iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Foutmelding iOS4 synchroniseren met Exchange 2003 (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/62112-foutmelding-ios4-synchroniseren-exchange-2003-a.html)

JanJozef 21-06-10 22:32

Foutmelding iOS4 synchroniseren met Exchange 2003
 
Vandaag iOS4 geïnstalleerd.
Alles is goed gegaan, alleen met de vorige versie kon ik de iPhone probleemloos synchroniseren via Wi-Fi met MS Exchange 2003. Nu krijg ik een foutmelding: "E-mail ophalen mislukt. De verbinding met de server is mislukt". Ik kan wel via het Wi-Fi netwerk internetten.

Heeft iemand hetzelfde probleem? Of weet iemand een oplossing?

Bij voorbaat bedankt.

Empu Besar 21-06-10 23:54

Google Sync/Agenda's
 
Hallo,

Na de update naar fw 4.0 lopen mijn vrouw en ik tegen het volgende probleem. We hebben Gmail als exchange account ingesteld zodat we elkaars afspraken kunnen zien en ook nieuwe maken.
Na de update zijn alle agenda's verdwenen.... als ik in safari m.google.com/sync intik krijg ik de melding dat mijn device niet ondersteund wordt door Google Sync :confused:

Wordt fw 4.0 nog niet ondersteund door Google?
Hebben nog meer mensen last hiervan?

Grt

King1987 22-06-10 00:00

Dit is een tijdelijke bug.
Zie deze tweet:

Twitter / iPhoneclub.nl: Eerder gemelde bug GMail/E ...

Empu Besar 22-06-10 00:10

Dank voor je snelle reactie.

Ook de melding op m.google.com/sync dat mijn apparaat niet ondersteund wordt is tijdelijk?

Grt

"R" 22-06-10 00:26

Daar heeft het alle schijn van, meer info zal ongetwijfeld later volgen

blond 22-06-10 01:42

IOS4.0 Exchange Gmail bug?
 
Ik heb zojuist IOS4.0 geïnstalleerd echter werkt bij mij Microsoft exchange niet lekker meer met mijn Gmail:

- Contacts syncen niet
- Mail duurt lang (en synct niet in mapjes)
- Agenda Synct niet (of ik wacht niet lang genoeg)

Iemand anders met dezelfde problemen of een oplossing?

groet

Lawler 22-06-10 03:02

Same here! Doet helemaal niks bij mij

gserban 22-06-10 03:03

Me 2............

Lawler 22-06-10 03:14

Voorlopig opgelost door het verwijderen van je exchange account, en het toevoegen van een "normaal" gmail imap account. Kun je tegenwoordig ook je calendars syncen; alleen contacts gaat dus even niet.

Operafreak 22-06-10 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Empu Besar (Bericht 469573)
Hallo,

Na de update naar fw 4.0 lopen mijn vrouw en ik tegen het volgende probleem. We hebben Gmail als exchange account ingesteld zodat we elkaars afspraken kunnen zien en ook nieuwe maken.
Na de update zijn alle agenda's verdwenen.... als ik in safari m.google.com/sync intik krijg ik de melding dat mijn device niet ondersteund wordt door Google Sync :confused:

Wordt fw 4.0 nog niet ondersteund door Google?
Hebben nog meer mensen last hiervan?

Grt

Inderdaad, daar liep ik gisteravond ook tegen aan na de update. Heb Exchange er uit gemikt en de boel nu via Google Mail aan de praat. Jeez, wat een verbetering... nu worden ook mijn tags te minste weer herkend en op de juiste manier verwerkt. Dat ging met Exchange zelden goed. Het enige gekke dat ik heb in Mail is dat er midden in de regel 'Alle mail' een knop 'Groepen' zit die niks doet, maar als dat alles is...

dalessandro 22-06-10 08:32

Agenda en Mail werkt inmiddels via exchange, alleen contacten willen nog niet echt. Iemand al een oplossing?

vgusdorf 22-06-10 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lawler (Bericht 469996)
Voorlopig opgelost door het verwijderen van je exchange account, en het toevoegen van een "normaal" gmail imap account. Kun je tegenwoordig ook je calendars syncen; alleen contacts gaat dus even niet.

Ik sync mijn contacten niet, dus de normale gmail imap optie zou voor uitkomst kunnen bieden (gezien ik de problemen beschreven hierboven ook heb). Ik vraag me alleen af waarin de imap verschilt van de exchange, zijn er nadelen voor imap?

Jeroen-W 22-06-10 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Empu Besar (Bericht 469639)
Dank voor je snelle reactie.

Ook de melding op m.google.com/sync dat mijn apparaat niet ondersteund wordt is tijdelijk?

Grt

Zet de taal op engels en het zou moeten werken. Enkel nu niet door problemen bij Google.. :(

Harley4 22-06-10 09:46

Agenda werkt hier wel via m.google.com, maar duurt stuk langer om te synchen.

Rich E. 22-06-10 09:47

Het zelfde probleem hier..

Alleen het lijkt er op dat hij alles langszaam aan het synchroniseren is. Want ik heb bij mijn contacten A t/m J nu wel. En bij mijn Agenda heb ik alles t/m 2008. Dus ik hoop dat de rest ook nog gesynchorniseerd wordt.

dwdijkstra 22-06-10 10:58

Ik had ruim 160 contacten gesynchroniseerd vanuit Gmail en 5 agenda's (ook van anderen). Ik krijg nu geen enkel contact meer in beeld en alleen mijn primaire agenda... Snap er geen biet van.

blond 22-06-10 10:58

Contacten heb ik nu maar even middels Itunes laten syncen en mail inderdaad via Gmail zelf. Maar ik ben benieuwd of die van Rich E helemaal door gaat.. want dan stap ik wel weer terug!

Ik heb trouwens ook het idee dat de push berichten minder snel binnenkomen!

Rich E. 22-06-10 11:05

Bij mij zit er nu eigenlijk geen voortgang meer in. Nog steeds dezelfde synchronisatie status als vanochtend.

Ik denk dat ik de GMail Exchange maar even ga verwijderen en opnieuw ga toevoegen... Kan verder geen kwaad toch?

dwdijkstra 22-06-10 11:07

Dat kan inderdaad nooit kwaad is mijn ervaring, maar of het helpt?

vgusdorf 22-06-10 11:07

Het lijkt me ook sterk dat het nu nog steeds aan de drukte ligt. Bij mij werkt het ook nauwelijks, de synchronisatie. Exchange opnieuw instellen zou een oplossing kunnen zijn. Iemand al ervaring hiermee na de update naar 4.0?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:05.