//

Synchronisatie probleem met Itunes 9.2 opgelost???

Synchronisatie probleem met Itunes 9.2 opgelost??? discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Na de update naar Itunes 9.1.1 werkte het synchroniseren met outlook, en vooral de agenda, niet goed meer. Weet iemand of dat bij 9.2 opgelost ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-06-10, 22:19
Willum Willum is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 11
Standaard Synchronisatie probleem met Itunes 9.2 opgelost???

Na de update naar Itunes 9.1.1 werkte het synchroniseren met outlook, en vooral de agenda, niet goed meer.
Weet iemand of dat bij 9.2 opgelost is...? Of dat er bij 9.2 weer andere problemen zijn?

Ofwel, kan ik gerust opdaten naar 9.2 of beter van niet?

Update: 30 juni
Apple Mobile Device Support is needed for the synchronisation between an apple mobile device (iPod or iPhone) and a PC through iTunes

Inmiddels ge-update naar Itunes 9.2 en OS4, onderweg kwam ik melding om 'apple mobile device support' te installeren tegen. Heb ik gedaan. Alles werkt als een zonnetje!!!

Laatst gewijzigd door Willum; 30-06-10 om 11:22. Reden: update
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-06-10, 08:42
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik heb zelf die problemen nooit gehad.
Wat ik wel heb gemerkt is dat ik iTunes 9.2 nodig heb om de iPhone onder iOS4 op een Windows-machine te kunnen synchroniseren. Met een lagere versie van iTunes kreeg ik onmiddellijk de melding dat ik moest updaten. Het is dus maar de vraag of je de keus hebt straks....
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 21-06-10, 12:15
RKalfsbeek RKalfsbeek is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 24
Standaard synchroniseren

Ik meen me vaag te herinneren dat er vorige week een update was van Itunes. Nu kan ik niet meer synchoniseren. Als Itunes start op mijn scherm is de afspeellijst muziek geheel leeg. Gelukkig (nog) niet op de Iphone.

Zijn er meer problemen?

Als ik de functie "herstellen" zou doen, loop ik dan het risico alle afspeellijsten ook op de Iphone kwijt te raken?

Ronald
  #4  
Oud 21-06-10, 12:56
gvdveen89 gvdveen89 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard Muziek weg

Ook ik heb na het updaten van iTunes naar versie 9.2 geen muziek meer in mijn bibliotheek staan. Ook zijn al mijn afspeellijsten en programma's voor het syncen naar mijn iPhone weg. Ik baal hier best van want had alles netjes voor elkaar en het werkte lekker snel.

Weet iemand een oplossing?
  #5  
Oud 21-06-10, 18:55
DonVitoF DonVitoF is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Bij mij na update naar iTunes 9.2.0.61 ook geen synchronosatie met agenda's meer...
Iemand oplossing?
  #6  
Oud 22-06-10, 14:35
brecht99 brecht99 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 4
Standaard

Bij mij is het probleem na de installatie van Itunes 9.2 EINDELIJK opgelost.
  #7  
Oud 22-06-10, 17:13
RKalfsbeek RKalfsbeek is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 24
Standaard synchroniseren

Weet je ook hoe je het hebt opgelost? Of ging dat vanzelf?

Bij mij gaat de synchronisatie met outlook nu weer wel. Maar ik ben nog steeds alle muziek kwijt op Itunes. Niet op de Iphone. Bij een synchronisatie gooit 'ie het er (gelukkig) nog niet af maar ik houd mijn hart vast.

Bij iedere synchronisatie wordt een reservekopie gemaakt. Kun je die eigenlijk ergens terugvinden?
  #8  
Oud 22-06-10, 18:40
ghtvannoort ghtvannoort is offline
• iOS 9.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 5
Standaard

Ik heb eerst (vanaf 9.0.3.15) mijn iTunes folder c:\muziek\iTunes gebackuped.
Hierin staan namelijk alle gekochte applicaties en de database voor de muziek. In de beschrijving van Willum wordt aangegeven hoe je het synchronisatieprobleem kunt oplossen door terug te gaan naar 9.0.3.15. Hieronder staat de link ter info.

WAS foute link, ik heb hem aangepast, excuses!!!!!!!

https://forum.iculture.nl/f28/i...m-agendas.html

daarna heb ik een upgrade gedaan naar 9.2 met de oude firmware 3.1.3. Na de update wordt na het starten van iTunes je volledige bibliotheek opnieuw aangepast. Duurt even voordat iTunes dus start en gebruiksklaar is. Uiteindelijk is alles gereed en heb ik een synchro test uitgevoerd door zowel in outlook als op de iPhone een vergadering aan te maken in de agenda die een hele dag duurt. Uiteraard twee verschillende dagen genomen. Nadat mijn test was gelukt heb ik alle muziek gecheckt en alles was in orde. Ik maak gebruik van het aanvinken van de artiesten en niet van afspeellijsten. Dus ervaringen met afspeellijsten heb ik niet. Overigens mijn afspeellijsten in iTunes zijn er gewoon nog. En vandaag heb ik een update naar iOS4 gedaan en ook dat werkt feilloos. Mijn tip is dus: pak het gestructureerd aan en doe eerst testen voordat je verder gaat.

Willum, nog bedankt voor adviezen en de persoonlijke mail. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laatst gewijzigd door ghtvannoort; 25-06-10 om 15:06.
  #9  
Oud 22-06-10, 20:16
RKalfsbeek RKalfsbeek is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 24
Standaard

Dank voor de uitgebreide reactie. Het ligt ongetwijfeld aan mijn beperkte kennis en ervaring op dit terrein, maar ik kom er niet uit.

In de link die je stuurt zie ik geen beschrijving van Willum hoe ik het synchronisatieprobleem kan oplossen door terug te gaan naar 9.0.3.15. Ik vind wel oude versies maar alleen 9.0.3 (dus zonder 15). Als ik die download, wil dat niet. Ik krijg een schermpje met de mededeling dat er fouten zijn aangetroffen en dat het systeem niet is gewijzigd.

Vraag ik erg veel als ik vraag om mij stapsgewijs aan te geven welke handelingen ik moet uitvoeren? Wat bedoel je met AUTOLINK? Of verschijnt dat vanzelf?

Je hebt het over oude firmware 3.1.3. Waar vind ik dat?

Kortom: mijn wanhoop is nog niet verdwenen.

Bij voorbaat dank voor je moeite.
  #10  
Oud 25-06-10, 12:49
RKalfsbeek RKalfsbeek is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 24
Smile

Ik heb mijn muziekbibliotheek terug!!

Gisteren vond ik op mijn laptop, terwijl ik aangesloten was op het netwerk op kantoor, op de W-schijf een kopie van alle muziek die ooit in Itunes had gestaan. Ik had ze daar in afspeellijsten staan en trof ze op de W-schijf in mappen aan. Ik kon die mappen helaas niet rechtstreeks vanaf de W-schijf in Itunes binnen halen.

Daarom heb ik iedere afspeellijst (map) gekopieerd naar "mijn documenten/mijn muziek" en daarna via Itunes weer naar binnen gehaald in de lege bibliotheek die ik steeds kreeg bij het opstarten (via bestand > map aan bilbliotheek toevoegen).
Dat heeft me wel een hele dag gekost!

Toen ik 's avonds thuis kwam en de laptop weer opstartte, was mijn verbazing groot. Niet de bibliotheek, die ik de hele dag had zitten maken stond op mijn bureaublad, maar de oude bibliotheek!!!! Ik kon dat zien omdat een verzamelafspeellijst onder de naaam Gouwe Ouwe, die ik ooit van een vriendin heb gekopieerd, in de nieuw gemaakte bibliotheek weer als afzonderlijke tracks zichtbaar werd en niet in een afspeellijst. Kortom, ik weet zeker dat het de oude bibliotheek is.

Ik snap er niets meer van. Of zou Apple toch iets hebben gedaan met de vele klachten?
Ikga nu wel een kopie van het geheel maken op een cd schijf maken, om dit gedoe voor te zijn.

Ik hoop dat mijn bijdrage anderen tot hulp is.
  #11  
Oud 25-06-10, 22:34
swstefan swstefan is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik ben ook al mijn muziek op mijn Ipod Touch kwijt na deze update! Het probleem is dat ik nu alles kwijt ben Had namelijk niet al mijn muziek op deze computer staan. Is dit nog op te lossen dat ik al mijn muziek weer terug krijg?
  #12  
Oud 29-06-10, 11:10
pipeloen pipeloen is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 5
Standaard

Hallo Willum,

Ik had hetzelfde probleem. Heb je inmiddels ge-update naar 9.2? Ik durf het ook nog niet aan.
  #13  
Oud 29-06-10, 11:10
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

met sharepod oid kun je je muziek van jue ipod afhalen en op je pc zetten.
  #14  
Oud 29-06-10, 11:24
Willum Willum is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 11
Standaard

Vanwege de nogal verschillende ervaringen met updaten heb ik contact opgenomen met iphoneline.nl waar ik mijn iPhone gekocht heb. Zij gaven aan geen problemen met updaten van zowel iTunes als Os4 te hebben. Omdat ik een originele vanuit de fabriek simlockvrije iPhone heb verwachtte zij dus geen problemen.
Ik heb inmiddels alles ge-update. Ik was binnen 45 min. klaar en heb totaal geen problemen, ook niet met app's als TomTom 1.4
  #15  
Oud 29-06-10, 13:36
pipeloen pipeloen is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 5
Standaard

Dank voor je snelle reactie Willum. Aangezien ik ook een simlockvrije iPhone vanuit de fabriek heb schept dit vertrouwen. Ik ga het er maar eens wagen.
  #16  
Oud 29-06-10, 18:16
Willum Willum is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 11
Standaard

Ik denk dat het probleem zit bij telefoons die een jailbreak hebben of niet vanuit fabriek simlock vrij zijn, maar later simlockvrij zijn gemaakt.
  #17  
Oud 30-06-10, 09:56
pipeloen pipeloen is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 5
Standaard

Ik heb zojuist ge-update naar 9.2 en helaas. Synchrosniseren werkt weer niet meer. Iemand een idee? Er gebeurt gewoon niets, afspraken gemaakt in iPhone komen niet in Outlook agenda en andersom ook niet. Hetzelfde geldt voor contacten.
De vorige keer (iTunes 9.1.1) heb ik het opgelost door een lagere versie van iTunes terug te zetten, toen werkte alles weer als vanouds maar als ik dat nu doe kan ik OS4 niet installeren.
Hoop echt dat iemand me kan helpen. Bedankt alvast!
  #18  
Oud 30-06-10, 10:15
Willum Willum is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 11
Standaard

Hoi Pipeloen

Heb je na de update van iTunes ook ge-update naar OS4?
Misschien moet je dat ook gewoon doen. Ik heb beide updates achter elkaar door gedaan zonder tussendoor te checken. Bij mij geen problemen, ook niet meet syncen!!!

Ik kreeg ergens tussendoor nog een melding om een extra programma te installeren wat ervoor zorgt dat de synchronisatie met outlook beter verloopt. Dus als je dat tegenkomt; 'JA' klikken!
Volgens mij was dat 'apple mobile device support' of 'mobile me control panel'

Succes
  #19  
Oud 30-06-10, 10:26
pipeloen pipeloen is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 5
Standaard

Nee, heb OS4 nog niet gedaan en zit erg in dubio om terug te gaan naar iTunes 9.0.3.15 en OS4 dan maar te laten zitten of de gok te wagen en OS4 erop te zetten. Als het dan nog niet werkt weet ik niet of ik dan nog terug kan naar de oudere versie van zowel iTunes als OS. Lastig...
  #20  
Oud 30-06-10, 10:36
Willum Willum is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 11
Standaard

Ik heb het even opgezocht via Google.

Apple Mobile Device Support is needed for the synchronisation between an apple mobile device (iPod or iPhone) and a PC through iTunes.

Voila. Dus gewoon doen en niet vergeten op ja te klikken of dit zelf te installeren.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
probleem met maken van herstelpunt en synchronisatie via itunes Fransman iTunes 0 03-11-10 18:03
Amerikaanse apps op Ipad - probleem met synchronisatie met Itunes Double_A Archief 4 07-05-10 15:40
Internet probleem met KPN opgelost Voltagethe KPN 7 14-01-09 22:04
Bluetooth probleem BMW opgelost met firmware 2.0 Bounce iPhone accessoires en onderdelen 4 01-10-08 10:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:50.