iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iTunes (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/)
-   -   Windows: Alle gegevens kwijt na update, reservekopie weg? (https://forum.iculture.nl/f8/desktop/f13/itunes/62143-alle-gegevens-kwijt-na-update-reservekopie-weg.html)

nickkruijt 21-06-10 23:43

Alle gegevens kwijt na update, reservekopie weg?
 
Hee beste mensen,

Ik heb gisteren (de dag vòòrdat 4.0 uit kwam) pas geupdate naar iphone 3.1.3. Daarbij heb ik een reservekopie gemaakt...
...Vandaag was dan de grote dag en mocht ik updaten naar 4.0, alleen tijdens de update begaf mijn computer het (#$!$%#@ windows!). Nu wilde m'n iphone niet verder updaten, en heb ik hem moeten herstellen.
Nadat ik de herstel had uitgevoerd bleek hij weer helemaal te werken, maaar ik ben ineens al mijn contacten, smsjes, notities, agendapunten enz. kwijt.

Nu heb ik dus met de update naar 3.1.3 wel een reservekopie aangemaakt, maar als ik in iTunes klik op 'terugzetten vanaf reservekopie...' dan hersteld hij hem heel snel, binnen 10 seconden, en daarna heb ik nog steeds niks.

Ik heb voordat ik naar 3.1.3 upgrade al vaker een reservekopie gemaakt, maar die zie ik ook nergens staan. Ik ben heeeeel bang dat ik alles kwijt ben, na 2 jaar lang iPhone gebruik.
Iemand een tip? Ik gebruik windows 7 en ik zie vaak vermeld staan dat ik in de map ~/appdata/... moet zijn, maar die bestaat dus niet op mijn computer.

Alvast bedankt!

Groeten,
Nick

ButcherJF 22-06-10 08:12

Weet je zeker dat die map niet bestaat? Ik heb geen ervaring met Windows 7, maar onder Vista en eerdere Windowsversies is de map appdata een verborgen map. Om hem te kunnen zien moet je eerst in mapopties aangeven dat je verborgen mappen en bestanden wilt weergeven.
Onder Windows 7 gaat dat zo.

jbakkenes 22-06-10 09:11

Ik heb een 2 weken geleden eenzelfde probleem gehad. Na de herstelactie niet alles aanwezig. Bij mee kreeg ik alles terug door na de herstelactie eerst de iPhone weer te synchroniseren. Toen zette hij alles weer terug.
Mijn idee is dat hij bij een herstelactie hoofdzakelijk het os terugzet.
Het is het proberen waard..

succes,
JaapB

Sjaak de Bollenboer 20-07-10 01:20

Ik heb hetzelfde probleem als de eerste poster. Opeens is mijn iphone 'useless'.

Helaas werkt de oplossing van Jaap B hierboven bij mij niet. Ik heb een aantal keer gesynchroniseert maar ik blijf alles (behalve OS en 'lege' apps) kwijt zijn. Hoe krijg ik al mijn data terug? is er de mogelijkheid om naar mijn backup terug te keren voordat ik naar 4.0. upgrade?

Sjaak de Bollenboer 20-07-10 22:32

Niemand de oplossing om mijn iphone weer werkend te krijgen of te herstellen dmv een oude (3.1) backup? (is op Mac OSX)

donald53 25-07-10 15:57

Bij mij zelfde probleem, na inst. van 4.01, loopt reservecopie vast en alle gegevens weg, bij map appdata een copie te vinden maar niet te openen, ziet er nie goed uit , morgen naar de apple store en zien als ze me daar kunnen helpen.

tonhaarmans 25-07-10 16:52

Ik heb er zelf ook over gedacht om weer te downgraden met mijn iPhone 3G van 4.0.1 naar 3.1.3, maar ik durf het eigenlijk niet goed aan. Bij mij werkt alles op dit moment, maar vermoedelijk wat trager dan voor de update naar 4.0.1.

Ik zag een handleiding op: How to Downgrade Your iPhone 3G[S] from iOS 4 to iOS 3.1.3

Als ik nu van iemand hoor dat dit probleemloos gaat, dan wil ik het zelf wel eens proberen.

Sjaak de Bollenboer 25-07-10 18:10

Ik heb inmiddels de oplossing 'gevonden' om de meeste data weer terug te krijgen nadat deze verloren is gegaan bij een update naar 4.0(.1)

Verwijder de meest recente backup (settings-iphone-etc.). Herstel de iphone naar fabrieksinstelling. Hij is dan helemaal leeg. Doe vervolgens een sync naar de laatste backup.

In mijn geval was ik alleen mijn sms-jes en de data tussen de laatste backup en de update (een maand) kwijt.

Succes!

rudolfje 25-07-10 19:46

Toevallig, ik heb ook net meegemaakt waar de de eerste poster het overheeft. Nu zie ik dat het laatste bericht hier van vandaag is... Actueel probleem dus. Mij is het alleen nog niet gelukt.. Gisteren mijn telefoon gesynchroniseerd, maar geen idee hoe ik deze gegevens terugkrijg. Ik ben ook echt alles kwijt! Foto's, sms, contacten...
Sjaak, hoe verwijder je die laatste back up? Ik zie ergens op de computer wel een aantal mapjes staan met o.a de naam "com.apple.WindowsContacts.client.resources". Dit is een map die gisteren aangemaakt is, op het moment dat ik mijn telefoon gesynchroniseerd heb. Ik het het idee dat hier iets in staat, maar hoe krijg ik dit op mijn telefoon...? help...

Sjaak de Bollenboer 25-07-10 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rudolfje (Bericht 498628)
Sjaak, hoe verwijder je die laatste back up?

Ik sync mijn iphone met een mac maar mogelijk werkt het hetzelfde op een pc.

In Itunes kan je naar "settings". Hier is oa de setting voor de iphone. Een schermpje met een aantal backups (naam-datum). Je selecteerd en verwijdert de backup die is gemaakt vlak voor de update en er vlak na zodat de oudere (goede) bovenaan staat. Dan herstellen en syncen.

rudolfje 25-07-10 21:13

Dank je, ik kon vinden waar ik de backups moest verwijderen. Er stonden echter alleen backups van vandaag in. Niks van gisteren. En na de herstelactie werkt het nog steeds niet...
Ik vind het alleen vreemd dat ik de bestanden van gisteren die op de pc staan niet naar mijn telefoon krijg. Er zou toch iets in moeten staan..?
(mappen met de naam com.apple.WindowsContacts.client.resources, com.apple.Safari.client.resources, com.google.ContactSync.client.resources, com.apple.WindowsMail.client.resources). Enig idee..?

rickvdb 27-07-10 22:08

Ik heb hetzelfde probleem, ge-update van 3.1.3 naar 4.0.1. alles werkt ( jailbreak unlock ) alleen 1 probleem, ik ben al mijn tel nummers kwijt. Nu blijk ik per ongeluk een reservekopie over mn oude gezet te hebben en mn oude staat er niet meer bij alleen reservekopie's van na mn update.

had al geprobeerd systeemherstel te doen naar 3 dagen geleden maar geen geluk.

iemand enig idee of het mogelijk is dit te herstellen?

morv 31-07-10 10:30

Gister van 3.2 naar 4.0 gegaan. Eerst een reservekopie gemaakt en sn0wbreeze geupdate naar 4.0. Reservekopie terugzetten en alle mail/sms/foto's/telefoonnummers waren weer teruggezet. Maar niet één programma!

Ik ben dus de programma's met bijbehorende instellingen kwijt en dat is verdomd lastig.

Ik zie nu de reservekopie van gisteravond ook niet meer staan. Iemand een idee hoe ik deze applicaties (incl. instellingen) terug kan zetten?

dopItouch 15-10-11 00:00

waar staat dat eigenlijk dat terugzetten naar reservekopie ik kan dat niet vinden

bramaekers 15-10-11 01:15

ik heb hetzelfde probleem maar ik kan settings niet vinden in itunes. wil je me aub helpen?! ik ben echt heel erg lang aan het zoeken naar mijn contacten maar vind helaas niks.alvast bedankt.

jbakkenes 15-10-11 14:40

iPhone connecten. iTunes opstarten. iPhone selecteren en bij infoscherm herstellen selecteren. Opgeslagen versie selecteren en go. Succes.

bramaekers 15-10-11 15:58

hoi hoi, dat heb ik dus gedaan maar t lukt niet. hij zegt dat t niet compatibel is en fout 42408?? ik kan geen lijst zien met oudere backups. waar vind ik die? ik zie 4 recente maar die zijn allemaal van gisteren toen t al mis is gegaan helaas. nog tips??

gjbulthuis 23-10-11 21:20

update iOs 5
 
Vandaag update naar Ios 5 voor iphone. Itunes maakt een reservekopie. Leek aanvankelijk of alles werd teruggezet, maar na foutmelding geen herstel, maar de reservekopie ook niet te vinden in Itunes. Hij heeft er lang over gedaan een reservekopie te maken. Dus, hij moet ergens zijn, maar ik weet niet waar. Foto's ed allemaal weg ? Please reactie.

rgmgiesen 03-11-11 20:57

Ik heb ook reservekopie gemaakt met iphone 4. Tijdens update begint hij met het maken van een reservekopie en vervolgens gaat hij updaten.. maar nu ben ik ook alles kwijt. Waar kan je die reservekopie terugvinden?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:44.