iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Reservekopie maken duurt erg lang (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/60488-reservekopie-maken-duurt-erg-lang.html)

mvveelen 27-05-10 14:06

Reservekopie maken duurt erg lang
 
Ik heb het forum doorgezocht en ook op Google de nodige informatie opgezocht maar heb wel meerdere mensen met dit probleem gevonden maar geen afdoende oplossing.

Mijn vriendin heeft een 3GS, 8Gb op 3.1.2 (JB).
Nu duurt het de laatste tijd enorm lang voordat de reservekopie gemaakt is. Dat was bij mij ook zo en ik heb de oude reservekopieen verwijderd en de synchronisatiegeschiedenis opnieuw ingesteld. Dit léék te lukken bij mij en binnen 45 minuten was de nieuwe reservekopie klaar.

Nu heeft mijn vriendin hetzelfde gedaan en is de reservekopie gisteravond om 20:00 gestart en was ie vanmorgen om 06:00 uur nog maar op 90%. Met andere woorden, hij loopt niet of nauwelijks meer door.

Wat zou ze nog kunnen proberen (behalve restoren en from scratch gaan beginnen of het maken van reservekopieen uit zetten) om het maken van de reservekopie te versnellen ?

Edit :

Het is een snelle laptop (i7 processor, SSD schijf, USB2) dus daar kan het niet aan liggen. In het verleden ging het ook altijd behoorlijk snel maar nu dus niet meer.

wouter1981 27-05-10 14:25

Misschien helpt dit?

PS Het betreft waarschijnlijk een iPhone 3G 8GB?

mvveelen 27-05-10 14:27

Ik had die inderdaad ook gevonden (hier : The Idiots Guide to Making your Iphone Backup fast - Mac Forums) alleen de reacties zijn nogal gevarieert. Ik moet dat vanavond maar eens proberen als ze thuis is. Als iemand nog iets weet ?

CptYanni 27-05-10 17:08

Hmm maar een iPhone 3GS 8GB bestaat toch niet? Daarnaast zou ik aanraden om ofwel iTunes is opnieuw te installeren of de iPhone is te resetten. Lost dikwijls veel op. (Maar de links van de mensen hierboven zijn erg nuttig ook :) )

mvveelen 27-05-10 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CptYanni (Bericht 457097)
Hmm maar een iPhone 3GS 8GB bestaat toch niet? Daarnaast zou ik aanraden om ofwel iTunes is opnieuw te installeren of de iPhone is te resetten. Lost dikwijls veel op. (Maar de links van de mensen hierboven zijn erg nuttig ook :) )

Boy oh boy.....ik bedoel inderdaad 16Gb..... iTunes is al opnieuw geinstalleerd. Laatste versie draait sinds kort.
Resetten ? Terug naar een maagdelijke iPhone bedoel je ? Dat nog maar even niet, ik wil eerst andere opties bekijken.

CptYanni 27-05-10 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 457101)
Boy oh boy.....ik bedoel inderdaad 16Gb..... iTunes is al opnieuw geinstalleerd. Laatste versie draait sinds kort.
Resetten ? Terug naar een maagdelijke iPhone bedoel je ? Dat nog maar even niet, ik wil eerst andere opties bekijken.

This maar een tip dat ik geef ;) Bij mijn iPod touch vroeger (jaar geleden voor ik mijn iPhone had) was dat de oplossing :P

WDS001 27-05-10 17:41

Enkele SMS'jes of foto's verwijderen/backuppen naar je pc helpt al een pak.

mvveelen 28-05-10 08:31

De geboden tips hebben nog niet tot het gewenste resultaat geleid helaas....

Feyenoord 29-05-10 23:40

Ik heb hetzelfde, 3GS 16 GB, Heb syncen om 20.00 uur aangezet, en 23.45 uur nog niet klaar. hier wordt ik wel verdrietig van. Er moet toch een oplossing zijn? Of een oorzaak.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:33.