iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Updaten lukt niet (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/62057-updaten-lukt-niet.html)

marcellie 21-06-10 17:15

Updaten lukt niet
 
Hey,

Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om een nieuwe firmware te updaten op mijn Iphone. Als ik hem download in Itunes krijg ik altijd deze melding zodra dat afgerond is:
http://img227.imageshack.us/img227/4412/57601692.png

Ik heb hiervoor alles al geprobeerd wat er te vinden was op internet en op deze site. Helaas mocht dat niet baten. Op dit moment heb ik 3.1.1 dus boeide mij de updates niet zo maar nu komt natuurlijk 4.0 die ik wel graag wil.

Nu is mijn vraag als ik hem dalijk hiervan download:
Firmware - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 3G en iPhone 3GS

Wat gebeurt er als ik deze gedownload heb en instaleer volgens deze methode:
Recovery mode - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 3G en iPhone 3GS

Raak ik dan alles kwijt, zoals app/contact gegevens/sms berichten/foto's?
of blijven deze behouden of kan ik die er zo weer opzetten?

MvG,

Marcel

christiangroothuis 21-06-10 17:51

Ik heb geen idee hoe je de foutmelding wegkrijgt.
maar ik weet wel als je de firmware handmatig wilt gaan installeren dat je de boel kwijt raakt wat je er nu op hebt staan.

luclog 21-06-10 18:14

Als je bang bent om alles kwijt te raken. Dan kan je toch ook alles gewoon op een USB-stick zetten of op een externe harde schijf.

APhone3gs 21-06-10 19:12

Ik denk dat het aan je virus scanner ligt, die heeft een firewall en die blokkeert sommige downloads als hij die als onveilig beschouwt. Dus als je een virus scanner hebt moet je bij de firewall instellingen, de programma machtigingen, iTunes toestemming geven om zowel bestanden te verzenden als te ontvangen. Ik had zelf de melding ook en na deze wijziging werkte het wel gewoon.

(Alles blijft er gewoon op staan, er verandert alleen iets aan je virus scanner)

Aron

Har3GS 21-06-10 23:27

heb hetzelfde probleem, iemand suggesties?

marcellie 22-06-10 00:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luclog (Bericht 468475)
Als je bang bent om alles kwijt te raken. Dan kan je toch ook alles gewoon op een USB-stick zetten of op een externe harde schijf.

Wat bedoel je hier precies mee? Dat ik een back-up bestandje kan maken van mijn iPhone gegevens en die na de update er overheen gooi zodat ik alles weer heb? Zoja hoe werkt dit?

marcellie 22-06-10 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door APhone3gs (Bericht 468515)
Ik denk dat het aan je virus scanner ligt, die heeft een firewall en die blokkeert sommige downloads als hij die als onveilig beschouwt. Dus als je een virus scanner hebt moet je bij de firewall instellingen, de programma machtigingen, iTunes toestemming geven om zowel bestanden te verzenden als te ontvangen. Ik had zelf de melding ook en na deze wijziging werkte het wel gewoon.

(Alles blijft er gewoon op staan, er verandert alleen iets aan je virus scanner)

Aron

heb dit allemaal al geprobeed maar het werkt niet. Ik gebruik nod32 en windowsfirewall maar krijg het niet voor elkaar. Ook niet als ik alles uitschakel en dergelijke.

marcellie 23-06-10 00:15

Aangezien het updaten nog steeds niet werkt. Is er een mogelijkheid als ik dit bij een vriend doe die ook een Iphone heeft maar waar het wel werkt. Dus dat ik hem daar laat updaten en dan thuis weer alle apps er opzet of raak ik dan nog meer kwijt als ik het bij een vriend laat doen of raakt zijn Iphone/Itunes dan in de war?

Is dit mogelijk?

heb inmiddels ook de porten 3689 en 8088 open gezet bij me instellingen van speedtouch, mocht ook niet baten, nog meer belangrijke porten anders?

slaxxx1 23-06-10 12:18

Gisteren bij de iPhone 3GS 16GB van mijn vriendin ook hetzelfde probleem. Update in itunes wordt helemaal gedownload, daarna volgt dezelfde foutmelding. Heb de firewall uitstaan en virusscanner gedeactiveerd, maar lukt niet.:mad:

Heb die van mij, ook iPhone 3GS 16GB, maandagavond zonder problemen kunnen updaten naar 4.0. Enigste verschil is dat ik dit op mijn eigen laptop heb gedaan.

Meer mensen dit probleem? En heeft er iemand een oplossing?
Ligt dit probleem misschien aan Apple?

ghtvannoort 23-06-10 13:25

Ik heb het probleem gehad, omdat ik een verlengkabeltje aan mijn USB poort had. Bij het direct aansluiten van de iPhone kabel op de USB poort gaat het wel goed!!!!. Op de een of andere manier was het verlengkabeltje de boosdoener.

marcellie 24-06-10 11:19

Werkt helaas ook niet...

marcellie 24-06-10 15:01

Laatste bericht dan, het is me gelukt!

Via deze link:
Using MSCONFIG to troubleshoot conflicts in Windows XP

alles uitgeschakeld, daarna opnieuw opgestart, geupdate en alles weer ingeschakeld!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:35.