//

Notifylink i.c.m. Google contact

Notifylink i.c.m. Google contact discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Onze systeembeheerders hebben iets geweldigs gedaan: notifylink beschikbaar gesteld waardoor alle smartphones bedrijfsmail en -agenda en -contacten op hun devices krijgen. Ik dus ook, met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-06-10, 18:57
Allissey Allissey is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 23
Cool Notifylink i.c.m. Google contact

Onze systeembeheerders hebben iets geweldigs gedaan: notifylink beschikbaar gesteld waardoor alle smartphones bedrijfsmail en -agenda en -contacten op hun devices krijgen.

Ik dus ook, met mijn iphone, ben ik heel blij mee.

Maarrrr... echt een ENORM nadeel is dat ik mijn google contacten kwijt ben, die zijn vervangen door het groupwise adresboek van het werk. Voorheen gebruikte ik de sync met google contacts en dat werkte super. Maar die ben ik nu allemaal kwijt... want de iphone kan maar één mail, calendar, contacts account maken via Exchange.

Heeft iemand een lumineus idee hoe ik dat kan omzeilen?

- Allissey
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-06-10, 19:22
Operafreak's schermafbeelding
Operafreak Operafreak is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Ergens boven het IJ
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Allissey Bekijk bericht
Onze systeembeheerders hebben iets geweldigs gedaan: notifylink beschikbaar gesteld waardoor alle smartphones bedrijfsmail en -agenda en -contacten op hun devices krijgen.

Ik dus ook, met mijn iphone, ben ik heel blij mee.

Maarrrr... echt een ENORM nadeel is dat ik mijn google contacten kwijt ben, die zijn vervangen door het groupwise adresboek van het werk. Voorheen gebruikte ik de sync met google contacts en dat werkte super. Maar die ben ik nu allemaal kwijt... want de iphone kan maar één mail, calendar, contacts account maken via Exchange.

Heeft iemand een lumineus idee hoe ik dat kan omzeilen?


- Allissey
Al geprobeerd om je account toe te voegen via GoogleMail (Instellingen/voeg account toe.../googlemail..). ? Dit kun je rustig naast je Exchange gebruiken..
__________________
 iPhone 12 Pro 256GB  iMac 21" 3.2 Ghz i7, 8GB, 1TB Fusion 

Laatst gewijzigd door Operafreak; 16-06-10 om 19:42.
  #3  
Oud 16-06-10, 22:43
Allissey Allissey is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 23
Standaard

@Operafreak Had ik nog niet aan gedacht! Vind ik echt een mooie andersom benadering en zou de oplossing kunnen zijn, maar helaas krijg ik het account niet geactiveerd in gmail, ik krijg een connection time-out. user-id, server, wachtwoord klopt, en op alle poorten geprobeerd. Helaas, of ik zie iets over het hoofd. Geloof trouwens niet dat systeembeheer het leuk vind als ik het andersom doe, maar een beetje ondeugd moet kunnen ;-)
  #4  
Oud 17-06-10, 00:24
Allissey Allissey is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 23
Standaard

Opgelost! Hoe simpel. Contacts niet syncen via exchange account. Op je iphone settings/mail, de optie contacts uitzetten. Sync het adresboek via iTunes, daar staat een optie om met Google contacts te syncen. Enig nadeeltje is dat adresboek pas weer synchroon is met Google contacts na een volgende itunes-sync. Maar da's een klein nadeel. En oh ja, de birthdates komen ook niet over. Maar die kun je raadplegen via Google calendar.

Het volgende probleem-pje is google calendars naast mijn werk-calendar te tonen, die post ik in een andere topic.
Reageren

Labels
contacts, exchange, google, notifylink



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
notifylink i.c.m. google calendar Allissey iTunes 0 17-06-10 00:31
Contact Images met Google Contact Sync cloverfield iTunes 1 30-08-09 22:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:07.