw geinstalleerd en alles werkte weer! kost even tijd maar bij mij werkte het!

grtz!

dinz2000 03-09-09 22:15

iTunes herkent iPhone nog steeds niet
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollie1 (Bericht 346382)
Na alle tips te hebben opgevolgd die hier werden gegeven alleen helaas niet werkten heb ik mijn pc opnieuw geformateerd, hierna itunes opnieuw geinstalleerd en alles werkte weer! kost even tijd maar bij mij werkte het!

grtz!

(iPhone 16G 3GS WT Windows XP no jailbreak)

Heb sinds en paar dagen iPhone en 1ste keer deed alles prima naar wens :D. Helaas zelfde euvel bij synchronisatie met iTunes (automatisch) loopt iTunes vast. Herkent iPhone niet. iTunes reageert niet:(. Wel de camera.

>> Systeemherstel naar periode voor iPhone, geheugen vrij gemaakt, iTunes opnieuw gedownload. >> Doet het nog steeds niet!

iTunes synchronisatie loopt automatisch: hoe krijg ik dat eraf? :confused:

Snap namelijk dat je geen 16G aan iTunes info op iPhone met nog 8G ruimte kan synchroniseren.

Kan iemand bevestigen dat het te maken heeft met de gedownloadde APPS?
Aangezien het bij de meesten van jullie het in het begin nog wel doet. Naar alle waarschijnlijkheid NA HET DOWNLOADEN van vele gratis of betaalde APPS je opnieuw denkt je iTbibliotheek bij te werken... :confused:

Frusti hoor! samen met de 12.000 andere lezers van 54.000 gebruikers

P.S. Ben leek stap voor stap uitleg gewenst.

iTunes doet het, zolang ik mijn iPhone maar niet aansluit

Twee uur later >>>
Stap 1:
If iPhone doesn't appear in iTunes or you can't sync iPhone
http://support.apple.com/kb/HT1737

Stap 2:
Updating the drivers on your Windows PC
http://support.apple.com/kb/HT1768

Stap 3:
iPhone and iPod touch: Minimum system requirements
http://support.apple.com/kb/TS1323

Neen, helaas doet het nog steeds niet

kingofz 10-09-09 19:39

Itunes ziet iPhone 3G niet
 
Sinds een paar dagen vind Itunes mijn Iphone niet meer.
Ik heb Itunes een paar keer opnieuw geinstalleerd maar dat werkt niet.
Ook de recovery mode werkt niet :confused:
Ik heb niks abnormaals met mijn Iphone gedaan, Itunes zag hem opeens niet meer :(

Windows ziet mijn Iphone ook niet, ik dacht eerst dat het aan de kabel zou kunnen liggen dus heb ik een nieuwe gekocht.
Maar ook met de nieuwe kabel ziet Itunes de Iphone niet. (ik heb de nieuwste versie van Itunes)

Het rare is dat hij de Iphone wel oplaad...

Ook kan het niet aan mijn usb-poort liggen want mijn muis en externe harde schijf werken er wel gewoon op.

Ik heb heel het internet afgezocht maar ik kan geen oplossing vinden,
hopelijk kunnen jullie mij helpen?

Groeten,

serapim 10-09-09 20:40

en dfu mode dan
wat je ook kan proberen is hem in de usb te pluggen terwijl je de home button ingedrukt houdt.
en heb je het ook op een andere computer geprobeerd

adweze 10-09-09 20:51

Hoi ik hadobleem ook en na een dag spitten en bellen met iedereen kwam ik er niet uit,totdat ik een fototoestel aansloot op mijn pc.Daar kreeg ik het venster met opties,ik nam eigenschappen en zag ook daar mijn iphone in je kan deze opslaan met diverse opties, probeer het maar.daarna gewoon mijn iphone aan de pc en ja hoor hij doet het weer en je foto's kan je importeren enzv. succes, gr.Ad

kingofz 11-09-09 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adweze (Bericht 349712)
Hoi ik hadobleem ook en na een dag spitten en bellen met iedereen kwam ik er niet uit,totdat ik een fototoestel aansloot op mijn pc.Daar kreeg ik het venster met opties,ik nam eigenschappen en zag ook daar mijn iphone in je kan deze opslaan met diverse opties, probeer het maar.daarna gewoon mijn iphone aan de pc en ja hoor hij doet het weer en je foto's kan je importeren enzv. succes, gr.Ad


Dat werkte jammer genoeg niet, ik zie als ik mijn fototoestel aansluit mijn Iphone er niet tussen staan :(

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door serapim (Bericht 349708)
en dfu mode dan
wat je ook kan proberen is hem in de usb te pluggen terwijl je de home button ingedrukt houdt.
en heb je het ook op een andere computer geprobeerd

Ik durf de dfu mode niet te gebruiken want ik weet niet hoe je hem zonder de computer weer uit de dfu mode haalt??
En de home button ingedrukt houden heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat....

Weet echt niemand anders iets?

Ik heb ten einde raad :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:32.